Porsche pokazało nową 911 w odmianie Targa. To auto dla niezdecydowanych – łączy cechy wersji Coupe oraz Cabriolet. Sprawdź, ile kosztuje.
Producent z Zuffenhausen pozostaje wierny tradycji – najnowsza odmiana Porsche 911 (992) wygląda jak pierwowzór z 1965 r. Targa to trzecia odmiana nadwoziowa „dziewięćset jedenastki”, łącząca w sobie cechy wariantów Coupe i Cabriolet. Czym charakteryzuje się ten model?
Trzy główne wyróżniki Porsche 911 Targa to: ruchoma część dachu nad przednimi fotelami, szeroki, srebrnoszary pałąk oraz panoramiczna tylna szyba. W oryginale sprzed 55 lat panele dachowe trzeba było demontować ręcznie. Jednak mamy rok 2020, więc teraz dach składa się sam przy pomocy kilku silników elektrycznych. Cała operacja trwa jedynie 19 sekund, a panel dachowy chowa się pod unoszoną tylną szybą.
Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S (2020) – dane techniczne, silnik, moc, osiągi
Nowa 911 Targa jest dostępna w dwóch odmianach: 4 oraz 4S. Obydwie są napędzane przez 6-cylindrowy, turbodoładowany silnik typu bokser o pojemności 3,0 litrów, ale różnią się oczywiście parametrami. W obu wariantach napęd jest przekazywany na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni dwusprzęgłowej (PDK), jednak dla amatorów samodzielnego „wachlowania” dźwignią jako bezpłatną opcję przygotowano nową 7-biegową ręczną skrzynię (razem z pakietem Sport Chrono).
Silnik wersji Targa 4 rozwija 385 KM i 450 Nm, co w połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono pozwala na osiągnięcie „setki” w 4,2 s. Prędkość maksymalna wynosi 289 km/h. Natomiast Targa 4S korzysta z jednostki o mocy 450 KM i 530 Nm momentu obrotowego, dzięki której rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 3,6 s. Ta odmiana maksymalnie pojedzie z prędkością 304 km/h.
911 Targa 4 porusza się na 19-calowych felgach ze stopów lekkich z oponami 235/40 z przodu oraz na 20-calowych obręczach z oponami 295/35 z tyłu. Z kolei 911 Targa 4S jest standardowo wyposażone w 20-calowe felgi z ogumieniem 245/35 z przodu oraz 21-calowymi obręczami z ogumieniem 305/30 z tyłu.
W przypadku 911 Targa 4 skuteczne hamowanie zapewnia komplet 330-milimetrowych tarcz z 4-tłoczkowymi, jednoczęściowymi, stałymi zaciskami w kolorze czarnym. W 911 Targa 4S średnica tarcz przy wszystkich kołach wynosi 350 mm. Zaciski są polakierowane na czerwono i mają po 6 tłoczków z przodu oraz po 4 z tyłu. Na życzenie dostępny jest układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Nowe Porsche 911 Targa trafi do polskich salonów w sierpniu 2020 r. Ceny odmiany 911 Targa 4 zaczynają się od 635 000 zł, a na mocniejszy wariant Targa 4S należy przygotować co najmniej 710 000 zł.