Porsche 911 GT3 (2021)

Nowe Porsche 911 GT3 ma wolnossący silnik o mocy 510 KM i kosztuje niecałe 900 000 zł. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Dziś poznaliśmy kolejne wcielenie Porsche 911 GT3. Nie jest to najmocniejsza z dostępnych wersji „dziewięćset jedenastki”, ale za to jedyna, którą napędza wolnossący bokser o pojemności 4,0 l. 6-cylindrowa jednostka bazuje na silniku stosowanym w wyścigowym 911 GT3 R i rozwija 510 KM. Cała ta moc trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej ręcznej skrzyni lub 8-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej PDK.

Porsche 911 GT3 (2021)

Najnowsze Porsche 911 GT3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 320 km/h. W tym miejscu trzeba jednak zauważyć, że identyczne osiągi oferował już poprzednik – o przewadze nowego modelu można w pełni przekonać się dopiero na torze.

Podczas testów na Nurburgringu opisywane auto okazało się o ponad 17 sekund szybsze od poprzedniego 911 GT3. Tak duża poprawa czasu okrążenia to po części zasługa zmienionej konstrukcji przedniego zawieszenia oraz zaawansowanego pakietu aerodynamicznego z charakterystycznym tylnym skrzydłem i dyfuzorem, które pochodzą wprost z wyczynowego Porsche 911 RSR.

Porsche 911 GT3 (2021)

Pomimo tych wszystkich modyfikacji nowe Porsche 911 GT3 pozostało zawodnikiem wagi lekkiej – samochód z manualną skrzynią waży 1418 kg, a z przekładnią PDK – 1435 kg. Stosunkowo niską masę własną udało się utrzymać dzięki m.in. przedniej masce z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP), lekkim szklanym szybom oraz kutym felgom. W zaoszczędzeniu kolejnych 10 kg pomógł sportowy układ wydechowy, który za sprawą elektrycznie regulowanych klap zapewnia niezwykle ekscytujące doznania słuchowe i pozwala spełnić obowiązujące normy emisji spalin.

Choć projekt deski rozdzielczej jest taki sam jak w pozostałych odmianach „dziewięćset jedenastki”, to jednak wnętrze nowego 911 GT3 także zdradza jego wyścigowe korzenie. Na szczególną uwagę zasługuje debiutujący w tym modelu ekran torowy. Po naciśnięciu przycisku znika dotychczasowa zawartość wyświetlaczy umieszczonych po obu stronach centralnego obrotomierza (wyskalowanego do 10 000 obr./min), a pojawiają się parametry istotne podczas jazdy na torze, jak np. ciśnienie w oponach, temperatura oleju, poziom paliwa i temperatura cieczy chłodzącej.

Nowe Porsche 911 GT3 zostało wycenione na 865 000 zł. Pierwsze egzemplarze tego modelu trafią do klientów w maju bieżącego roku.

Zobacz również:

Porsche 911 GT3 RS – nasz test

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here