VOLKSWAGEN ID.3 1ST 58kWh 204KM 1AT PO1RH43 09-2020

Świat obiegła informacja o planowanym przemianowaniu nazwy marki Volkswagen. Dowiedz się więcej na ten temat.

Volkswagen od pewnego czasu nie próżnuje i zaskakuje coraz to śmielszymi decyzjami. Należy do nich m.in. gruntowne odświeżenie rozpoznawalnego na całym świecie loga marki (w 2019 r.) i systematyczne wprowadzanie nowych modeli elektrycznych (ID.3 i posiadający już polski cennik ID.4). Rozwój w elektromobilność w dzisiejszych czasach nie powinien dziwić, niemniej ostatnie rewelacje na temat niemieckiego producenta każą sądzić, że w przypadku Volkswagena pójdzie ona w jeszcze dalszym kierunku. Koncern ma bowiem zamiar… zmienić nazwę!

Volkswagen ID.3 – opis wersji i polski cennik

Przynajmniej tyle by wynikało z opublikowanego na amerykańskiej stronie Volkswagena materiału prasowego, głoszącego, że już od maja tego roku stanie się on Voltswagenem. Pojawił się on wczoraj i po chwili został zdjęty ze strony. Kilka redakcji, m.in. CNBC zdołało jednak przeczytać dokument. Wynikało z niego, że Voltswagen faktycznie miałby zostać powołany do życia, ale nie jako następca tradycyjnego Volkswagena, a nowa marka aut sprzedawanych w USA. Amerykański oddział przemianowano by zatem na „Voltswagen of America”.

Volkswagen ID.4 – opis wersji i polski cennik

Powszechnie wiadomo, że „Volkswagen” znaczy „samochód dla ludu”. „Voltswagen” to z kolei „samochód z woltami” lub „pod napięciem”, co stanowi wyraźny ukłon w stronę elektromobilności. Nową nazwę zarezerwowano by zresztą właśnie dla samochodów elektrycznych oferowanych, jak wcześniej wspomnieliśmy, w Stanach Zjednoczonych. Volkswagen nie zniknąłby zatem z rynku, a cały koncern zachowałby „starą” nazwę. Wyselekcjonowana gama modeli określanych jako Voltswageny otrzymałaby także zmodernizowane logo z błękitnym tłem.

W komunikacie z amerykańskiej strony Volkswagena prawdopodobnie widniała data 29 kwietnia, co każe sądzić, że omyłkowo wyciekł on miesiąc za wcześnie. Trudno też nie traktować tej informacji jako przedwczesny żart primaaprilisowy. Pozostaje poczekać na oficjalne stanowisko Volkswagena w tej sprawie.

Polecany również:

Ile samochodów elektrycznych jeździ po Polsce?

Kto w Polsce kupuje auta elektryczne?

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here