NowościAktualnościNowe BMW serii 3 – najważniejsze informacje

Nowe BMW serii 3 – najważniejsze informacje

W dobie ekspansji SUV-ów można zapomnieć, że są jeszcze samochody od nich ważniejsze. Jednym z nich jest niewątpliwie BMW serii 3 – to na pewno premiera roku dla niemieckiej firmy, ale całkiem możliwe, że po prostu premiera roku 2018.

Nowa, siódma generacja „trójki” stała się wyraźnie większa. Ma teraz 470,9 cm długości (+7,6 cm w stosunku do poprzedniego modelu), 182,7 cm szerokości (+1,6 cm) i 144,2 cm wysokości (+ 1mm), a rozstaw osi to 285,1 cm (+4,1 cm). Poszerzono ponadto rozstaw kół o 4,3 cm z przodu i 2,1 cm z tyłu. Jedynym parametrem, który się nie zmienił jest pojemność bagażnika – wynosi 480 l.

Nowe BMW serii 3 dynamiczne
Seryjnie seria 3 ma w pełni diodowe reflektory. Za dopłatą są one adaptacyjne, z laserowymi światłami „długimi” (zasięg do 530 m).

Najważniejsze jest jednak to, że mimo wzrostu wymiarów nie tylko nie podniesiono masy auta, ale nawet udało się ją całkiem znacznie obniżyć, m.in. za sprawą szerszego wykorzystania wysokowytrzymałej stali i aluminium. Maksymalnie jest to 55 kg (wartość zmienia się w zależności od wersji auta). BMW podaje, że rozkład masy między osiami jest idealnie równy, a nadwozie jest o ¼ sztywniejsze.

Nowe BMW serii 3 dynamiczne

Dla „trójki” opracowano specjalne amortyzatory, których twardość dostosowuje się płynnie do aktualnego w danej sytuacji drogowej skoku sprężyny. Ograniczyły one ruchy nadwozia i wibracje odczuwalne podczas jazdy po nierównościach. Poza standardowym zawieszeniem oferowany będą także warianty M Sport (obniżone o 10 mm) oraz Adaptive M, czyli odmiana o zmiennej charakterystyce pracy.

Nowe BMW serii 3 - dynamiczne

W autach z zawieszeniami M standardem jest także układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu. Wśród opcji znajdą się m.in. mocniejsze hamulce M oraz tylny dyferencjał M (dla 330i oraz 330d). Wszystko to pozwala oczekiwać właściwości jezdnych jeszcze lepszych niż w poprzednie serii 3.

Gama silnikowa nowej „trójki” jest rozbudowana. Na początku auto będzie oferowane z następującymi silnikami:

  • benzynowe:

320i: 2.0 R4 turbo, 184 KM, 0-100 km/h 7,2 s, prędkość maksymalna 238 km/h, napęd tylny, 8-biegowa skrzynia automatyczna;

330i: 2.0 R4 turbo, 258 KM, 0-100 km/h 5,8 s, prędkość maksymalna 250 km/h, napęd tylny, 8-biegowa skrzynia automatyczna.

  • wysokoprężne:

318d: 2.0 R4 turbodiesel, 150 KM, 0-100 km/h 8,5 s (8,4 s), prędkość maksymalna 226 km/h (222 km/h), napęd tylny, 6-biegowa skrzynia manualna (opcja: 8-biegowa skrzynia automatyczna);

320d: 2.0 R4 turbodiesel, 190 KM, 0-100 km/h 7,1 s (6,8 s), prędkość maksymalna 240 km/h , napęd tylny, 6-biegowa skrzynia manualna (opcja: 8-biegowa skrzynia automatyczna);

320d xDrive: 2.0 R4 turbodiesel, 190 KM, 0-100 km/h 6,9 s, prędkość maksymalna 233 km/h, napęd 4×4, 8-biegowa skrzynia automatyczna;

330d: 3.0 R6 turbodiesel, 265 KM, 0-100 km/h 5,5 s, prędkość maksymalna 250 km/h, napęd tylny, 8-biegowa skrzynia automatyczna.

Później do oferty trafią kolejne wersje: hybrydowa plug-in 330e (252 KM lub 293 z funkcją XtraBoost; zasięg na prądzie ok. 60 km) oraz sportowa M340i xDrive (silnik benzynowy 3.0 R6 374 KM; 0-100 km/h w 4,4 s).

Nowe BMW serii 3 - deska rozdzielcza
Deska rozdzielcza w nowym stylu BMW (podobne rozwiązania zastosowano także w X5 i Z4). Standardem są tradycyjne zegary z powiększonym wyświetlaczem pomiędzy nimi (z 2,7 do 5,7 cala) i centralny ekran o przekątnej 8,8 cali (poprzednio 6,5 cala). Opcjonalnie wskaźniki są cyfrowe (12,3-calowy BMW Live Cockpit Professional), a ekran w konsoli ma 10,25 cala.

Serię 3 będzie można kupić w odmianie standardowej oraz wersjach Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport, różniących się nie tylko specyfikacją, ale także detalami stylizacji. Szczególnie bogate jest wyposażenie (seryjne lub opcjonalne) w systemy wsparcia kierowcy. Są to m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją start/stop (wspomaganie jazdy w korku), aktywny asystent pasa ruchu, układy awaryjnego hamowania (z wykrywaniem pieszych), monitorowania ruchu poprzecznego podczas cofania czy informujący o jeździe „pod prąd”.

Do salonów nowe BMW serii 3 trafi w marcu 2019 r.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji