NowościAktualnościNowe BMW M3 (2020). Co o nim wiemy?

Nowe BMW M3 (2020). Co o nim wiemy?

Najnowsze BMW M3 i M4 wjeżdżają już na ostatnią prostą na drodze do salonów. Dowiedz się więcej na ich temat.

Historia BMW M3 rozpoczęła się w 1986 r. od modelu bazującego na zwykłej „Trójce” generacji E30. Od tamtego czasu minęło już prawie 35 lat, a niemieccy inżynierowie właśnie kończą prace nad szóstym wcieleniem najmocniejszej serii 3. Światowa premiera nowego modelu nastąpi we wrześniu tego roku.

Nowe BMW M4 (2020)
Już niedługo w gamie M4 nastąpi zmiana pokoleniowa. Nowy model będzie nie tylko szybszy, ale otrzyma także większe „nerki”.

Pod maską BMW M3 Limuzyna oraz BMW M4 Coupe znajdziemy nowo opracowane 6-cylindrowe, rzędowe silniki. 3-litrowe, turbodoładowane jednostki napędowe będą dostępne w dwóch wariantach mocy: 480 KM oraz 510 KM. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma się utrzymywać w przedziale 10,5-10,9 l/100 km.

Słabszy motor będzie połączony z 6-biegową ręczną skrzynią, co w tym segmencie należy już do rzadkości. Mocniejsza odmiana (Competition) będzie współpracować z 8-stopniową przekładnią automatyczną M Steptronic z układem Drivelogic. W obu wersjach moc trafia na tylną oś, nieco później do oferty dołączy 510-konny wariant z napędem na wszystkie koła M xDrive.

Nowe BMW M3 (2020)

Charakterystyka pracy zespołu napędowego, układu kierowniczego i hamulców w nowych „eMkach” jest poddawana dokładnym testom na drogach publicznych, w centrach testowych BMW Group w Miramas na południu Francji i w Arjeplog w Szwecji, a także na różnych torach wyścigowych.

Zamaskowane samochody testowe były widziane m.in. na słynnej północnej pętli Nurburgringu, która od lat jest poligonem doświadczalnym dla producentów aut, jak również na torze Sachsenring, gdzie rozgrywane są wyścigi z serii DTM.

Zobacz również:

Nowe BMW M3 przyłapane bez kamuflażu!

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji