BMW i4

BMW pokazało oficjalne zdjęcia z zimowych testów elektrycznego i4. Nowy model będzie mocniejszy od obecnego M3. Rywal Tesli Model 3 zadebiutuje w 2021 r.

BMW rozwija gamę elektrycznych modeli z serii i. Bawarski producent niedawno pochwalił się zdjęciami z zimowych jazd testowych trzema modelami: sedanem i4 oraz dwoma SUV-ami – iX3 oraz iNEXT. Wszystkie trzy auta korzystają z najnowszego napędu elektrycznego eDrive piątej generacji. Jako pierwsze do sprzedaży trafi iX3, nastąpi to już w przyszłym roku.

Od lewej: BMW iNEXT, BMW iX3 oraz BMW i4.

W ostatnim komunikacie prasowym BMW skupia się na modelu i4. Jak podkreślają Bawarczycy, to 4-drzwiowe Gran Coupe będzie czymś więcej niż tylko elektryczną wersją serii 3. Przyjemność z prowadzenia, z której słyną auta niemieckiego producenta, ma być wyniesiona na wyższy poziom. Ich zdaniem, i4 wprowadzi nowe standardy w dziedzinie sportowych osiągów.

To tyle jeśli chodzi o obietnice, przyjrzyjmy się teraz danym technicznym nowego BMW i4. Jednostka napędowa tego elektrycznego sedana ma wytwarzać maksymalnie ok. 530 KM. Dziś taką moc seryjnie oferują podwójnie doładowane silniki V8, co czyni BMW i4 porównywalnym z aktualnym M5. Według zapowiedzi, nowy model będzie przyspieszać 0-100 km/h w czasie ok. 4 sekund, a prędkość maksymalna przekroczy 200 km/h. Jak widać na głównym zdjęciu, elektryczne i4 potrafi też jeździć w kontrolowanym poślizgu, więc zagorzali fani marki nie powinni być rozczarowani.

BMW i4
Sylwetka i4 swoim kształtem przypomina BMW serii 4 Gran Coupe.

Jednak nawet najszybszy „elektryk” nie pojedzie daleko bez odpowiednich akumulatorów. BMW i4 zostanie wyposażone w najnowszą generację baterii, które są bardziej „upakowane” i dzięki temu mają mniejsze rozmiary od obecnie stosowanych, zachowując zbliżone parametry. Pojemność akumulatora trakcyjnego w nowym i4 ma wynosić ok. 80 kWh, co pozwoli uzyskać do 600 km zasięgu na jednym ładowaniu. Ważące ok. 550 kg baterie są umieszczone pod podłogą kabiny.

Na zdjęciu widać różnicę rozmiarów między akumulatorami trzeciej i czwartej generacji a najnowszą, piątą.

Zgodnie z obecnymi standardami w klasie aut elektrycznych, BMW i4 może być ładowane z mocą do 150 kW. Naładowanie baterii do 80% ma zająć ok. 35 minut. 6 minut ładowania pozwoli nam na przejechanie ok. 100 km.

Zdjęcia: producent, CarPix

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here