Audi A3 Sportback (2020)

W marcu na salonie w Genewie zadebiutuje nowa generacja Audi A3 Sportback. Dowiedz się więcej na temat tego modelu.

Aktualne wcielenie Audi A3 Sportback jest na rynku od 2012 roku i powoli zaczyna odstawać od konkurencji. Dwa lata temu poznaliśmy nowego Mercedesa klasy A, a w ubiegłym roku do sprzedaży trafiła trzecia generacja BMW serii 1. Dlatego po premierze Volkswagena Golfa VIII, Skody Octavii IV oraz Seata Leona IV przyszła kolej na debiut czwartej generacji A3 Sportback.

Audi A3 Sportback (2020)

Niedawno otrzymaliśmy zdjęcia nowego A3, zrobione podczas testów na portugalskiej wyspie São Miguel, należącej do archipelagu Azorów. Pomimo częściowego kamuflażu widać, że mamy do czynienia ze sportową wersją S3, co zdradzają rozbudowane zderzaki i cztery końcówki układu wydechowego.

Kręte trasy na tej wulkanicznej wyspie pozwalają odkryć zalety udoskonalonego napędu quattro. W jego najnowszej odsłonie za rozdział mocy pomiędzy osie odpowiada elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe, zarządzane przez precyzyjny program komputerowy. W połączeniu z adaptacyjnym zawieszeniem i progresywnym układem kierowniczym pozwala to uzyskać maksimum stabilności, przyczepności i radości z jazdy.

Audi A3 Sportback (2020)

Sprzęgło wielopłytkowe, będące sercem nowej generacji napędu quattro, zostało umieszczone na końcu wału Kardana przed tylnym mechanizmem różnicowym, poprawiając tym samym rozkład masy auta między osiami. Zespół czujników dba o to, żeby dopasować pracę napędu do aktualnych warunków drogowych i sposobu jazdy kierowcy. Podczas normalnej jazdy, moc trafia głównie na przednie koła. Podczas ruszania lub przy kiepskiej przyczepności kół przedniej osi, sprzęgło błyskawicznie przekierowuje do 100% siły napędowej na tył. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu elektrycznej pompy, która wytwarza ciśnienie do 44 barów i oddziałuje na pakiet płytek. Im mocniej je ściśnie, tym więcej mocy dociera na tylną oś.

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) został tak skalibrowany, aby umożliwić kierowcy wykorzystanie całego potencjału napędu. W ustawieniu ESC On elektronika zapewnia maksymalne wsparcie i dopuszcza jedynie niewielki poślizg kół. Przełączenie na tryb Sport zwiększa doznania płynące z jazdy po śliskich nawierzchniach i pozwala na kontrolowaną nadsterowność. Dopiero w trybie ESC Off nowe Audi A3 zostaje pozbawione elektronicznego „kagańca” i oferuje najczystszą przyjemność prowadzenia.

Audi A3 Sportback (2020)

Progresywny układ kierowniczy z elektromechanicznym wspomaganiem dostarcza większą radość z jazdy na krętych drogach, zapewniając równocześnie komfortowe manewrowanie w mieście i stabilne zachowanie na autostradzie, podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Adaptacyjne zawieszenie z 3-stopniową regulacją siły tłumienia pozwala dopasować nastawy amortyzatorów do aktualnych potrzeb.

Co jeszcze wiadomo o nowym Audi A3? Z pewnością na jego pokładzie znajdzie się szereg nowoczesnych układów, takich jak: reflektory diodowe Matrix czy adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control.

Audi A3 Sportback (2020)

Z nieoficjalnych informacji wynika, że czwarte wcielenie kompaktowego Audi wyposażone w automatyczną skrzynię biegów S tronic będzie wykorzystywać technologię „shift-by-wire”, w której nie ma mechanicznego połączenia między dźwignią a przekładnią. Do tego, sportowe S3 ma wrócić do dawnej formy, czyli sprzed wprowadzenia norm WLTP – jego silnik będzie osiągać 310 KM.

Dowiedz się więcej na temat napędu quattro:

Napęd quattro – jak ewoluował słynny układ 4×4?

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here