NowościAktualnościNowa Toyota GT86 potwierdzona! Pierwsze informacje, silniki

Nowa Toyota GT86 potwierdzona! Pierwsze informacje, silniki

Szef inżynierów Toyoty w jednym z wywiadów przyznał, że trwają prace nad następcą GT86. Dodał też, że druga generacja tego modelu ma być lepsza od aktualnej Supry. Co już wiemy o nowym coupe Toyoty?

Nowa Toyota GR Supra nie ma łatwego życia. Jeszcze przed rynkowym debiutem fani modelu krytykowali ją za zbyt zachowawczy design w porównaniu z prototypem oraz wykorzystanie podzespołów z BMW. A teraz szef inżynierów japońskiej marki zapowiedział, że następca GT86 będzie lepszy od obecnej Supry.

TOYOTA GR Supra
Jeśli wierzyć słowom szefa inżynierów Toyoty, druga generacja GT86 ma dawać więcej przyjemności z jazdy niż Supra.

Toyota GT86 jest już na rynku od 2012 r. W momencie swojej premiery zachwycała lekkością i rozsądną ceną, a mimo umiarkowanej mocy (200 KM) dawała sporo frajdy z jazdy. Od tego czasu minęło już jednak ponad 7 lat, a oczekiwania nabywców wzrosły.

Nowa Toyota GT86 – co o niej wiemy?

Kilka dni temu Tetsuya Tada (szef inżynierów Toyoty) w rozmowie z dziennikarzem australijskiego miesięcznika MOTOR przyznał, że w japońskim koncernie powstał „nowy zespół 86” i dodał, że „następca GT86 musi być lepszy od Supry, bo tego właśnie oczekują klienci”. Na słowa szefa inżynierów od razu zareagował dział PR Toyoty, który zauważył, że „utworzenie zespołu 86 wcale nie oznacza, że taki model faktycznie trafi do produkcji”.

Nowa Toyota GT86 – premiera, dane techniczne

Jednak te dwie wypowiedzi Tetsui Tada wystarczyły, by na portalach motoryzacyjnych ruszyła lawina domysłów odnośnie drugiej generacji GT86. Dziennikarze japońskiego Best Car twierdzą, że pierwszy prototyp nowego coupe Toyoty (wraz z następcą Subaru BRZ) zostanie pokazany już za miesiąc na targach Tokyo Motor Show, a wersję produkcyjną poznamy w 2021 roku.

Przypuszczenia dotyczą również płyty podłogowej, na której będzie osadzone nowe GT86. Najczęściej spekuluje się na temat dwóch możliwości: wykorzystania zmodernizowanego podwozia obecnego modelu lub przystosowania platformy TNGA Toyoty do tylnego napędu. Pod maskę drugiej generacji japońskiego coupe może trafić turbodoładowany 4-cylindrowy silnik benzynowy typu bokser o pojemności 2,4 litra i mocy 260 KM, stosowany obecnie w… SUV-ie Subaru – modelu Ascent. Niewykluczony jest także wariant wolnossący tej jednostki, który mógłby mieć ok. 220-230 KM.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji