Serialu pod tytułem „Nowa Toyota Corolla” ciąg dalszy. Toyota właśnie zaprezentowała nową wersję nadwoziową następcy Aurisa – Corollę Touring Sports.
Ostatnio informowaliśmy o zmianie nazwy kompaktowego modelu Toyoty w Europie z Auris na Corolla i pokazaliśmy pierwsze oficjalne zdjęcie tyłu pięciodrzwiowego hatchbacka. Teraz Toyota zaprezentowała wersję kombi, nazywaną tak jak dotąd – Touring Sports. Auto ma spory rozstaw osi wynoszący 270 cm (większy o 6 cm niż w wersji 5d i o 10 cm w porównaniu z poprzednią generacją), co ma gwarantować dużą przestronność kabiny, szczególnie z tyłu. W porównaniu z Aurisem niżej umieszczono siedzenia. W efekcie poprawi się m.in. pozycja za kierownicą. Nowe kombi ma znacznie zwiększony bagażnik: teraz mieści on 598 l, a w Aurisie Touring Sports jest to 530 l.
Wiadomo też wreszcie jak wygląda wnętrze Corolli w odmianie na Stary Kontynent. Tak, jak przewidywaliśmy, nie różni się ono od tego z amerykańskiego modelu. Warto podkreślić, że mimo zastosowania dużego ekranu centralnego Toyota na szczęście pozostawiła tradycyjny panel do sterowania klimatyzacją.
Na gamę Corolli Touring Sports złożą się odmiany z benzynową jednostką 1.2 turbo i dwie hybrydowe wykorzystujące silniki elektryczne i benzynowe 1.8 (łączna moc: 122 KM) lub 2.0 (łączna moc: 180 KM). W układzie jezdnym zastosowano kolumny McPhersona z przodu i nowy układ wielowahaczowy z tyłu. Po raz pierwszy oferowane będzie zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce pracy.
Przypomnijmy, że do sprzedaży w Polsce wszystkie odmiany Corolli trafią w I kwartale 2019 r.