NowościCennikiSkoda Octavia RS (2024). Opis wersji i cennik

Skoda Octavia RS (2024). Opis wersji i cennik

Skoda Octavia RS jest aktualnie dostępna w wersjach benzynowej i wysokoprężnej. Ceny tego modelu zaczynają się od 153 350 zł. Poznaj szczegóły oferty.

Pierwsza Skoda Octavia RS trafiła do sprzedaży w 2000 roku, a dwadzieścia lat później premierę miała czwarta odsłona tej sportowej wersji. Aktualny model występuje obecnie z dwoma rodzajami napędu: benzynowym oraz wysokoprężnym. Nowa Octavia RS wyraźnie różni się od słabszych odmian – bez trudu rozpoznamy ją po czarnych obudowach lusterek bocznych, dużych wlotach powietrza pod światłami przeciwmgielnymi z przodu oraz dyfuzorze z tyłu. Sportowych akcentów nie zabrakło również we wnętrzu. Znajdziemy tam m.in. fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz aluminiowe pedały.

Skoda Octavia Combi RS - tył
Skoda Octavia Combi RS

Skoda Octavia RS (2024) – wymiary, pojemność bagażnika

Skoda Octavia RS mierzy 470,2 cm długości, 182,9 cm szerokości (200,3 cm z lusterkami) i 145,7 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 268,1 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 600 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1555 l.

Skoda Octavia Combi RS mierzy 470,2 cm długości, 182,9 cm szerokości (200,3 cm z lusterkami) i 145,5 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 268,1 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 640 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1700 l.

Skoda Octavia RS (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 1 jednostkę benzynową i 1 wysokoprężną. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła. Poniżej prezentujemy dane techniczne Skody Octavia RS w wersji liftback, w nawiasach podane osiągi modelu Octavia Combi RS (o ile się różnią).

Silniki benzynowe:

  • 2.0 TSI (245 KM, 370 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8-7,1 (6,9-7,2) l/100 km
  • 2.0 TSI (245 KM, 370 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,7 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8-7,1 (6,9-7,2) l/100 km
Skoda Octavia RS - silnik
Silnik 2.0 TSI

Silniki wysokoprężne:

  • 2.0 TDI SCR (200 KM, 400 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 s, prędkość maksymalna: 249 (245) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,9-5,1 (5,0-5,2) l/100 km
  • 2.0 TDI SCR 4×4 (200 KM, 400 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 s, prędkość maksymalna: 243 (238) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,6 (5,6-5,8) l/100 km
Skoda Octavia RS - silnik
Silnik 2.0 TDI

Nowa Skoda Octavia RS (2024) – ceny i wyposażenie

Podana cena dotyczy auta z silnikiem 2.0 TSI/245 KM, manualną skrzynią biegów i przednim napędem. Dopłata do przekładni dwusprzęgłowej DSG wynosi 8000 zł. Wysokoprężna odmiana 2.0 TDI/200 KM została wyceniona na 166 600 zł, a dopłata do napędu 4×4 wynosi 10 050 zł. Dopłata do modelu Octavia Combi RS wynosi 2000 zł. Skoda Octavia RS jest objęta 3-letnią gwarancją z limitem 60 000 km, z czego pierwsze 2 lata bez limitu kilometrów.

Octavia RS – od 153 350 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich COMET, czarne
  • Zestaw naprawczy do kół
  • Czerwone zaciski hamulców
  • Sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm
  • CLIMATRONIC – automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z regulacją elektroniczną
  • Czołowe poduszki bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu, dezaktywacja poduszki pasażera z przodu, poduszka kolanowa kierowcy
  • Kurtyny powietrzne i boczne poduszki powietrzne z przodu
  • Centralna poduszka powietrzna
  • Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z przodu i z tyłu
  • Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach z tyłu oraz na fotelu pasażera z przodu
  • ESP Z ABS, EBD, MSR, ASR, EDL, HBA, DSR, RBS, ESBS, TSA, XDS+
  • HILL HOLD CONTROL – wspomaganie ruszania pod wzniesienia
  • FRONT ASSIST – kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania oraz Collision Avoidance Assist
  • LANE ASSIST – asystent pasa ruchu
  • DRIVER ALERT – funkcja wykrywania zmęczenie kierowcy
  • ADAPTIVE CRUISE CONTROL – aktywny tempomat do 210 km/h
  • DRIVING MODE SELECT – wybór profilu jazdy
  • PERFORMANCE SOUND GENERATOR
  • TPM – system kontroli ciśnienia w oponach
  • Połączenie alarmowe – manualne lub automatyczne wezwanie pomocy po wypadku
  • Progresywny układ kierowniczy
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy
  • Czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu z MANOEUVRE ASSIST
  • Kamera cofania
  • Zdalnie sterowany centralny zamek
  • KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu
  • Skrobaczka do szyb (w pokrywie wlewu paliwa)
  • LIGHT AND RAIN ASSIST – czujnik zmierzchu i deszczu
  • AUTO LIGHT ASSIST – automatyczne włączanie i wyłączanie świateł drogowych
  • Reflektory główne LED Top Matrix
  • Spryskiwacze reflektorów przednich
  • Przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją CORNER
  • Tylne światła LED TOP z dynamicznymi kierunkowskazami
  • Czarne ramki wokół szyb i na atrapie grilla
  • Lusterka boczne i klamki w kolorze czarnym
  • Relingi dachowe – czarne (dla wersji Combi)
  • Spojler dachowy
  • Szyby dźwiękochłonne z przodu
  • SUNSET – przyciemniane tylne szyby boczne i szyba pokrywy bagażnika
  • Wycieraczka tylnej szyby AERO (dla wersji Combi)
  • 3-ramienna skórzana sportowa kierownica (dla DSG z manetkami)
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z czerwonymi przeszyciami
  • Fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość wraz z regulacją pod lędźwie
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Oparcie tylnej kanapy składane i dzielone
  • Trzy zagłówki tylne
  • Dywaniki materiałowe (przód i tył)
  • Podłokietnik z przodu i z tyłu
  • Uchwyt na kwity parkingowe
  • Schowek na okulary
  • Parasolka w schowku drzwi kierowcy
  • Cztery składane uchwyty w podsufitce
  • Zwijana roleta nad przestrzenią bagażową (dla wersji Combi)
  • Składana pokrywa nad przestrzenią bagażową (dla wersji Liftback)
  • Haczyki na torby w przestrzeni bagażowej
  • Zestaw siatek oraz elementy mocujące (cargo) w komorze bagażnika
  • Pakiet oświetlenia LED AMBIENTE – oświetlenie deski rozdzielczej, drzwi oraz miejsca na nogi, podświetlenie wewnętrznych klamek drzwi
  • 2 lampki do czytania z przodu i oświetlenie części pasażerskiej z tyłu
  • Oświetlenie części bagażowej – 2 lampki
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne z czujnikiem wilgotności
  • Elektrycznie składane lusterka boczne, automatycznie przyciemniające się lusterko po stronie kierowcy
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Gniazdo 12V w bagażniku
  • VIRTUAL COCKPIT – cyfrowy zestaw wskaźników
  • Nawigacja COLUMBUS (10-calowy ekran dotykowy, 2 gniazda USB-C umożliwiające ładowanie i transfer danych) + radio internetowe
  • Funkcja SmartLink (Android Auto / Apple CarPlay) z połączeniem bezprzewodowym dla urządzeń Apple iOS
  • Bluetooth
  • DAB+ (cyfrowy odbiór stacji radiowych)
  • 8 głośników

Więcej na temat Skody Octavia RS:

Używana Skoda Octavia IV – opinie, typowe usterki

Skoda Octavia RS – historia modelu

Skoda Octavia RS 2.0 TSI DSG – nasz test

Skoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG – nasz test

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

4 KOMENTARZE

  1. no cóż skoda nie wprowadzając wersji RS z manualną skrzynią biegów strzela sobie w kolano duża grupa klientów podejrzewam odejdzie do Hyundaia i30 n który takową oferuje i lepsze parametry po jego liftingu na początku przyszłego roku.

  2. Baardzo ciekawe spostrzeżenie…..
    2.0 TSI (245 KM, 370 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 s, prędkość maksymalna: 250 km/h…..

  3. Zakupiłem w wrześniu 2021 z manualna skrzynia biegów (tsi) naprawdę bardzo mocno sobie chwale ten samochód poza tabletem nie jest on najszybszy i lubi mieć spowolniona reakcje miałem wypadek przy 700 (na liczniku wiec przejechanych)milach wiec po troszkę ponad miesiącu (ślepa baba uderzyła włączając się do ruchu w lewe tylnie kolo oraz drzwi pasażera z tylu) dostałem BMW 520 z pakietem wyposażenia „m” jeździłem 2 miesiące nigdy nie wymienił bym skody (manual) na automat wiec nie zgodzę się ze strzelili sobie w kolano napewno nie jestem jedyny co woli manualna skrzynie biegów od mułowatego automatu ?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji