Skoda Enyaq iV

Tak wygląda nowa Skoda Enyaq iV. Dowiedz się więcej na temat tego elektrycznego SUV-a.

Skoda długo kazała nam czekać na swojego pierwszego elektrycznego SUV-a. Zapowiedzią tego modelu był prototyp Vision iV, zaprezentowany przez czeskiego producenta podczas targów w Genewie w marcu ubiegłego roku. W lutym tego roku poznaliśmy oficjalną nazwę nowego auta, a w maju – szczegółowe dane techniczne. Jednak dopiero dziś Skoda odkryła wszystkie karty i pokazała Enyaqa w całej okazałości, bez kamuflażu.

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV jest oparta na modułowej platformie MEB (znanej już m.in. z Volkswagena ID.3). Zespół akumulatorów został zabudowany w podłodze, co spowodowało, że całe nadwozie umieszczono nieco wyżej. Jednak za sprawą sporego rozstawu osi oraz krótkich zwisów, udało się zachować właściwe proporcje, a sam projekt zwraca na siebie uwagę dynamicznymi, wyrazistymi liniami. Co ważne, ten elektryczny SUV nie tylko atrakcyjnie wygląda, ale jest także wyjątkowo aerodynamiczny i cechuje się niskim współczynnikiem oporu powietrza (Cx od 0,27).

Skoda Enyaq iV

Przód Enyaqa jest zdominowany przez charakterystyczny dla współczesnych modeli Skody grill o pionowym żebrowaniu, który w opisywanym aucie został jeszcze dodatkowo uwydatniony i otrzymał podświetlane wypełnienie. Nie da się również przeoczyć reflektorów Full LED Matrix.

Skoda Enyaq iV
Simply Clever w praktyce – kultową już skrobaczkę Skody ukryto w pokrywie bagażnika.

W kabinie na szczęście obyło się bez zbędnej komplikacji – kokpit jest zbliżony do tego w nowej Octavii. Nad konsolą środkową góruje 13-calowy ekran systemu multimedialnego, a pod nim znalazły się kratki wentylacyjne i klawisze-skróty do najważniejszych funkcji auta. Warto zauważyć wielopoziomową strukturę deski rozdzielczej, z dodatkowym schowkiem pod tunelem centralnym.

Skoda Enyaq iV

Należy także podkreślić, że do wykończenia wnętrza nowej Skody Enyaq użyto ekologicznych materiałów. Jeden z wzorów tapicerki foteli jest opatrzony znakiem Woolmark Company. Oznacza to, że są one wykonane w 40% z wełny, a pozostałe 60% ich składu to poliester wytworzony z butelek PET pochodzących z recyklingu. Inny przykład: opcjonalna skórzana tapicerka jest wytwarzana zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Do jej garbowania wykorzystuje się ekstrakt z liści drzewa oliwnego zamiast substancji chemicznych.

Nowa Skoda Enyaq iV – wymiary

Skoda Enyaq mierzy 464,8 cm długości, 187,7 cm szerokości i 161,8 cm wysokości. Rozstaw osi to 276,5 cm. Pojemność bagażnika wynosi 585 litrów, a próg załadunku znajduje się stosunkowo nisko. Ponadto ten elektryczny SUV w najmocniejszej wersji może holować przyczepę o masie do 1200 kg.

Skoda Enyaq iV

Nowa Skoda Enyaq iV – dane techniczne, moc, zasięg

Pierwszy elektryczny SUV Skody będzie oferowany aż w 5 wersjach silnikowych. Pierwsze trzy warianty korzystają z jednego silnik elektryczny, który przekazuje moc na tylne koła. Dwie najmocniejsze odmiany są wyposażone w dwa silniki elektryczny i napęd na obie osie.

Skoda Enyaq iV

  • Enyaq iV 50 o mocy 150 KM, pojemność akumulatora: 55 kWh (netto: 52 kWh), zasięg: do 340 km
  • Enyaq iV 60 o mocy 180 KM, pojemność akumulatora: 62 kWh (netto: 58 kWh), zasięg: do 390 km
  • Enyaq iV 80 o mocy 204 KM, pojemność akumulatora: 82 kWh (netto: 77 kWh), zasięg: do 500 km
  • Enyaq iV 80X o mocy 265 KM, pojemność akumulatora: 82 kWh (netto: 77 kWh), zasięg: do 460 km
  • Enyaq iV RS o mocy 305 KM, pojemność akumulatora: 82 kWh (netto: 77 kWh), zasięg: do 460 km
Skoda Enyaq iV
Skoda Enyaq może być ładowana prądem stałym o mocy 125 kW. Wówczas „tankowanie” od 10% do 80% trwa ok. 40 minut.

Nowa Skoda Enyaq iV – ceny, wyposażenie, premiera w Polsce

Seryjna produkcja Skody Enyaq iV rozpocznie się jeszcze w tym roku, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku 2021 r. Jako pierwsza do sprzedaży trafi limitowana seria „Founder’s Edition”, upamiętniająca 125-lecie czeskiej marki. Elektryczny SUV w tej wersji otrzyma specjalne wyposażenie oraz dodatkowe oznaczenia na karoserii i we wnętrzu. Jeśli ktoś jest zainteresowany tą konkretną odmianą, to musi się spieszyć – powstanie tylko 1895 aut z linii „Founder’s Edition”. Szczegółowe ceny poznamy dopiero bliżej terminu rynkowego debiutu tego modelu.

Skoda Enyaq iV

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here