Kia Stonic GT Line (2020)

Koreański producent pokazał odświeżoną Kię Stonic w usportowionej wersji GT Line. Sprawdź, czym wyróżnia się ta odmiana i ile trzeba za nią zapłacić.

Kia Stonic jest na rynku od 2017 r., a na początku ubiegłego miesiąca poznaliśmy auto po liftingu. Wczoraj koreański producent zaprezentował swojego bestsellerowego crossovera w sportowo stylizowanej wersji GT Line. W parze z przyciągającym wzrok wyglądem idzie bogate wyposażenie seryjnie. Poniżej dowiesz się więcej na temat tej odmiany.

Kia Stonic GT Line (2020)

Kia Stonic GT Line otrzymała zmienione zderzaki z przodu i z tyłu. Przedni został wyposażony w trzy dodatkowe wloty powietrza oraz nisko umieszczone, diodowe światła przeciwmgielne. Drogę rozświetlają reflektory LED z nowym wzorem świateł do jazdy dziennej. Z tyłu także znajdziemy oświetlenie LED, a zwieńczeniem tylnego zderzaka jest udawany dyfuzor z dwiema końcówkami układu wydechowego (które również są jedynie „dodatkiem stylistyczny”, czyli mówiąc wprost – atrapą).

Kia Stonic GT Line (2020)

We wnętrzu Stonica w opisywanej wersji znajdziemy nowe fotele z tapicerką, która jest połączeniem czarnej tkaniny i syntetycznej skóry ze szwami w kolorze białym, oraz spłaszczoną u dołu kierownicę obszytą perforowaną skórą, z kontrastowymi szwami i z logo GT Line. Między zegarami zobaczymy 4,2-calowy wyświetlacz, pokazujący najważniejsze informacje o jeździe.

Kia Stonic GT Line (2020)

Z konsoli środkowej wyrasta 8-calowy ekran dotykowy nowego systemu multimedialnego, wyposażonego w funkcję UVO Connect drugiej generacji, która zapewnia dostęp do szerokiej oferty cyfrowych usług. Standardem jest też nawigacja satelitarna, która przy wytyczaniu trasy wykorzystuje informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.

Kia Stonic GT Line (2020)

Nowa Kia Stonic GT Line (2020) – dane techniczne, silniki, moc, zużycie paliwa

„Łobuzerska” stylizacja nadwozia niestety nie znajduje swojego odzwierciedlenia w osiągach. Gama silnikowa Stonica GT Line obejmuje turbodoładowane jednostki benzynowe o mocy 100 i 120 KM, które są dostępne również w innych odmianach tego modelu.

Silniki benzynowe:

  • 1.0 T-GDI (100 KM, 172 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 10,7 s, prędkość maksymalna: 183 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-5,9 l/100 km
  • 1.0 T-GDI (100 KM, 172 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT, przyspieszenie: 11,7 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-6,0 l/100 km

Kia Stonic GT Line (2020)

Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:

  • 1.0 T-GDI 48V (120 KM, 172 Nm) z 6-biegową inteligentną skrzynią manualną iMT, przyspieszenie: 10,4 s, prędkość maksymalna: 185 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1-5,6 l/100 km
  • 1.0 T-GDI 48V (120 KM, 200 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT, przyspieszenie: 10,4 s, prędkość maksymalna: 185 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7 l/100 km

Nowa Kia Stonic GT Line (2020) – wyposażenie i ceny

Wybrane elementy wyposażenia standardowego Kii Stonic GT Line:

  • 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/55 R17
  • Klimatyzacja automatyczna z funkcją odparowywania szyby przedniej
  • Światła mijania i drogowe wykonane w technologii LED
  • Światła przeciwmgielne typu projekcyjnego wykonane w technologii LED
  • Tylne lampy wykonane w technologii LED
  • Smart Key – system otwierania i uruchamiania samochodu bez użycia kluczyka, wyposażony w czujnik zbliżeniowy w drzwiach przednich, pokrywie bagażnika oraz przycisk uruchamiający silnik Start/Stop
  • Pakiet zimowy – podgrzewana kierownica oraz fotele przednie z 3-stopniową regulacją
  • Przednie czujniki parkowania
  • Navi System – system multimedialny z nawigacją satelitarną z obsługą w języku polskim, 7 letni plan darmowej aktualizacji map, usługi TomTom, antena dachowa typu „płetwa rekina”
  • Uvo Connect – zestaw usług cyfrowych z darmowym 7 letnim planem obsługi
  • Szyby przednie atermiczne, przyciemniane szyby tylne, chromowana listwa dolnej linii szyb
  • Sportowa stylistyka nadwozia oraz wnętrza
  • Regulacja wysokości fotela pasażera, siatka w bagażniku

Kia Stonic GT Line z silnikiem 1.0 T-GDI/100 KM i manualną skrzynią biegów kosztuje 85 490 zł, a ceny wersji z jednostką 1.0 T-GDI 48V/120 KM i inteligentną skrzynią manualną startują od 89 990 zł. W obu przypadkach dopłata do dwusprzęgłowej przekładni DCT wynosi 6000 zł.

Szczegółowy cennik odświeżonej Kii Stonic:

Kia Stonic po liftingu (2020) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here