Kia Stonic GT Line (2020)

Koreański producent pokazał odświeżoną Kię Stonic w usportowionej wersji GT Line. Sprawdź, czym wyróżnia się ta odmiana i ile trzeba za nią zapłacić.

Kia Stonic jest na rynku od 2017 r., a na początku ubiegłego miesiąca poznaliśmy auto po liftingu. Wczoraj koreański producent zaprezentował swojego bestsellerowego crossovera w sportowo stylizowanej wersji GT Line. W parze z przyciągającym wzrok wyglądem idzie bogate wyposażenie seryjnie. Poniżej dowiesz się więcej na temat tej odmiany.

Czytaj takze Toyota Yaris, Renaul Clio, Honda Jazz

Kia Stonic GT Line (2020)

Kia Stonic GT Line otrzymała zmienione zderzaki z przodu i z tyłu. Przedni został wyposażony w trzy dodatkowe wloty powietrza oraz nisko umieszczone, diodowe światła przeciwmgielne. Drogę rozświetlają reflektory LED z nowym wzorem świateł do jazdy dziennej. Z tyłu także znajdziemy oświetlenie LED, a zwieńczeniem tylnego zderzaka jest udawany dyfuzor z dwiema końcówkami układu wydechowego (które również są jedynie „dodatkiem stylistyczny”, czyli mówiąc wprost – atrapą).

Kia Stonic GT Line (2020)

We wnętrzu Stonica w opisywanej wersji znajdziemy nowe fotele z tapicerką, która jest połączeniem czarnej tkaniny i syntetycznej skóry ze szwami w kolorze białym, oraz spłaszczoną u dołu kierownicę obszytą perforowaną skórą, z kontrastowymi szwami i z logo GT Line. Między zegarami zobaczymy 4,2-calowy wyświetlacz, pokazujący najważniejsze informacje o jeździe.

Kia Stonic GT Line (2020)

Z konsoli środkowej wyrasta 8-calowy ekran dotykowy nowego systemu multimedialnego, wyposażonego w funkcję UVO Connect drugiej generacji, która zapewnia dostęp do szerokiej oferty cyfrowych usług. Standardem jest też nawigacja satelitarna, która przy wytyczaniu trasy wykorzystuje informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.

Kia Stonic GT Line (2020)

Nowa Kia Stonic GT Line (2020) – dane techniczne, silniki, moc, zużycie paliwa

„Łobuzerska” stylizacja nadwozia niestety nie znajduje swojego odzwierciedlenia w osiągach. Gama silnikowa Stonica GT Line obejmuje turbodoładowane jednostki benzynowe o mocy 100 i 120 KM, które są dostępne również w innych odmianach tego modelu.

Silniki benzynowe:

  • 1.0 T-GDI (100 KM, 172 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 10,7 s, prędkość maksymalna: 183 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-5,9 l/100 km
  • 1.0 T-GDI (100 KM, 172 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT, przyspieszenie: 11,7 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-6,0 l/100 km

Kia Stonic GT Line (2020)

Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:

  • 1.0 T-GDI 48V (120 KM, 172 Nm) z 6-biegową inteligentną skrzynią manualną iMT, przyspieszenie: 10,4 s, prędkość maksymalna: 185 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1-5,6 l/100 km
  • 1.0 T-GDI 48V (120 KM, 200 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT, przyspieszenie: 10,4 s, prędkość maksymalna: 185 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7 l/100 km

Nowa Kia Stonic GT Line (2020) – wyposażenie i ceny

Wybrane elementy wyposażenia standardowego Kii Stonic GT Line:

  • 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/55 R17
  • Klimatyzacja automatyczna z funkcją odparowywania szyby przedniej
  • Światła mijania i drogowe wykonane w technologii LED
  • Światła przeciwmgielne typu projekcyjnego wykonane w technologii LED
  • Tylne lampy wykonane w technologii LED
  • Smart Key – system otwierania i uruchamiania samochodu bez użycia kluczyka, wyposażony w czujnik zbliżeniowy w drzwiach przednich, pokrywie bagażnika oraz przycisk uruchamiający silnik Start/Stop
  • Pakiet zimowy – podgrzewana kierownica oraz fotele przednie z 3-stopniową regulacją
  • Przednie czujniki parkowania
  • Navi System – system multimedialny z nawigacją satelitarną z obsługą w języku polskim, 7 letni plan darmowej aktualizacji map, usługi TomTom, antena dachowa typu „płetwa rekina”
  • Uvo Connect – zestaw usług cyfrowych z darmowym 7 letnim planem obsługi
  • Szyby przednie atermiczne, przyciemniane szyby tylne, chromowana listwa dolnej linii szyb
  • Sportowa stylistyka nadwozia oraz wnętrza
  • Regulacja wysokości fotela pasażera, siatka w bagażniku

Kia Stonic GT Line z silnikiem 1.0 T-GDI/100 KM i manualną skrzynią biegów kosztuje 85 490 zł, a ceny wersji z jednostką 1.0 T-GDI 48V/120 KM i inteligentną skrzynią manualną startują od 89 990 zł. W obu przypadkach dopłata do dwusprzęgłowej przekładni DCT wynosi 6000 zł.

Szczegółowy cennik odświeżonej Kii Stonic:

Kia Stonic po liftingu (2020) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here