Kia Sorento (2020)

Jesteśmy już po oficjalnej premierze nowego SUV-a z Korei. Zaprezentowana dziś Kia Sorento trafi do sprzedaży w drugiej połowie tego roku. Sprawdź szczegóły.

Czwarta generacja Kii Sorento miała zadebiutować już dwa tygodnie temu podczas salonu samochodowego w Genewie. Jednak jak wiemy, te targi zostały odwołane z powodu koronawirusa, podobnie jak wiele innych imprez, nie tylko motoryzacyjnych. Dlatego premiera koreańskiego SUV-a ostatecznie odbyła się wirtualnie za pośrednictwem relacji na żywo na Facebooku.

Kia Sorento (2020)

Więcej na temat wyglądu i zmian we wnętrzu nowego Sorento przeczytacie w naszym wcześniejszym artykule: Kia Sorento (2020) – oficjalna zapowiedź. Teraz skupimy się na wymiarach oraz danych technicznych, a na końcu tego tekstu znajdziecie informacje na temat planowanego rynkowego debiutu tego SUV-a.

Nowa Kia Sorento (2020) – wymiary

Czwarte wcielenie Sorento urosło względem poprzednika o 1 cm na długość, szerokość i wysokość. Nowy model mierzy odpowiednio: 481 cm, 190 cm i 170 cm. Natomiast znacząco wzrósł rozstaw osi, który wynosi 281,5 cm (o 3,5 cm więcej). W odmianie 5-miejscowej bagażnik Sorento ma aż 910 litrów pojemności, a w wersji 7-miejscowej kufer pomieści nadal imponujące 821 l bagażu, pod warunkiem oczywiście, że autem nadal będzie podróżować tylko 5 osób. Z kompletem pasażerów na pokładzie pojemność bagażnika maleje do 187 l (silnik Diesla) lub 179 l (hybryda).

Kia Sorento (2020)

Kia Sorento (2020) – dane techniczne, silniki, moc

Nowa Kia Sorento będzie oferowano w trzech wariantach: hybrydowym, wysokoprężnym oraz jako hybryda plug-in, która trafi do sprzedaży nieco później. Zacznijmy od tej przedstawienia tej pierwszej odmiany.

Kia Sorento (2020)

Hybrydowy układ napędowy nowego Sorento tworzą benzynowa jednostka 1.6 T-GDi z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem oraz silnik elektryczny o mocy 44,2 kW (60 KM). Łącznie ten zestaw wytwarza 230 KM i 350 Nm. Za przekazywanie napędu na koła odpowiada 6-biegowa automatyczna skrzynia. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 1,49 kWh umieszczono pod podłogą, dzięki czemu nie ogranicza przestrzeni w kabinie ani pojemności bagażnika. Wariant plug-in do tej konfiguracji dołoży możliwość ładowania baterii z domowego gniazdka.

Kia Sorento (2020)

Dla nieco bardziej konserwatywnych klientów przygotowano wersję wysokoprężną, którą napędza jednostka 2.2 CRDi, połączony z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Ten silnik dostarcza 202 KM i 441 Nm. Dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 pojawią się najpewniej wraz z cennikiem nowego modelu.

Kia Sorento (2020)

Sprzedaż Kii Sorento czwartej generacji rozpocznie się w drugiej połowie 2020 r. Nowy SUV będzie dostępny w Europie z 10 lakierami nadwozia oraz z 17-, 18-, 19- lub nawet 20-calowymi felgami ze stopów lekkich do wyboru.

3 KOMENTARZE

  1. Design robi wrażenie. Choć kokpit mocno inspirowany mercedesem mam wrazenie ;). Nowe Sorento na pewno znajdzie szybko swoich fanów na polskich drogach tak jak inne moedele tej marki. W sumie nic dziwnego, ponieważ są całkiem niedrogie w utrzymaniu. Na przykład średnia cena OC dla pojazdów marki Kia w marcu 2020 roku wyniosła 680 zł, a najtańsze ubezpieczenie Sportage wyniosło jedynie 382 zł 🙂
    Pozdrawiam, Marta z mubi.pl

  2. Nowe auta koreańskie są już na bardzo wysokim poziomie. Design też powoli staje się naprawdę atrakcyjny. Jedyny minus, że nadal ‚sklejają’ design konkurencji w jedno, zamiast stworzyć naprawdę oryginalne auto. W przypadku Sorento mamy więc przód będący mieszanką Kii Optimy i DS7 Crossback (tak porównajcie zdjęcia), a tył to amerykańska Kia Telluride. Wnętrze pachnie Mercedesem.

  3. Jestem użytkownikiem drugiej KIA SORENTO, w sumie jeżdżę już ponad siedem lat tym modelem. Pierwszy sprzedany przy przebiegu 145 tyś. Drugi, na razie trzylatek, mam niewielki przebieg ok. 65 tys. km ( zmiana charakteru pracy). Przez te wszystkie lata jedyne problemy techniczne wystąpiły dwa razy, ………………..kiedy nalałem benzyny zamiast ropy. Skończyło się na lawecie, wymianie filtrów, czyszczeniu zbiornika. Ale to była moja wina.
    Same samochody nigdy (odpukać !!) mnie nie zawiodły.
    Oba w wersji 2,2 litra diesel.
    Jestem bardzo ciekawy nowej wersji. Ii mam nadzieje, że jak do tej pory, będzie to połączenie dobrej jakości, wygody w użytkowaniu i rozsądnej ( co nie znaczy bardzo niskiej ) ceny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here