Kia EV6 doczekała się oficjalnej prezentacji. Na pełnym ładowaniu przejedzie nawet 510 km. Dowiedz się więcej o tym elektrycznym crossoverze.

Premiera modelu EV6 otwiera zupełnie nowy rozdział w historii tego koreańskiego producenta. Pokazany wczoraj crossover jest pierwszym autem Kii opracowanym na modułowej platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform), z której korzysta już Hyundai Ioniq 5.

Kia EV6 wyróżnia się też pod względem designu, ponieważ została zaprojektowana zgodnie z nowym językiem stylistycznym „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Charakterystyczny dla marki grill w kształcie tygrysiego nosa został zastąpiony przez „cyfrową twarz tygrysa”. Uwagę zwracają również ostre linie nadwozia z wyraźnie zaakcentowanymi przetłoczeniami.

Patrząc na elektryczną Kię z boku trzeba zauważyć to, czego początkowo nie widać, czyli wysuwane klamki. Nie tylko efektowanie wyglądają, ale także poprawiają aerodynamikę. Z kolei tylna część nadwozia za sprawą zadartego „kupra” budzi skojarzenia z Astonem Martinem DBX.

Koreański producent zachwala, że dzięki zastosowaniu płyty E-GMP i sporemu rozstawowi osi EV6 oferuje wyjątkowo przestronne wnętrze, na poziomie SUV-ów o klasę większych. Kierowca i pasażer zasiadają na wygodnych i lekkich fotelach, które są pokryte wytrzymałym materiałem z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Do ich stworzenia potrzeba 111 plastikowych butelek.

Minimalistyczny kokpit jest zdominowany przez dwa 12-calowe ekrany zainstalowane we wspólnej obudowie. Na jednym wyświetla się panel wskaźników, a drugi służy do obsługi systemu multimedialnego Kia UVO Connect, który m.in. zapewnia dostęp do szeregu usług online oraz pozwala na zdalne aktualizacje danych (over-the-air). Ponadto kierowca ma do dyspozycji jeszcze wyświetlacz head-up wykorzystujący technologię rzeczywistości rozszerzonej.

Użytkownicy nowej Kii EV6 mogą również liczyć na obecność zaawansowanych systemów wspomagających, które wynoszą bezpieczeństwo i komfort podróżowania na wyższy poziom. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in. Asystenta bezpiecznego wysiadania (SEA) oraz Asystenta jazdy po autostradzie generacji 2.5 (HDA 2.5), a także rozbudowanego Asystenta zdalnego parkowania (RSPA).

Kia EV6 – wymiary, pojemność bagażnika

Kia EV6 mierzy 468,0 cm długości (469,5 cm w wersjach GT Line oraz GT), 188,0 cm szerokości (189,0 cm w wersjach GT Line oraz GT) i 155,0 cm wysokości (154,5 cm w wersji GT). Jej rozstaw osi to 290,0 cm. Pojemność tylnego bagażnika wynosi 520 litrów, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy rośnie do 1300 l. Z przodu pod maską wygospodarowano miejsce na dodatkowy schowek o pojemności 52 l (wersja RWD) lub 20 l (wersja AWD).

Kia EV6 – dane techniczne, osiągi, zasięg, czas ładowania

Kia EV6 będzie dostępna w 5 wariantach o różnej mocy – z jednym lub dwoma silnikami elektrycznymi (odpowiednio napęd na tył lub na wszystkie koła) oraz baterią o pojemności 58 kWh albo 77,4 kWh. Najmocniejsza wersja jest zarezerwowana dla modelu EV6 GT. Koreański producent nie ujawnił jeszcze kompletnych parametrów wszystkich odmian, dlatego tylko przy niektórych mogliśmy podać informację o osiągach czy zasięgu.

Napęd elektryczny:

  • Standard Range RWD (170 KM, 350 Nm) z akumulatorem o pojemności 58 kWh i tylnym napędem
  • Standard Range AWD (235 KM, 605 Nm) z akumulatorem o pojemności 58 kWh i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,2 s
  • Long Range RWD (228 KM, 350 Nm) z akumulatorem o pojemności 77,4 kWh i tylnym napędem, zasięg: do 510 km
  • Long Range AWD (325 KM, 605 Nm) z akumulatorem o pojemności 77,4 kWh i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,2 s
  • GT AWD (585 KM, 740 Nm) z akumulatorem o pojemności 77,4 kWh i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,5 s, prędkość maksymalna: 260 km/h

Podobnie jak przedstawiony w zeszłym miesiącu Ioniq 5, Kia EV6 również została standardowo przystosowana do ładowania 400V oraz 800V, bez konieczności używania dodatkowych przejściówek czy adapterów. Korzystając z ładowarki 350 kW, baterię można „zatankować” od 10% do 80% w zaledwie 18 minut, a w niecałe 5 minut zasięg zwiększy się o 100 km.

Przy okazji warto dodać, że Kia EV6 obsługuje też funkcję Vehicle-to-Load, dzięki której auto może służyć jako mobilny powerbank i ładować dowolne urządzenie elektryczne, w tym także innego „elektryka”. Jest to możliwe, ponieważ z gniazda V2L może popłynąć prąd z mocą do 3,6 kW.

Kia EV6 – cennik

Elektryczna Kia EV6 pojawi się na polskim rynku w drugiej połowie tego roku, a już za kilka tygodni poznamy szczegółowy cennik i dokładną specyfikację.

Na koniec zostawiliśmy nagranie ukazujące możliwości nowej Kii EV6 GT:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here