Honda Jazz Crosstar

Piąta generacja Hondy Jazz trafi do sprzedaż latem tego roku. Niedawno poznaliśmy dane techniczne nowego modelu. Sprawdź szczegóły.

Na przekór modzie najnowsze wcielenie Hondy Jazz pozostanie minivanem, ale będzie również dostępne w uterenowionej odmianie Crosstar. Pod maską piątej generacji Jazza znajdziemy układ hybrydowy e:HEV – innych jednostek napędowych japoński producent w Europie nie przewiduje. Przyjrzyjmy się, co ma do zaoferowania nowy minivan Hondy.

Honda Jazz (2020)

Nowa Honda Jazz (2020) – dane techniczne, moc, zużycie paliwa

Opracowany dla modelu Jazz napęd e:HEV składa się z benzynowej jednostki DOHC i-VTEC o pojemności 1,5 litra, dwóch kompaktowych silników elektrycznych, jednobiegowej przekładni o stałym przełożeniu oraz litowo-jonowego akumulatora. Moc systemowa tego układu to 109 KM i pozwala osiągnąć 100 km/h po 9,4 s od startu. Maksymalna prędkość wynosi 175 km/h.

Jednak w hybrydowym Jazzie nie chodzi oczywiście o prędkość, a o zużycie paliwa. Producent podaje, że nowy minivan spala do 4,5 l benzyny na 100 km, a wersja Crosstar – do 4,8 l/100 km. Aby uzyskać takie rezultaty i wykorzystać pełnię zalet napędu, kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: EV Drive, Hybrid Drive i tryb silnika spalinowego.

Honda Jazz w ustawieniu EV Drive porusza się wyłącznie na „elektronach”, korzystając z energii zgromadzonej w litowo-jonowej baterii. W Hybrid Drive dołącza silnik benzynowy, który zamiast napędzać auto, wytwarza prąd, zasilający jednostkę elektryczną. Dopiero wybierając tryb silnika spalinowego „benzyniak” przekazuje moc bezpośrednio na koła.

Honda Jazz (2020)

Podczas jazdy miejskiej hybrydowy Jazz samodzielnie „żongluje” pomiędzy ustawieniami Hybrid Drive a EV Drive, zapewniając maksymalną wydajność. Tryb silnika spalinowego przydaje się przede wszystkim podczas szybkiej jazdy autostradowej. W tym ustawieniu jednostka benzynowa może być wspomagana przez silnik elektryczny, którego maksymalny moment obrotowy wynoszący 253 Nm pomaga w szybkim przyspieszaniu.

Drugi silnik elektryczny pełni w nowej Hondzie funkcję generatora, który w trybie hybrydowym odpowiada za doładowywanie akumulatora, wykorzystując nadmiar mocy silnika benzynowego. Z kolei tryb elektryczny uruchamia się także, gdy samochód zwalnia, odzyskując energię z hamowania.

Więcej na temat nowej Hondy Jazz:

Honda Jazz (2020) – oficjalne informacje i zdjęcia

Oceny czytelników
[Głosów: 16 Średnia: 4.2]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here