Wbrew branżowym trendom, kolejna generacja Hondy Jazz pozostanie minivanem. Jej głównymi zaletami będą funkcjonalność i napęd hybrydowy. Znamy datę premiery.
Już od kilku lat z gam modelowych większości producentów znikają minivany, a w ich miejsce pojawiają się crossovery i kompaktowe SUV-y. Tak zrobili m.in. Opel, wprowadzając Crosslanda X w miejsce Merivy oraz Ford, który B-Maxa zastąpił EcoSportem. Z tego schematu wyłamuje się Honda, która wprawdzie ma w ofercie HR-V i CR-V, ale wkrótce wprowadzi na rynek także następne wcielenie swojego minivana. Należy przy tym zauważyć, że pod innymi względami japoński koncern stara się iść z duchem czasu – nowy Jazz będzie dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym.
Więcej na ten temat: Nowa Honda Jazz (2020) – dane techniczne

Przy tworzeniu piątej generacji minivana, projektanci Hondy postawili na prostotę i funkcjonalność. Nowa filozofia projektowa marki została zdefiniowanej w japońskim pojęciu „Yoo no bi”, które oznacza piękno przedmiotów codziennego użytku. Ze wspomnianym nurtem wiąże się potrzeba uczynienia tych przedmiotów jeszcze piękniejszymi i bardziej ergonomicznymi, tak aby mogły lepiej służyć określonym celom. Jak powiedział szef projektu, Takeki Tanaka: „Pracowaliśmy nad tym samochodem jako obiektem, który będzie miał moc wzbogacania codziennego życia przyszłych użytkowników”.

Jednobryłowe nadwozie skrywa przestronne wnętrze. Słupki dachowe w nowej Hondzie Jazz są o połowę węższe niż w aktualnym modelu, co zapewnia lepszą widoczność dla kierowcy i pasażerów oraz więcej światła w kabinie. Przeprojektowane słupki A oraz lusterka wpływają także na zmniejszenie hałasu oraz poprawę aerodynamiki.
Minimalistyczny styl deski rozdzielczej zapewnia bardzo dobrą ergonomię. Na konsoli środkowej znajdziemy 9-calowy ekran dotykowy, a zamiast analogowego zestawu wskaźników – 7-calowy wyświetlacz TFT.
Tapicerka została wykonana z wodoodpornej tkaniny, dzięki czemu łatwiej będzie utrzymać ją w czystości. Opracowane na nowo przednie fotele gwarantują wyższy komfort i lepsze podparcie lędźwiowe. Pomiędzy nimi umieszczono podłokietnik, który dla wygody użytkowania jest na tej samej wysokości co podłokietniki na drzwiach.
W drugim rzędzie siedzeń wygospodarowano więcej miejsca dla wysokich pasażerów. Dodatkowe atuty Hondy Jazz stanowią płaska podłoga i fotele z systemem Magic Seats z tyłu. To rozwiązanie pozwala na opuszczanie lub odchylanie siedzisk tylnych foteli, umożliwiając tym samym przewożenie ładunków o różnych kształtach i rozmiarach.
Obok klasycznego minivana do sprzedaży trafi także uterenowiona odmiana Jazz Crosstar. Według oficjalnych zapowiedzi, piąte wcielenie Hondy Jazz pojawi się w salonach latem 2020 r. Bliżej tego terminu poznamy dokładną specyfikację i cennik nowego modelu.