NowościAktualnościNowa Honda HR-V – najważniejsze informacje o japońskim SUV-ie

Nowa Honda HR-V – najważniejsze informacje o japońskim SUV-ie

Podczas dzisiejszej prezentacji nowej Hondy HR-V poznaliśmy bardziej szczegółowe informacje na jej temat. Oto, co warto wiedzieć o tym japońskim SUV-ie.

Honda HR-V aktualnej generacji jest w sprzedaży od 2015 roku i jej czas powoli dobiega końca. W lutym japoński producent przedstawił kolejne wcielenie tego modelu i tylko kilka ogólnych informacji na jego temat. Dziś podczas europejskiej premiery nowej HR-V otrzymaliśmy nieco więcej konkretów. Poniżej omawiamy wszystko to, co warto wiedzieć o tym kompaktowym crossoverze.

Honda HR-V - tył

Nadwozie nowej Hondy HR-V wyróżnia się modną sylwetką w stylu coupe (linia dachu jest poprowadzona o 20 mm niżej w porównaniu z poprzednikiem) oraz gładkimi powierzchniami z wyraźnie podkreślonymi przetłoczeniami. Warto również zwrócić uwagę na detale, takie jak osłona chłodnicy w kolorze nadwozia czy 18-calowe felgi, należące do wyposażenia standardowego.

Honda HR-V - koło

Pomimo obniżenia dachu i zwiększenia prześwitu o 10 mm względem schodzącej generacji, nowy model według zapewnień Hondy ma oferować jeszcze przestronniejsze wnętrze, do którego wpada więcej światła z zewnątrz. Przekłada się to na dodatkową zaletę – lepszą widoczność z miejsca kierowcy, w czym pomagają także wyżej zamocowane przednie fotele (o 10 mm) oraz lusterka umieszczone na poszyciu drzwi, a nie w narożnikach szyb. Wygodę użytkowania podnosi również przejrzysty i prosty w obsłudze kokpit z tradycyjnymi instrumentami do sterowania wentylacją i systemem audio.

Honda HR-V - deska rozdzielcza

Skoro poruszyliśmy temat siedzeń – zasługują one na oddzielny akapit. Przednie fotele z podparciami stabilizującymi ciało nie korzystają już ze sprężyn, lecz specjalnych mat, dzięki którym zapewniają większy komfort i lepiej sprawdzają się podczas dalszych podróży. Natomiast z tyłu znajdziemy znany z Hondy Jazz system foteli Magic Seats, który daje możliwość dowolnego podnoszenia i opuszczania siedzeń, a tym samym swobodnego kształtowania przestrzeni ładunkowej.

Honda HR-V - tylna kanapa

Jednak Magic Seats to nie jedyne rozwiązanie zwiększające funkcjonalność nowej Hondy HR-V. Szeroki otwór bagażnika z nisko położonym progiem i płaską podłogą ułatwia załadunek, co (jak zachwala w komunikacie prasowym japoński producent) pozwala np. na przewiezienie dwóch rowerów górskich na stojąco (ze zdjętymi przednimi kołami).

Honda HR-V - bagażnik

Wraz z debiutem kolejnej odsłony, Honda HR-V wchodzi na wyższy poziom pod względem pokładowych multimediów i systemów asystujących. Przed kierowcą znajduje się 7-calowy wyświetlacz TFT, a centralne miejsce na desce rozdzielczej zajmuje ekran dotykowy o przekątnej 9 cali. System multimedialny działa zauważalnie szybciej niż w poprzednim modelu i oferuje m.in. dostęp do Apple CarPlay (bezprzewodowo) i Android Auto oraz zdalnych aktualizacji Over-the-air. Co istotne, jego interfejs został zaprojektowany tak, aby jego obsługa nie rozpraszała kierowcy w czasie jazdy.

Nowy HR-V po raz pierwszy otrzymał także system Honda Sensing, który korzysta nowej przedniej kamery o szerszym kącie i wyższej rozdzielczości oraz szybkich układów przetwarzania obrazu. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in. system minimalizujący skutki ewentualnej kolizji z pieszymi (Pedestrian Collision Mitigation Braking System), system minimalizujący skutki kolizji z pojazdami (Collision Mitigation Braking System), system monitorowania martwego pola, system monitorowania ruchu poprzecznego za samochodem oraz udoskonalony tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control). Nowość stanowi system kontroli zjazdu ze wzniesienia, który działa już od prędkości 3 km/h.

Honda HR-V - przód

Na koniec jeszcze dwa słowa o tym, co czeka pod maską. Zgodnie z wcześniejszymi przypuszczeniami, nową Hondę HR-V napędzają dwa silniki elektryczne, współpracujące z benzynową jednostką o pojemności 1,5 l, która pełni funkcję generatora i tylko w określonych warunkach (jazda ze stałą, wysoką prędkością) przekazuje swoją moc bezpośrednio na koła. Moc systemowa tego układu wynosi 131 KM, a maksymalny moment obrotowy – 253 Nm.

Nowa Honda HR-V ma trafić do sprzedaży pod koniec 2021 roku. Wówczas poznamy pełną specyfikację tego modelu wraz ze szczegółowym cennikiem.

Zobacz również:

Honda HR-V (2020) – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji