W pełni elektryczna Skoda Citigo-e iV oraz Superb iV z hybrydowym napędem plug-in – oto dwa modele, którymi Skoda otwiera nowy rozdział w swojej historii. Wraz z nimi debiutuje nowa submarka producenta w segmencie elektromobilności – iV.
Nowa submarka prezentuje całościowe podejście Skody do e-mobilności – nazwa „iV” obejmuje nie tylko samochody na prąd, ale także wszelkie rozwiązania z zakresu mobilności. Producent zaoferuje pod nią rodzinę pojazdów elektrycznych oraz specjalny ekosystem dla rozwiązań mobilnych. Zgodnie ze „Strategią 2025” w ciągu najbliższych 5 lat Skoda zainwestuje łącznie 2 mld euro w rozwój pojazdów elektrycznych i nowych usług mobilnych. To największy program inwestycyjny w historii firmy.
Innowacyjna i inteligentna
Nazwa nowej submarki Skody symbolizuje szereg cech, którymi wyróżniają się jej modele. Litera „i” oznacza innowacyjność, inspirację i inteligencję, z kolei „V” – pojazd (ang. vehicle). Modele iV mają inspirować emocjonującym designem, a jednocześnie cechować się intuicyjną, przemyślaną obsługą.
Komfortowe ładowanie pojazdu
Skoda nie tylko koncentruje się na modelach z napędem elektrycznym, ale i przyspiesza rozwój kompleksowego ekosystemu elektromobilności. Obejmie on m.in. ładowarki naścienne, które umożliwią klientom wygodne ładowanie pojazdów w warunkach domowych, a także dostęp do usług łączności, umożliwiających np. wyszukiwanie najbliższych stacji ładowania wraz z informacją o ich zajętości.
Innowacyjne, bezemisyjne pojazdy
W maju Skoda zaprezentowała pierwsze modele z nowej rodziny iV. Citigo-e iV (więcej informacji) to bezemisyjne, ciche, zwinne i przestronne auto miejsce. Samochód napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 82 KM i wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 36,8 kWh, zapewniający zasięg do 265 km (w cyklu WLTP).

Z kolei Superb iV (czytaj więcej) to pierwszy model Skody z hybrydowym napędem typu plug-in. Silnik benzynowy wraz z elektrycznym oferują tu moc systemową 160 kW (218 KM). Akumulator litowo-jonowy w Superbie iV ma pojemność 13 kWh, pozwalając na pokonanie do 55 km przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną (w cyklu WLTP).

Skoda zmniejsza emisję CO2
Wkroczenie Skody w erę elektromobilności stanowi kluczowy filar strategii zrównoważonego rozwoju firmy o nazwie „GreenFuture” (ang. zielona przyszłość). Jednym z podejmowanych działań jest zmniejszenie emisji CO2 floty pojazdów Skody w latach 2015-2025 o 30%. Podstawową „dźwignię” tego procesu stanowi przejście z napędów konwencjonalnych na elektryczne. Do końca 2022 r. Skoda planuje mieć w swojej ofercie więcej niż 10 samochodów częściowo lub w pełni elektrycznych.