Dacia Jogger (2021)

Dacia Jogger to nowy, 7-miejscowy samochód rodzinny, który łączy cechy kombi, minivana i SUV-a. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Nowa Dacia Jogger jest duchowym spadkobiercą pierwszego Logana MCV i bezpośrednim następcą Lodgy. Pokazane dziś auto łączy najważniejsze zalety obu tych modeli (długość kombi i przestronność minivana), uzupełnione o cechy typowe dla Dustera, jak zwiększony prześwit. Przekonajmy się zatem, co Dacia Jogger ma do zaoferowania.

Dacia Jogger (2021)

Dacia Jogger – nadwozie, wymiary, pojemność bagażnika

Nowa Dacia Jogger mierzy 454,7 cm długości, 178,4 cm szerokości i 163,2 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 289,7 cm. Bazowa pojemność bagażnika w wariancie 5-miejscowym wynosi 708 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1819 l. W wersji 7-miejscowej do dyspozycji pozostaje 160 l.

Pod względem stylistyki raczej nie ma zaskoczenia. Jogger został zaprojektowany według tych samych wzorców, które znamy już z ubiegłorocznych nowości Dacii, Sandero i Logana. Jest to szczególnie widoczne z przodu – wszystkie trzy auta mają niemal identyczny front. Przechodząc dalej widzimy elementy znane już z Sandero Stepway, czyli czarne, plastikowe nakładki na nadkolach oraz modułowe relingi dachowe. Ciekawie prezentuje się także tył nadwozia, który budzi skojarzenia z… Volvo.

Dacia Jogger (2021)

Dacia Jogger – wnętrze

Rumuński producent zapewnia, że za sprawą stosunkowo dużego rozstawu osi udało się wygospodarować dużo miejsca w kabinie we wszystkich rzędach siedzeń. Zastosowano tutaj koncepcję wnętrza typu sala kinowa, co oznacza, że każdy kolejny rząd jest umieszczony nieco wyżej od poprzedzającego. Siedzenia w drugim rzędzie są zamontowane o  55 mm wyżej niż przednie, a w trzecim – o 25 mm wyżej niż w drugim.

Dacia Jogger (2021)

Dodatkowym atutem Dacii Jogger są liczne schowki, których łączna pojemność wynosi aż 24 litry. Spośród nich należy wymienić 7-litrowy zamykany schowek przed pasażerem z przodu, kieszenie w przednich i tylnych drzwiach, zamykany centralny schowek (1,3 l) oraz w sumie 6 uchwytów na kubki.

 

Dacia Jogger – multimedia

W zależności od wersji, nowa rodzinna Dacia będzie dostępna z jednym z trzech systemów multimedialnych. Podstawowy Media Control oferuje 2 głośniki, wbudowaną bezpośrednio w kokpit stację dokującą do smartfonów, złącza Bluetooth i USB, przyciski sterowania w kierownicy oraz wyświetlanie informacji radiowych na 3,5-calowym ekranie TFT między zegarami.

Dacia Jogger (2021)

O oczko wyżej znajduje się Media Display, w skład którego wchodzą 4 głośniki, 8-calowy ekran dotykowy, gniazdo USB i złącze Bluetooth, a także interfejsy Android Auto i Apple CarPlay. Topowy system Media Nav zapewnia dodatkowo fabryczną nawigację oraz bezprzewodowe połączenie dla Apple CarPlay i Android Auto, jak również 6 głośników i 2 porty USB.

Dacia Jogger – systemy bezpieczeństwa

Oczywiście na pokładzie Dacii Jogger nie zabraknie także nowoczesnych systemów wsparcia kierowcy. Na liście wyposażenia pojawią się m.in.

  • System wspomagania nagłego hamowania – aktywny w zakresie 7-170 km/h, kontroluje odległość od poprzedzającego pojazdu (wykrywanie pojazdów zatrzymanych w zakresie 7-80 km/h)
  • System monitorowania martwego pola – aktywny w zakresie 30-140 km/h, ostrzega kierowcę przed potencjalnym ryzykiem kolizji z innym pojazdem poruszającym się z boku lub z tyłu auta
  • System wspomagania parkowania –złożony z 4 czujników ultradźwiękowych z przodu i 4 z tyłu oraz tylnej kamery i wyświetlanych na ekranie linii pomocniczych
  • Wspomaganie ruszania pod górę – system na 2 sekundy unieruchamia auto, aby zapobiec jego stoczeniu się przy ruszaniu pod górę, w momencie gdy kierowca przekłada nogę z pedału hamulca na pedał przyspieszenia.

Dacia Jogger – gama silnikowa

Początkowo w ofercie znajdą się dwie jednostki napędowe – benzynowe 1.0 TCe o mocy 110 KM oraz dwupaliwowe 1.0 TCe LPG o mocy 100 KM. W 2023 roku do gamy dołączy wersja hybrydowa ze znanym już m.in. z Renault Arkana E-Tech układem napędowym opartym na jednostce 1.6 i dwóch silnikach elektrycznych (moc systemowa: 140 KM).

Dacia Jogger (2021)
Dla podróżujących w 3. rzędzie siedzeń przewidziano uchylane szyby boczne.

Dacia Jogger – cena

Według zapowiedzi Dacia zacznie przyjmować zamówienia na Joggera w listopadzie 2021 roku i bliżej tego terminu powinniśmy otrzymać szczegółowy cennik. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w lutym przyszłego roku.

2 KOMENTARZE

  1. Naprawdę sensowny kawałek auta, na który czekałem z utęsknieniem. Zamiana pierwszego MCV na zwykle kombi, było metodą na ucywilizowanie gamy – pomniejszenie wersji kombi i dodanie mini/kombivana. Niestety, koniec końców, pomysł był to kiepski, gdyż Dacia zrobiła to w momencie, w którym MPV zaczęły odchodzić do lamusa, dlatego też cieszy powrót do korzeni.

    Pytanie dodatkowe brzmi: czy pojawi się wersja dostawcza?
    Dokker sprzedawał się całkiem nieźle i przejecie jego poliftowej wersji przez Renault i sprzedawanie pod własnym szyldem jest zabiegiem dziwnym, z racji posiadania w portfolio również Kangoo.

    Oczywiście, nie ma co spodziewać się szczególnie niskiej ceny początkowej, zważywszy na fakt, że będąc następcą Lodgy, to auto stanie się poniekąd flagowcem marki, którym Duster, choć szalenie popularny, nie jest – być może zmieni się to z kolejną generacją, a na pewno z czasem pojawienia się Bigstera.

    Wracając do cen, obstawiam, że zaczną się w okolicach 55 tys. Poprzedni MCV był sporo tańszy, aczkolwiek (abstrahując od wszędobylskich podwyżek) sporo mniejszy, nie tak jak pierwsza generacja, jednak w dalszym ciągu plastikowy na potęgę i przede wszystkim dużo mniej nowoczesny, tymczasem tutaj dostajemy niemalże kompletne auto marki, z której budżetowym charakterem z roku na rok coraz łatwiej żyć.

    Ceny Lodgy zaczynaja się od około 60 tys. jednak trzeba zwrócić uwagę, że paleta wersji została mocno okrojona np. nie dostaniemy już (i od dłuższego czasu) Lodgy z silnikiem benzynowym, jak również, co jest mylące (gdyż taka opcja widnieje w konfiguratorze), wersji 5-osobowej – a przynajmniej będzie to utrudnione, z racji jej małej popularności.
    Niemniej, zamówienie większości z dostępnych opcji (lub spoglądając na oferty skonfigurowanych już samochodów stojących już w salonach), łatwo zauważyć, że w konstrukcyjnie starszym vanie ceny można wywindować do prawie 100 tysięcy złotych. Takie auta stoją, bo Polacy nie chcą tyle płacić „za dacię”. Jogger mógłby to zmienić, ale pewnie stanie przed trudnym zadaniem, dlatego byłoby szalenie miło, gdyby za 70k udało się kupić ciekawie doposażoną wersję, najlepiej Stepaway (5-os) z kilkoma dodatkami poprawiającymi komfort.

    No nic, z ciekawości czekam na pojawienie się cennika.

  2. Dla mnie to trochę na plus a trochę na minus w porównaniu do Lodgy bo w 7 osobowej wersji nowy model ma 160 l a Lodgy 200 to bardzo mało myślałem że będzie więcej a tu mniej .Druga sprawa wygląd lepiej silniki budżetowe ale dobrze szerokość 3,5 cm szerszy długość 4cm dłuższy (Lodgy).Pytanie czy w 3 rzędzie nogi będą mogły opaść niżej poprzedniku ,ponieważ w Lodgy dorosła osoba wsiada wygodnie do tyłu ale nogi były niestety wyżej i na trasę to wygodne nie było .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here