Euro NCAP 2020 05

Organizacja Euro NCAP nie próżnuje i rozbiła 7 kolejnych nowych aut. Oto wyniki testów zderzeniowych następujących modeli: Audi A3, Honda e, Hyundai i10, Isuzu D-Max, Kia Sorento, Land Rover Defender i Seat Leon.

Do grona samochodów rozbitych w popularnych testach zderzeniowych organizacji Euro NCAP dołączyła następna „siódemka”. Tym razem Euro NCAP przetestowało samochody ze skrajnie różnych segmentów – od małych propozycji miejskich (Hyundai i10, Honda e) przez kompakty (Audi A3, Seat Leon) po wielkie SUV-y (Kia Sorento, Land Rover Defender), dołączając jeszcze pick-upa spod znaku Isuzu (D-Max). Nie wszyscy jednak zaliczyli crashtest z najwyższą oceną.

Najgorzej poszło najmniejszemu Hyundaiowi, który otrzymał 3 gwiazdki, głównie z powodu przeciętnej ochrony pieszych. Innowacyjna (i bardzo droga) Honda e wypadła trochę lepiej, ale i tak nie dorównuje kompaktom, ostatecznie uzyskując 4 gwiazdki. Komplet 5 gwiazdek zdobyły natomiast pozostałe samochody, w tym pick-up Isuzu, teoretycznie reprezentujący segment nie zwracający zbytnio uwagi na kwestie związane z bezpieczeństwem. Najlepsze wyniki w większości kategorii zdobył Seat Leon, pochwalić należy również ochronę pieszych w Land Roverze Defenderze i skuteczność systemów bezpieczeństwa Kii Sorento.

Poniżej dokładne rezultaty w standardowych kategoriach obowiązujących na testach zderzeniowych Euro NCAP, z wyróżnieniem modelu z najgorszym i najlepszym wynikiem.

Testy zderzeniowe Euro NCAP 2020 – najnowsze wyniki
Samochód Ochrona dorosłych Ochrona dzieci Ochrona pieszych Systemy bezpieczeństwa Ocena końcowa
Hyundai i10  69%   75%   52%   59%  ***
Honda e 76% 82% 62% 65% ****
Audi A3 89% 81% 68% 73% *****
Isuzu D-Max 84% 86% 69% 83% *****
Kia Sorento 82% 85% 63%  87%  *****
Land Rover Defender 85% 85%  71%  79% *****
Seat Leon  92%   88%   71%  80% *****

Zobacz także:

Euro NCAP czy Folksam: który ranking lepiej oddaje bezpieczeństwo aut?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here