Organizacja Euro NCAP nie próżnuje i rozbiła 7 kolejnych nowych aut. Oto wyniki testów zderzeniowych następujących modeli: Audi A3, Honda e, Hyundai i10, Isuzu D-Max, Kia Sorento, Land Rover Defender i Seat Leon.
Do grona samochodów rozbitych w popularnych testach zderzeniowych organizacji Euro NCAP dołączyła następna „siódemka”. Tym razem Euro NCAP przetestowało samochody ze skrajnie różnych segmentów – od małych propozycji miejskich (Hyundai i10, Honda e) przez kompakty (Audi A3, Seat Leon) po wielkie SUV-y (Kia Sorento, Land Rover Defender), dołączając jeszcze pick-upa spod znaku Isuzu (D-Max). Nie wszyscy jednak zaliczyli crashtest z najwyższą oceną.
Najgorzej poszło najmniejszemu Hyundaiowi, który otrzymał 3 gwiazdki, głównie z powodu przeciętnej ochrony pieszych. Innowacyjna (i bardzo droga) Honda e wypadła trochę lepiej, ale i tak nie dorównuje kompaktom, ostatecznie uzyskując 4 gwiazdki. Komplet 5 gwiazdek zdobyły natomiast pozostałe samochody, w tym pick-up Isuzu, teoretycznie reprezentujący segment nie zwracający zbytnio uwagi na kwestie związane z bezpieczeństwem. Najlepsze wyniki w większości kategorii zdobył Seat Leon, pochwalić należy również ochronę pieszych w Land Roverze Defenderze i skuteczność systemów bezpieczeństwa Kii Sorento.
Poniżej dokładne rezultaty w standardowych kategoriach obowiązujących na testach zderzeniowych Euro NCAP, z wyróżnieniem modelu z najgorszym i najlepszym wynikiem.
Samochód | Ochrona dorosłych | Ochrona dzieci | Ochrona pieszych | Systemy bezpieczeństwa | Ocena końcowa |
---|---|---|---|---|---|
Hyundai i10 | 69% | 75% | 52% | 59% | *** |
Honda e | 76% | 82% | 62% | 65% | **** |
Audi A3 | 89% | 81% | 68% | 73% | ***** |
Isuzu D-Max | 84% | 86% | 69% | 83% | ***** |
Kia Sorento | 82% | 85% | 63% | 87% | ***** |
Land Rover Defender | 85% | 85% | 71% | 79% | ***** |
Seat Leon | 92% | 88% | 71% | 80% | ***** |
Zobacz także:
Euro NCAP czy Folksam: który ranking lepiej oddaje bezpieczeństwo aut?