Euro NCAP 2020 05

Organizacja Euro NCAP nie próżnuje i rozbiła 7 kolejnych nowych aut. Oto wyniki testów zderzeniowych następujących modeli: Audi A3, Honda e, Hyundai i10, Isuzu D-Max, Kia Sorento, Land Rover Defender i Seat Leon.

Do grona samochodów rozbitych w popularnych testach zderzeniowych organizacji Euro NCAP dołączyła następna „siódemka”. Tym razem Euro NCAP przetestowało samochody ze skrajnie różnych segmentów – od małych propozycji miejskich (Hyundai i10, Honda e) przez kompakty (Audi A3, Seat Leon) po wielkie SUV-y (Kia Sorento, Land Rover Defender), dołączając jeszcze pick-upa spod znaku Isuzu (D-Max). Nie wszyscy jednak zaliczyli crashtest z najwyższą oceną.

Najgorzej poszło najmniejszemu Hyundaiowi, który otrzymał 3 gwiazdki, głównie z powodu przeciętnej ochrony pieszych. Innowacyjna (i bardzo droga) Honda e wypadła trochę lepiej, ale i tak nie dorównuje kompaktom, ostatecznie uzyskując 4 gwiazdki. Komplet 5 gwiazdek zdobyły natomiast pozostałe samochody, w tym pick-up Isuzu, teoretycznie reprezentujący segment nie zwracający zbytnio uwagi na kwestie związane z bezpieczeństwem. Najlepsze wyniki w większości kategorii zdobył Seat Leon, pochwalić należy również ochronę pieszych w Land Roverze Defenderze i skuteczność systemów bezpieczeństwa Kii Sorento.

Poniżej dokładne rezultaty w standardowych kategoriach obowiązujących na testach zderzeniowych Euro NCAP, z wyróżnieniem modelu z najgorszym i najlepszym wynikiem.

Testy zderzeniowe Euro NCAP 2020 – najnowsze wyniki
SamochódOchrona dorosłychOchrona dzieciOchrona pieszychSystemy bezpieczeństwaOcena końcowa
Hyundai i10 69%  75%  52%  59% ***
Honda e76%82%62%65%****
Audi A389%81%68%73%*****
Isuzu D-Max84%86%69%83%*****
Kia Sorento82%85%63% 87% *****
Land Rover Defender85%85% 71% 79%*****
Seat Leon 92%  88%  71% 80%*****

Zobacz także:

Euro NCAP czy Folksam: który ranking lepiej oddaje bezpieczeństwo aut?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here