Sprawdziliśmy, jakie są najwolniejsze nowe auta na polskim rynku. Oto lista 10 modeli z najgorszym przyspieszeniem od 0 do 100 km/h.

Zazwyczaj podczas rozmów o motoryzacji najwięcej emocji budzą sportowe modele – prawie każdego interesuje, ile do „setki” ma nowe Lamborghini, czy jakie jest najszybsze auto na świecie. Niedawny test nowej Fabii z 80-konnym silnikiem skłonił nas jednak, aby do tematu podejść od drugiej strony i sprawdzić, jakie są najwolniejsze samochody dostępne w polskich salonach.

NASZ SKLEP

Po dokładnym przeanalizowaniu cenników udało nam się wytypować 10 modeli, które na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebują ponad 15 sekund. Zgodnie z przewidywaniami, wśród najwolniejszych aut dominują te, które są również najtańszymi na rynku, choć nie zabrakło kilku zaskoczeń. Przekonajcie się sami, poniżej lista najwolniejszych nowych samochodów w Polsce.

Top 10 najwolniejsze nowe auta na polskim rynku w 2022 roku

10. Seat Ibiza 1.0 MPI – 15,3 s

Seat Ibiza 5. generacji pojawił się na rynku w 2017 roku, a w zeszłym roku został odświeżony. Rolę podstawowego silnika w tym modelu stanowi wolnossący motor 1.0 MPI (80 KM, 93 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną. Najsłabsza Ibiza przyspiesza od 0 do 100 km/h w 15,3 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 170 km/h.

Seat Ibiza

Seat Ibiza – opis wersji i cennik

9. Skoda Fabia 1.0 MPI – 15,5 s

Przedstawiona w ubiegłym roku Skoda Fabia 4. generacji w bazowej wersji silnikowej ma pod maską wolnossącą jednostkę 1.0 MPI o mocy 80 KM i momencie obrotowym 93 Nm. Ten trzycylindrowy motor jest połączony z 5-biegową, ręczną skrzynią i zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 15,5 s. Prędkość maksymalna tego auta wynosi 179 km/h.

Skoda Fabia

Skoda Fabia – opis wersji i cennik

8. Volkswagen Up! 1.0 MPI – 15,6 s

Volkswagen Up! utrzymuje się na rynku od 2011 roku. Podstawowe źródło napędu w tym modelu stanowi wolnossący silnik 1.0 MPI (65 KM, 91 Nm), który współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną. Taka konfiguracja pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 15,6 s i maksymalnie osiągnąć 163 km/h.

VW Up!

Używany Volkswagen Up! – opinie, typowe usterki

7. Mitsubishi Space Star 1.2 CVT – 15,8 s

Mitsubishi Space Star w aktualnym wydaniu zostało oficjalnie zaprezentowane w 2012 roku. Auto wyposażone w jedyny dostępny w tym modelu, benzynowy silnik 1.2 (71 KM, 102 Nm) i bezstopniową skrzynię CVT potrzebuje 15,8 s na osiągnięcie „setki”, a maksymalnie rozpędza się do 163 km/h.

Mitsubishi Space Star

Mitsubishi Space Star po 666 000 km – raport z eksploatacji

6. Kia Picanto 1.2 DPI – 15,7 s

Kia Picanto 3. generacji trafiła do sprzedaży w 2017 roku, a trzy lata później została odświeżona. W przypadku tego modelu najwolniejsza wersja wcale nie jest tą najsłabszą – połączenie wolnossącego silnika 1.2 DPI (84 KM, 118 Nm) ze zautomatyzowaną skrzynią biegów oferuje przyspieszenie 0-100 km/h w 15,7 s oraz prędkość maksymalną wynoszącą 172 km/h.

Kia Picanto

Kia Picanto – opis wersji i cennik

5. Dacia Sandero 1.0 SCe – 16,7 s

Dacia Sandero 3. generacji została przedstawiona w 2020 roku. Najsłabszym silnikiem w gamie tego modelu jest wolnossąca jednostka 1.0 SCe, która rozwija 65 KM i 95 Nm. Ten trzycylindrowy motor został sparowany z 5-stopniową manualną skrzynią biegów. Sandero w tej wersji osiąga 100 km/h w 16,7 s od startu, a maksymalnie rozpędza się do 158 km/h.

Dacia Sandero

Dacia Sandero – opis wersji i cennik

4. Renault Clio 1.0 SCe – 17,1 s

Renault Clio 5. generacji zadebiutowało na rynku w 2019 roku. Pod maską bazowej wersji znajdziemy wolnossący silnik 1.0 SCe (65 KM, 95 Nm), który połączono z 5-biegową, ręczną przekładnią. Samochód w takiej konfiguracji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 17,1 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 160 km/h.

Renault Clio

Renault Clio – opis wersji i cennik

3. Hyundai i10 1.0 DPI – 17,8 s

Hyundai i10 trzeciej generacji został zaprezentowany w 2019 roku. Koreański „maluch” z wolnossącym silnikiem 1.0 DPI (67 KM, 96 Nm) i zautomatyzowaną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 17,8 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 156 km/h. To najwolniejsza konfiguracja w całej gamie tego modelu – wersja z ręczną przekładnią jest aż o 3 s szybsza.

Hyundai i10

Hyundai i10 – opis wersji i cennik

2. Volkswagen Caddy 2.0 TDI – 17,9 s

Volkswagen Caddy 5 został przedstawiony w 2020 roku. Podstawowy silnik w tym modelu to turbodiesel 2.0 TDI o mocy 75 KM i momencie obrotowym 250 Nm. Niemiecki kombivan z tą jednostką pod maską osiąga „setkę” w 17,9 s od startu, a maksymalnie rozpędza się do 157 km/h.

VW Caddy

Volkswagen Caddy – opis wersji i cennik

1. Dacia Spring – 19,1 s

Wprowadzona do sprzedaży w zeszłym roku Dacia Spring jest bezapelacyjnym zwycięzcą naszego zestawienia. Ten „maluch” został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 45 KM i momencie obrotowym 125 Nm, który potrzebuje aż 19,1 s, aby rozpędzić to ważące 970 kg auto od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 125 km/h.

Dacia Spring

Dacia Spring – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj