NowościAktualnościNajwolniejsze nowe samochody w Polsce – przegląd rynku 2024 r.

Najwolniejsze nowe samochody w Polsce – przegląd rynku 2024 r.

Sprawdziliśmy, jakie są najwolniejsze nowe auta na polskim rynku. Oto lista 10 modeli z najgorszym przyspieszeniem od 0 do 100 km/h.

Zazwyczaj podczas rozmów o motoryzacji najwięcej emocji budzą egzotyczne supersamochody o fenomenalnych osiągach – prawie każdego interesuje, ile do „setki” ma nowe Lamborghini, czy jakie jest najszybsze auto na świecie. My postanowiliśmy jednak podejść do tematu od drugiej strony i ustalić, jakie są najwolniejsze samochody dostępne w polskich salonach.

Po dokładnym przeanalizowaniu cenników udało nam się wytypować 10 modeli, które na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebują co najmniej 14,5 sekundy. Zgodnie z przewidywaniami, wśród najwolniejszych aut dominują te, które są również najtańszymi na rynku, choć nie zabrakło kilku zaskoczeń. Przekonajcie się sami, poniżej lista najwolniejszych nowych samochodów w Polsce.

Top 10 najwolniejsze nowe auta na polskim rynku w 2024 roku

10. Toyota Aygo X 1.0 VVT-i – 14,9 s

Toyota Aygo X miała swoją premierę w 2021 roku. Pod maską tego modelu znajdziemy wolnossący silnik 1.0 VVT-i (72 KM, 93 Nm), który może współpracować z 5-biegową skrzynią ręczną lub przekładnią bezstopniową Multidrive S. Samochód z manualem jest minimalnie wolniejszy – rozpędza się od 0 do 100 km/h w 14,9 s. Jego prędkość maksymalna wynosi natomiast 158 km/h. Ceny tego modelu startują od 70 900 zł.

Toyota Aygo X

Toyota Aygo X – opis wersji i cennik

9. Dacia Duster ECO-G 100 – 15,1 s

Dacia Duster drugiej generacji została pokazana w 2017 roku, a w 2021 roku do sprzedaży trafił model po liftingu. W tym aucie najgorsze osiągi zapewnia jednostka 1.0 TCe z fabryczną instalacją LPG (100 KM i 170 Nm). Na gazie rumuński SUV osiąga „setkę” w 13,8 s od startu, ale po przełączeniu na benzynę ten czas wydłuża się aż do 15,1 s. Prędkość maksymalna to 168 km/h (LPG) lub 166 km/h (benzyna). Aktualnie cennik Dustera otwiera kwota 79 900 zł.

Dacia Duster

Dacia Duster – opis wersji i cennik

8. Seat Ibiza 1.0 MPI – 15,3 s

Seat Ibiza piątej generacji pojawił się na rynku w 2017 roku, a w 2021 roku został odświeżony. Rolę podstawowego silnika w tym modelu stanowi wolnossący motor 1.0 MPI (80 KM, 93 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną. Najsłabsza Ibiza przyspiesza od 0 do 100 km/h w 15,3 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 172 km/h. Ceny tego hiszpańskiego auta zaczynają się od 68 900 zł.

Seat Ibiza

Seat Ibiza – opis wersji i cennik

7. Skoda Fabia 1.0 MPI – 15,5 s

Przedstawiona w 2021 roku Skoda Fabia czwartej generacji w bazowej wersji silnikowej ma pod maską wolnossącą jednostkę 1.0 MPI o mocy 80 KM i momencie obrotowym 93 Nm. Ten trzycylindrowy motor jest połączony z 5-biegową, ręczną skrzynią i oferuje przyspieszenie 0-100 km/h w 15,5 s. Prędkość maksymalna tego auta wynosi 178 km/h. Za najtańszą Fabię trzeba obecnie zapłacić 68 600 zł.

Skoda Fabia

Skoda Fabia – opis wersji i cennik

6. Kia Picanto 1.2 DPI – 15,7 s

Kia Picanto trzeciej generacji trafiła do sprzedaży w 2017 roku, a trzy lata później została odświeżona. W przypadku tego modelu najwolniejsza konfiguracja wcale nie jest tą najsłabszą. Wolnossący silnik 1.2 DPI (84 KM, 118 Nm) w połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią biegów zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 15,7 s oraz prędkość maksymalną wynoszącą 172 km/h. Ceny koreańskiego auta zaczynają się od 60 500 zł.

Kia Picanto

Kia Picanto – opis wersji i cennik

5. Hyundai i10 1.2 MPI – 15,8 s

Hyundai i10 trzeciej generacji został zaprezentowany w 2019 roku, a w tym roku doczekał się liftingu. Podobnie jak w opisanym wyżej Picanto, najsłabsze osiągi oferuje wariant z wolnossącym motorem 1.2 MPI (84 KM, 118 Nm)) i zautomatyzowaną skrzynią biegów. Przyspiesza on od 0 do 100 km/h w 15,8 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 171 km/h. Co ciekawe, wersja z ręczną przekładnią jest o ponad 3 sekundy szybsza. Ceny tego „malucha” startują od 67 000 zł.

Hyundai i10

Hyundai i10 – opis wersji i cennik

4. Mitsubishi Space Star 1.2 – 15,8 s

Mitsubishi Space Star w aktualnym wydaniu zostało oficjalnie zaprezentowane w 2012 roku. Auto wyposażone w jedyny dostępny w tym modelu, benzynowy silnik 1.2 (71 KM, 102 Nm) i bezstopniową skrzynię CVT potrzebuje 15,8 s na osiągnięcie „setki”, a maksymalnie rozpędza się do 163 km/h. Cennik tego japońskiego samochodu otwiera kwota 57 990 zł.

Mitsubishi Space Star

Używane Mitsubishi Space Star – opinie, typowe usterki

3. Mitsubishi Colt 1.0 – 17,1 s

Mitsubishi Colt siódmej generacji to tegoroczna nowość japońskiej marki. Model ten jest blisko spokrewniony z Renault Clio, a rolę podstawowej jednostki napędowej w jego gamie stanowi trzycylindrowy, wolnossący motor 1.0 (66 KM i 95 Nm), który został sparowany z 5-stopniową manualną skrzynią biegów. Colt w tej wersji osiąga 100 km/h w 17,1 s od startu, a maksymalnie rozpędza się do 160 km/h. Ceny zaczynają się od 71 990 zł.

Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt – opis wersji i cennik

2. Renault Kangoo Blue dCi 95 – 18,1 s

Renault Kangoo 3. generacji pojawiło się w salonach sprzedaży w 2022 roku. Najsłabszą wersją silnikową w ofercie jest turbodiesel 1.5 Blue dCi (95 KM i 260 Nm), która współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną. Francuski kombivan w takiej specyfikacji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 18,1 s i osiąga maksymalnie 152 km/h. Ceny tego modelu startują od 112 900 zł.

Renault Kangoo

Renault Kangoo – opis wersji i cennik

1. Dacia Spring – 19,1 s

Wprowadzona na polski rynek w 2021 roku Dacia Spring jest bezapelacyjnym zwycięzcą naszego zestawienia. Ten „maluch” został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 45 KM i momencie obrotowym 125 Nm, który potrzebuje aż 19,1 s, aby rozpędzić to ważące 970 kg auto od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 125 km/h. Dacia Spring w osobowej wersji Expression jest wyceniona na 106 900 zł, a w dostawczej Cargo – na 101 490 zł.

Dacia Spring

Dacia Spring – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji