Elektryczna ciężarówka Poczty Polskiej

Poczta Polska wraz siecią Żabka testują elektryczne ciężarówki Framo e-truck, które są budowane w Niemczech na bazie MAN-a TGM.

Zgodnie z nową strategią Poczta Polska wprowadza do swojej floty auta elektryczne, dążąc do zmniejsza emisji CO2. Pierwsze „elektryki” pojawiły się w szeregach tej firmy pod koniec 2019 r. Obecnie poczta ma już największą flotę użytkowych e-aut w Polsce. – W najbliższych latach chcemy ją rozwijać o kolejne samochody elektryczne i zasilane paliwami alternatywnymi CNG/LNG – wyjaśnia Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Redakcja poleca: Zasięg na jednym ładowaniu. Testowe dane dla aut elektrycznych i hybryd plug-in

Od 2018 r. w przeprowadzanych przez pocztę testach wzięły udział auta siedmiu marek o ładowności do 800 kg, a później poniżej powyżej 800 kg. W tym samym czasie przetestowano różne rodzaje stacji ładowania.

Poczta Polska - testy ciężarówki
W Polsce większość energii elektrycznej powstaje w wyniku spalania paliw kopalnych. Mimo tego samochody ciężarowe z napędem elektrycznym pozostają korzystnym rozwiązaniem – są zeroemisyjne w miejscu użytkowania, a także znacznie cichsze od odpowiedników z konwencjonalnym napędem.

Poczta wykorzystuje ciężarówkę Framo do codziennych przewozów przesyłek pocztowych w województwie mazowieckim. Z kolei Żabka przetestowała auto we Wrocławiu w ramach bezpośrednich dostaw do sieci swoich sklepów. Korzystanie z aut elektrycznych pozwoliło nie tylko efektywne dostarczać towary do sklepów, ale również zredukować poziom zanieczyszczeń i hałas. Dzięki akumulatorowi o pojemności 280 kWh na jednym ładowaniu Framo e-truck jest w stanie pokonać ponad 200 km.

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here