Najtańsze nowe diesle 2023

Choć samochody z silnikami wysokoprężnymi są w odwrocie ze względu na normy emisji spalin, to ofert wciąż nie brakuje. Sprawdziliśmy, jakie są najtańsze nowe diesle na polskim rynku.

Przeglądając czasopisma motoryzacyjne sprzed 15-20 lat, można natknąć się na artykuły, których autorzy z dużą nadzieją spoglądali na zyskujące wówczas popularność turbodiesle, stanowiące udany kompromis między osiągami a spalaniem. Dziś silniki wysokoprężne nie mają już tak dobrej prasy i są na cenzurowanym ze względu na emisję szkodliwych tlenków azotu oraz cząstek stałych. W efekcie kolejni producenci odchodzą od stosowania tego typu jednostek, zwłaszcza w autach miejskich i kompaktowych.

Tymczasem w dużych SUV-ach czy samochodach klasy średniej nowoczesny diesel nadal stanowi najlepsze źródło napędu, oferując bezkonkurencyjny zasięg na jednym tankowaniu, do którego jak na razie nie są w stanie zbliżyć się ani hybrydy plug-in, ani „elektryki”. Choć w modelach z niższych segmentów silniki wysokoprężne są coraz rzadziej spotykane, to na szczęście nie znaczy, że nie ma ich wcale. Najlepszym tego dowodem jest poniższe zestawienie.

Najtańsze nowe auta z dieslem na polskim rynku w 2023 roku

Citroen C3 1.5 BlueHDi

  • silnik wysokoprężny 1.5 BlueHDi (102 KM, 250 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • średnie zużycie paliwa (WLTP): 4,2-4,3 l/100 km
  • teoretyczny zasięg: 1000 km
  • cena: od 87 300 zł

Citroen C3 trzeciej generacji został przedstawiony w 2016 roku, a na początku 2020 roku pokazano model po liftingu. Francuskie auto ma pod maską silnik 1.5 BlueHDi o mocy 102 KM, który zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 10,4 s i prędkość maksymalną 188 km/h. Na liście wyposażenia podstawowej wersji You! za 87 300 zł znajdziemy m.in. 15-calowe felgi stalowe z kołpakami, ręczną klimatyzację, tempomat z ogranicznikiem prędkości, reflektory EcoLED, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz radio z 5-calowym, monochromatycznym ekranem dotykowym.

Citroen C3 (2023)

Citroen C3 – opis wersji i cennik

Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi

  • silnik wysokoprężny 1.5 BlueHDi (110 KM, 250 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • średnie zużycie paliwa (WLTP): 4,6-4,7 l/100 km
  • teoretyczny zasięg: 980 km
  • cena: od 101 350 zł

Citroen C3 Aircross pojawił się na rynku w 2017 roku, a na początku 2021 roku poznaliśmy jego odświeżoną wersję. Jedyny dostępny w tym modelu diesel to jednostka 1.5 BlueHDi o mocy 110 KM. Pozwala on na osiągnięcie „setki” w 10,7 s od startu i rozpędzenie się do 178 km/h. Bazowy wariant Feel z tym silnikiem został wyceniony na 101 350 zł. Ma on standardzie m.in. 16-calowe felgi Steel & Style z kołpakami 3D, manualną klimatyzację, reflektory EcoLED, lusterka boczne elektrycznie regulowane i podgrzewane, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym.

Citroen C3 Aircross (2023)

Citroen C3 Aircross – opis wersji i cennik

Dacia Duster 1.5 Blue dCi

  • silnik wysokoprężny 1.5 Blue dCi (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • średnie zużycie paliwa (WLTP): 4,8 l/100 km
  • teoretyczny zasięg: 1040 km
  • cena: od 93 300 zł

Dacia Duster drugiej generacji została oficjalnie pokazana we wrześniu 2017 roku, a w 2021 roku premierę miał model po liftingu. Rumuński SUV w wersji wysokoprężnej standardowo jest przednionapędowy, ale opcjonalnie można dopłacić za napęd 4×4. Duster ze 115-konnym dieslem 1.5 Blue dCi przyspiesza 0-100 km/h w 10,2 s i osiąga maksymalnie 180 km/h. Wyceniona na 93 300 zł odmiana Journey oferuje m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu, kamerę cofania, lusterka boczne regulowane, podgrzewane i składane elektrycznie, elektryczne szyby przednie i tylne oraz system Media Nav z 8-calowym ekranem dotykowym i nawigacją.

Dacia Duster (2023)

Dacia Duster – opis wersji i cennik

Fiat Tipo 1.6 MultiJet

  • silnik wysokoprężny 1.6 MultiJet (130 KM, 320 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • średnie zużycie paliwa (WLTP): 4,5-4,6 l/100 km
  • teoretyczny zasięg: 1110 km
  • cena: od 99 800 zł

Fiat Tipo w aktualnym wydaniu został przedstawiony w 2015 roku, a jesienią 2020 roku zadebiutowała wersja po liftingu. Model ten jest dostępny jako 5-drzwiowy hatchback oraz kombi. Wysokoprężny motor 1.6 MultiJet o mocy 130 KM pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 9,8 s i osiągnąć maksymalnie 208 km/h. Wersja City Life (99 800 zł, dopłata do kombi 5700 zł) jest seryjnie wyposażona w m.in. 16-calowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem, klimatyzacja automatyczna, tempomat, zestaw wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny Uconnect z 7-calowym ekranem dotykowym.

Fiat Tipo Kombi (2023)

Fiat Tipo – opis wersji i cennik

Opel Corsa 1.5 Diesel

  • silnik wysokoprężny 1.5 Diesel (102 KM, 250 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • średnie zużycie paliwa (WLTP): 4,2-4,3 l/100 km
  • teoretyczny zasięg: 980 km
  • cena: od 85 600 zł

Opel Corsa szóstej generacji ujrzał światło dzienne podczas targów we Frankfurcie w 2019 roku, a w tym roku spodziewany jest lifting. Model ten jest wyposażony w 102-konny silnik 1.5 Diesel, który zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,2 s i prędkość maksymalną 188 km/h. Kosztująca 85 600 zł wersja Edition ma w standardzie m.in. 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, manualną klimatyzację, tempomat z ogranicznikiem prędkości, fotel kierowcy z regulacją wysokości, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz system Multimedia z 7-calowym ekranem dotykowym.

Opel Corsa (2023)

Opel Corsa – opis wersji i cennik

Peugeot 208 1.5 BlueHDi

  • silnik wysokoprężny 1.5 BlueHDi (102 KM, 250 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • średnie zużycie paliwa (WLTP): 4,2 l/100 km
  • teoretyczny zasięg: 980 km
  • cena: od 93 000 zł

Peugeot 208 drugiej generacji zadebiutował na rynku w 2019 roku i może pochwalić się tytułem Car Of The Year 2020. Samochód ze 102-konnym turbodieslem 1.5 BlueHDi pod maską osiąga „setkę” w 10,2 s od startu, a maksymalnie może pojechać z prędkością 188 km/h. Bazowy wariant Active za 93 000 zł został wyposażony w m.in. 15-calowe felgi stalowe z kołpakami, ręczną klimatyzację, tempomat z ogranicznikiem prędkości, lusterka boczne podgrzewane, składane i sterowane elektrycznie, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne oraz system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym.

Peugeot 208 (2023)

Peugeot 208 – opis wersji i cennik

Renault Megane 1.5 Blue dCi

  • silnik wysokoprężny 1.5 Blue dCi (115 KM, 270 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • średnie zużycie paliwa (WLTP): 4,5-4,7 l/100 km
  • teoretyczny zasięg: 1000 km
  • cena: od 100 900 zł

Renault Megane czwartej generacji zostało oficjalnie pokazane w 2015 roku, a na początku 2020 roku doczekało się odświeżenia. Francuski kompakt jest dostępny z wysokoprężnym motorem 1.5 Blue dCi o mocy 115 KM, który standardowo łączy się z ręczną skrzynią biegów, a za dopłatą – z dwusprzęgłową przekładnią EDC. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 11,1 s, a prędkość maksymalna to 190 km/h. Podstawowa wersja Equilibre (100 900 zł, kombi jest o 5000 zł droższe) zapewnia m.in. 16-calowe stalowe obręcze kół, automatyczną klimatyzację dwustrefową, czujniki parkowania przód i tył, zegary z 7-calowym wyświetlaczem oraz system Easy Link z 7-calowym ekranem dotykowym.

Renault Megane (2023)

Renault Megane – opis wersji i cennik

Seat Leon 2.0 TDI

  • silnik wysokoprężny 2.0 TDI (115 KM, 300 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • średnie zużycie paliwa (WLTP): 4,3-4,5 l/100 km
  • teoretyczny zasięg: 1050 km
  • cena: od 117 100 zł

Seat Leon czwartej generacji miał swoją premierę na początku 2020 roku i jest oferowany jako 5-drzwiowy hatchback oraz kombi Sportstourer. Bazowy diesel 2.0 TDI oferuje 115 KM i przyspieszenie 0-100 km/h w 10,2 s. Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Hatchback z tym silnikiem został wyceniony na 117 100 zł (kombi kosztuje o 1500 zł więcej), a w wersji Style ma na wyposażeniu m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację automatyczną, tempomat, czujniki parkowania z tyłu, światła EcoLED fotele przednie z regulacją wysokości oraz multimedia z 8,25-calowym ekranem dotykowym.

Seat Leon (2023)

Seat Leon – opis wersji i cennik

Skoda Octavia 2.0 TDI

  • silnik wysokoprężny 2.0 TDI (115 KM, 300 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • średnie zużycie paliwa (WLTP): 4,1-4,5 l/100 km
  • teoretyczny zasięg: 1100 km
  • cena: od 115 550 zł

Skoda Octavia czwartej generacji ujrzała światło dzienne w listopadzie 2019 roku i występuje w wersjach liftback oraz kombi. Gamę jednostek wysokoprężnych otwiera silnik 2.0 TDI o mocy 115 KM, który opcjonalnie może współpracować z dwusprzęgłową skrzynią DSG. Auto z ręczną przekładnią przyspiesza 0-100 km/h w 10,3 s i rozpędza się do 212 km/h. Podstawowa odmiana Active za 115 550 zł (dopłata do kombi 4000 zł) jest wyposażona w m.in. 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, manualną klimatyzację, system bezkluczykowego uruchamiania silnika KESSY GO, reflektory LED Basic oraz Radio SWING z 8,25-calowym ekranem dotykowym.

Skoda Octavia (2023)

Skoda Octavia – opis wersji i cennik

Toyota ProAce City Verso 1.5 D-4D

  • silnik wysokoprężny 1.5 D-4D (102 KM, 250 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • średnie zużycie paliwa (WLTP): 3,8-4,6 l/100 km
  • teoretyczny zasięg: 1300 km
  • cena: od 116 200 zł

Toyota ProAce City Verso zadebiutowała w salonach sprzedaży w 2019 roku, a klienci mają do wyboru dwie wersje nadwoziowe – standardową (4,4 m) oraz wydłużoną (4,75 m). Podstawowy diesel 1.5 D-4D o mocy 102 KM zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 12,3 s i prędkość maksymalną 172 km/h. Na liście wyposażenia wariantu Combi za 116 200 zł znajdziemy m.in. 16-calowe felgi stalowe z kołpakami, pełnowymiarowe koło zapasowe, ręczną klimatyzację, ISOFIX na wszystkich siedzeniach w 2. rzędzie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczne szyby przednie oraz radio (Bluetooth, USB, minijack) i 2 głośniki.

Toyota ProAce City Verso (2023)

Toyota ProAce City Verso – opis wersji i cennik

1 KOMENTARZ

  1. Nowoczesne silniki Diesla z dolewka do filtra AdeBlu są czyste jak łza, gdyby było inaczej to przy autostradach i drogach szybkiego ruchu był by smog a jest czysto, osobowe wydzielają 99% pary z rury, a te stare Dislem kopcace to należy wycofać na złom

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj