Sprawdziliśmy, jakie są najtańsze nowe samochody elektryczne na polskim rynku. Oto lista 10 modeli, które kosztują poniżej 150 000 zł.

Według „Licznika elektromobilności” po polskich drogach przemieszcza się 21 450 aut z napędem elektrycznych. Choć w statystykach wyraźnie widać, że z miesiąca na miesiąc przybywa „elektryków” w naszym kraju, to jednak ich całkowita liczba nadal nie jest zbyt imponująca. Przyczyny takiego stanu rzeczy są przede wszystkim dwie. Po pierwsze – dostępność punktów ładowania. Jazda samochodem elektrycznym wciąż wymaga nieco dokładniejszego planowania niż podróż zwykłym autem spalinowym. Ponadto wielu potencjalnych użytkowników ze względów formalnych czy infrastrukturalnych nie ma możliwości ładowania „elektryka” w miejscu zamieszkania.

Po drugie – ceny. Pomimo prostszej konstrukcji auta elektryczne wymagają zastosowania drogich baterii, przez co podobnie wyposażony „elektryk” może być nawet dwa razy droższy od swojego spalinowego odpowiednika. Przykład: elektryczny Opel Corsa-e w wersji Edition został wyceniony na 141 600 zł, podczas gdy model z benzynowym silnikiem 1.2 Turbo w tej samej odmianie kosztuje 75 900 zł. Sytuację nieco ratuje rządowy program „Mój Elektryk”, w ramach którego można uzyskać dofinansowanie do zakupu auta elektrycznego – 18 750 zł dla osób fizycznych i przedsiębiorców oraz 27 000 zł dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny i przedsiębiorców deklarujących roczny przebieg powyżej 15 000 km.

Poniżej przygotowaliśmy zestawienie 10 najtańszych samochodów elektrycznych dostępnych na polski rynku. Podane przez nas ceny nie uwzględniają wspomnianych wyżej dopłat w ramach programu „Mój Elektryk”.

Top 10 najtańsze nowe auta elektryczne na polskim rynku w 2022 roku

10. Citroen e-C4 – od 148 400 zł

Citroen C4 w najnowszym wydaniu został przedstawiony w 2020 roku i występuje z trzema rodzajami napędu: benzynowym, wysokoprężnym oraz elektrycznym. 136-konny silnik zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 9,5 s, a akumulator o pojemności 50 kWh pozwala przejechać do 357 km na pełnym ładowaniu. Bazowa wersja Live Pack za 148 400 zł jest wyposażona m.in. w 16-calowe felgi strukturalne z kołpakami Steel&Style, zawieszenie z amortyzatorami Progressive Hydraulic Cushions, automatyczną klimatyzację dwustrefową, pompę ciepła, cyfrowy zestaw wskaźników z 5,5-calowym wyświetlaczem TFT oraz system multimedialny z 10-calowym ekranem dotykowym.

Citroen e-C4

Citroen e-C4 – opis wersji i cennik

9. Mini Electric – od 146 800 zł

Elektryczne Mini Cooper SE zostało oficjalnie zaprezentowane w 2019 roku i jest dostępne tylko w jednej wersji silnikowej. Pod maskę tego modelu trafiła 184-konna jednostka napędowa, która pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 7,3 s, a dzięki baterii o użytecznej pojemności 28,9 kWh może przejechać do 234 km na jednym ładowaniu. Za 146 800 zł otrzymujemy auto wyposażone m.in. w 16-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację, regulator prędkości z funkcją hamowania oraz cyfrowy zestaw wskaźników.

Mini Electric

Mini Cooper SE – opis wersji i cennik

8. Mazda MX-30 – od 145 900 zł

Mazda MX-30 zadebiutowała na polskim rynku w 2020 roku. Za 145 900 zł otrzymujemy samochód z silnikiem elektrycznym o 145 KM (0-100 km/h w 9,7 s) oraz baterią o pojemności 35,5 kWh, która zapewnia 200 km zasięgu. Podstawowa wersja wyposażenia Prime-Line oferuje m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację, system monitorowania martwego pola, aktywny tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, reflektory LED, tylne światła LED, wyświetlacz head-up, cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny Mazda Connect z 8,8-calowym ekranem.

Mazda MX-30

Mazda MX-30 – opis wersji i cennik

7. Opel Corsa-e – od 141 600 zł

Opel Corsa 6. generacji został oficjalnie pokazany w 2019 roku i jest oferowany z trzema rodzajami napędu: benzynowym, wysokoprężnym oraz elektrycznym. Jednostka napędowa o mocy 136 KM pozwala osiągnąć 100 km/h w 8,1 s od startu, a bateria 50 kWh zapewnia do 337 km zasięgu. Podstawowa wersja Edition 141 600 zł ma na wyposażeniu m.in. 16-calowe felgi stalowe, zawieszenie o sportowej charakterystyce, automatyczną klimatyzację, tempomat z ogranicznikiem prędkości, cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem oraz system Multimedia z 7-calowym ekranem dotykowym.

Opel Corsa-e

Opel Corsa-e – opis wersji i cennik

6. Peugeot e-208 – od 131 400 zł

Peugeot 208 drugiej generacji zadebiutował w salonach sprzedaży w 2019 roku i po raz pierwszy jest dostępny także z napędem elektrycznym. Auto z silnikiem o mocy 136 KM i akumulatorem o pojemności 50 kWh może przejechać 362 km na jednym ładowaniu, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,1 s. Podstawowa wersja Active została wyceniona na 131 400 zł, a na jej wyposażeniu znajdziemy m.in. 16-calowe felgi stalowe z kołpakami, klimatyzację automatyczną, tempomat z ogranicznikiem prędkości, bezkluczykowe uruchamianie, Peugeot i-Cockpit z wyświetlaczem TFT oraz 7-calowy Multimedialny Ekran Dotykowy z Mirror Screen.

Peugeot e-208

Peugeot e-208 – opis wersji i cennik

5. Nissan Leaf – od 129 900 zł

Nissan Leaf 2. generacji pojawił się na rynku w 2017 roku. Samochód w najtańszej wersji Visia za 129 900 zł jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 150 KM (0-100 km/h w 7,9 s) oraz baterię 39 kWh netto, która zapewnia do 270 km zasięgu. Bazowa konfiguracja tego modelu obejmuje także m.in. 16-calowe felgi stalowe z kołpakami, automatyczną klimatyzację, system ostrzegania o pojeździe w martwym polu, system inteligentnego kluczyka I-Key, światła dzienne LED, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie oraz 7-calowy wyświetlacz TFT zintegrowany z zestawem wskaźników.

Nissan Leaf

Nissan Leaf – opis wersji i cennik

4. Renault Zoe – od 124 900 zł

Renault Zoe miało swoją premierę w 2012 roku, a w 2019 roku doczekało się liftingu. Podstawowy wariant One za 124 900 zł występuje tylko ze słabszym, 108-konnym silnikiem elektrycznym (0-100 km/h w 11,4 s), ale za to akumulator trakcyjny jest taki sam jak w mocniejszej odmianie – 50 kWh, co przekłada się na 395 km zasięgu. Standardowa specyfikacja Zoe zawiera m.in. 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, klimatyzację manualną, centralny zamek z kartą Renault Hands Free, światła Full LED, cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem TFT oraz system multimedialny EASY LINK z 7-calowym ekranem dotykowym.

Renault Zoe

Renault Zoe – opis wersji i cennik

3. Fiat 500e – od 107 000 zł

Nowy, elektryczny Fiat 500 został przedstawiony w 2020 roku. Wyceniony na 107 000 zł samochód ma pod maską silnik o mocy 95 KM (0-100 km/h w 9,5 s), a bateria o pojemności 21,3 kWh netto zapewnia do 190 km zasięgu w cyklu mieszanym. Lista wyposażenia podstawowej wersji Action obejmuje m.in. 15-calowe felgi stalowe, klimatyzację manualną, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Autohold, system Keyless Go, światła dzienne LED, tylne światła LED, elektrycznie sterowane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem TFT.

Fiat 500e

Fiat 500e – opis wersji i cennik

2. Smart EQ Fortwo – od 99 100 zł

Elektryczny Smart w aktualnym wydaniu zadebiutował podczas targów we Frankfurcie w 2019 roku, a do sprzedaży na polskim rynku trafił na początku 2020 roku. Umieszczona przy tylnej osi, 82-konna jednostka napędowa zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,5 s, natomiast akumulator o skromnej pojemności 17,6 kWh umożliwia przejechanie do 135 km na pełnym ładowaniu. Na liście wyposażenia bazowego modelu za 99 100 zł znajdziemy m.in. 15-calowe felgi stalowe, automatyczną klimatyzację, klamki drzwi i obudowy lusterek w kolorze czarnym i materiałową tapicerkę.

Smart EQ Fortwo

Smart EQ – opis wersji i cennik

1. Dacia Spring – od 89 400 zł

Tytuł najtańszego samochodu elektrycznego w Polsce należy do Dacii Spring, która zadebiutowała na rynku w zeszłym roku. Silnik elektryczny o mocy 45 KM nie porywa osiągami (0-100 km/h w 19,1 s), ale dzięki baterii 26,8 kWh pozwala przejechać na jednym ładowaniu do 230 km w cyklu mieszanym. Za 89 400 zł otrzymujemy auto wyposażone m.in. w 14-calowe felgi stalowe typu Flexwheel, manualną klimatyzację, centralny zamek sterowany z kluczyka, elektrycznie regulowane lusterka, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne oraz radio DAB z Bluetooth, USB i 2 głośnikami.

Dacia Spring

Dacia Spring – opis wersji i cennik

1 KOMENTARZ

  1. Dacia spring to jakaś porażka,autko z daleka wygląda całkiem przyzwoicie,lecz im bliżej to robi się gorzej.mijsca w środku max dla 2 osób i to jeszcze nie zbyt wysokich.ale co mnie najbardziej rozbawiło to fakt , że zamontowanie są tylko 2 głośniki w desce rozdzielczej i grają gorzej niż „słuchawki”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj