Dacia Duster (2022)

Osoby szukające sprawnego w terenie i względnie taniego samochodu wciąż mają w czym wybierać. Zachęcamy do zapoznania się z naszym zestawieniem najtańszych nowych aut z napędem 4×4 na polskim rynku.

Choć w ostatnich latach rynek wyraźnie się zmienia, a ceny nowych samochodów stale rosną, to w ofercie niektórych producentów nadal można znaleźć stosunkowo niedrogie modele ze zwiększonym prześwitem i napędem na cztery koła. Pod tym względem szczególnie wyróżnia się Suzuki, które aktualnie ma w swojej gamie aż cztery takie auta.

Poniżej przygotowaliśmy listę 9 najtańszych nowych samochodów 4×4 dostępnych na polskim rynku. W tym gronie najmniej kosztują Fiat Panda (niecałe 70 tysięcy zł) oraz SsangYong Tivoli i Suzuki Ignis (oba za nieco ponad 80 tysięcy zł), natomiast pozostałe propozycje mieszczą się w przedziale 95-115 tysięcy zł. W zakładanym budżecie znajdziemy zarówno modele z prostym układem 4×4 z dołączanym napędem tylnej osi (m.in. Duster, Panda), jak i auto ze stałym napędem na cztery koła (Subaru XV), a nawet klasyczną terenówkę (Suzuki Jimny).

Dacia Duster

  • silniki: benzynowy 1.3 TCe (150 KM, 250 Nm) lub wysokoprężny 1.5 Blue dCi (115 KM, 260 Nm)
  • prześwit: 210 mm
  • cena: od 95 700 zł

Dacia Duster 2. generacji została przedstawiona w 2017 roku, a w zeszłym roku do sprzedaży trafił odświeżony model. Rumuński SUV w wersji 4WD z dołączanym napędem tylnej osi sprawnie radzi sobie w lekkim terenie, w czym pomagają spory prześwit i duży skok zawieszenia. Plus za możliwość zblokowania napędu 4×4 w trybie LOCK. Obie wersje silnikowe są łączone z 6-biegową ręczną skrzynią. Duster z benzynowym motorem został wyceniony na 95 700 zł (Prestige) oraz 98 700 zł (SL Extreme), a odmiana wysokoprężna kosztuje 96 200 zł (Prestige) oraz 99 200 zł (SL Extreme).

Dacia Duster (2022)

Dacia Duster – opis wersji i cennik

Fiat Panda

  • silniki: benzynowy 0.9 TwinAir (85 KM, 145 Nm)
  • prześwit: 158 mm
  • cena: od 67 100 zł

Fiat Panda w swoim aktualnym wcieleniu jest produkowany od 2011 roku. Atutem włoskiego „malucha” w wersji 4×4 jest seryjna elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego oraz zwiększony prześwit względem standardowego modelu. Dwucylindrowy silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i dzięki niskiej masie własnej auta zapewnia wystarczające osiągi. Klienci mają do wyboru trzy poziomy wyposażenia – Wild 4×4 (67 100 zł), City Cross (73 100 zł) oraz Cross (77 100 zł).

Fiat Panda

Fiat Panda – opis wersji i cennik

SsangYong Tivoli

  • silniki: benzynowy 1.5 T-Gdi (163 KM, 280 Nm)
  • prześwit: 165 mm
  • cena: od 81 490 zł

SsangYong Tivoli zadebiutował na rynku w 2015 roku, a cztery lata później został poddany niewielkiemu liftingowi. Mocniejszy z dwóch dostępnych w tym modelu silników (1.5 T-Gdi/163 KM) opcjonalnie jest łączony z napędem na wszystkie koła, jednak terenowe zapędy ogranicza dość skromny prześwit. Klienci mogą wybierać między 6-biegową skrzynią manualną a automatem o takiej samej liczbie przełożeń. Ten koreański crossover został wyceniony na 81 490 zł (Crystal), 93 490 zł (Quartz) oraz 108 490 zł (Sapphire), a dopłata do przekładni automatycznej wynosi 7500 zł.

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli – opis wersji i cennik

SsangYong Korando

  • silniki: benzynowy 1.5 T-Gdi (163 KM, 280 Nm)
  • prześwit: 182 mm (1.5 T-Gdi)
  • cena: od 98 990 zł

SsangYong Korando w aktualnym wcieleniu został zaprezentowany w 2019 roku. Gama silnikowa zawiera dwie jednostki – benzynową 1.5 T-Gdi (163 KM) oraz wysokoprężną 1.6 e-Xdi (136 KM). Z tej dwójki tylko benzyniak występuje w wersji z napędem na cztery koła, zarówno w konfiguracji z ręczną skrzynią biegów, jak i przekładnią automatyczną. Korando AWD zostało wycenione na 98 990 zł (Crystal), 115 990 zł (Quartz) oraz 131 990 zł (Sapphire), a dopłata do przekładni automatycznej wynosi 8000 zł. Dodatkowym atutem tego modelu jest możliwość montażu dedykowanej instalacji LPG za 5900 zł.

SsangYong Korando (2022)

SsangYong Korando – opis wersji i cennik

Subaru XV

  • silniki: benzynowy 1.6i (114 KM, 150 Nm) lub 2.0i-S e-Boxer (150 KM, 194 Nm)
  • prześwit: 220 mm
  • cena: od 114 000 zł

Subaru XV drugiej generacji zostało oficjalnie pokazane podczas targów w Genewie w 2017 roku. Klienci mają do wyboru dwa silniki benzynowe – 1.6i (114 KM) oraz 2.0i-S e-Boxer (150 KM). Obie jednostki są łączone z bezstopniową przekładnią Lineartronic i stałym napędem na cztery koła Symmetrical AWD. Słabsza odmiana występuje w trzech wersjach wyposażenia: Trend (114 000 zł), Comfort (125 200 zł) oraz Exclusive (129 800 zł), a mocniejsza – w czterech: Trend (145 600 zł), Active (154 000 zł), Comfort (158 700 zł) oraz Platinum (168 400 zł).

Subaru XV

Subaru XV – opis wersji i cennik

Suzuki Ignis

  • silniki: benzynowy 1.2 DualJet 12V SHVS (83 KM, 107 Nm)
  • prześwit: 180 mm
  • cena: od 81 900 zł

Suzuki Ignis obecnej generacji jest w sprzedaży od 2017 roku, a dwa lata temu zostało odświeżone. Gama silnikowa ogranicza się do benzynowej jednostki 1.2, która jest wspomagana przez układ mild hybrid 12V. Najmniejszy crossover Suzuki w wariancie 4×4 został wyposażony w prosty konstrukcyjnie układ AllGrip Auto ze sprzęgłem wiskotycznym dołączającym tylną oś (kierowca nie ma możliwości zmiany trybu pracy napędu) oraz systemy wspomagania podjazdu i zjazdu ze wzniesienia. W ofercie dwie wersje wyposażenia – Premium Plus (81 900 zł) oraz Elegance (85 900 zł).

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis – opis wersji i cennik

Suzuki Jimny

  • silniki: benzynowy 1.5 VVT (102 KM, 130 Nm)
  • prześwit: 210 mm
  • cena: od 99 900 zł

Suzuki Jimny to jeden z ostatnich prawdziwych samochodów terenowych z nadwoziem osadzonym na ramie. Aktualna odsłona tego modelu zadebiutowała w 2018 roku i obecnie jest oferowana wyłącznie jako dwuosobowe auto ze stałą przegrodą zamontowaną za przednimi fotelami (homologacja ciężarowa N1). Pod maską Jimny pracuje wolnossący silnik o pojemności 1,5 litra, który połączono z 5-biegową skrzynią ręczną. Napęd 4×4 (z reduktorem) załącza się w tradycyjny sposób – za pomocą dźwigni na tunelu środkowym.

Suzuki Jimny

Suzuki Jimny – opis wersji i cennik

Suzuki Vitara

  • silniki: benzynowy 1.4 BoosterJet 48V SHVS (129 KM, 235 Nm) lub 1.5 Strong Hybrid (116 KM)
  • prześwit: 185 mm
  • cena: od 104 900 zł

Suzuki Vitara aktualnej generacji zadebiutowała w 2015 roku, a trzy lata później została odświeżona. Gama silnikowa obejmuje turbodoładowaną jednostkę z układem mild hybrid 48V (129 KM) oraz klasyczną hybrydę (116 KM). Silnik 1,4 l występuje ze skrzynią ręczną lub automatyczną, a 1,5 l – tylko z przekładnią zautomatyzowaną AGS. Każdy wariant jest dostępny z elektronicznie sterowanym układem AllGrip Select z możliwością wyboru trybu jazdy (Auto, Sport, Snow i Lock). W ofercie znajdziemy trzy wersje wyposażenia – Premium (od 104 900 zł), Elegance (od 112 900 zł) oraz Elegance Sun (od 117 900 zł).

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara – opis wersji i cennik

Suzuki S-Cross

  • silniki: benzynowy 1.4 BoosterJet 48V SHVS (129 KM, 235 Nm)
  • prześwit: 175 mm
  • cena: od 113 900 zł

Suzuki S-Cross to ubiegłoroczna nowość od tego japońskiego producenta. W ofercie znajdziemy tylko jedną wersję silnikową – 1.4 BoosterJet z układem mild hybrid 48V. Ta turbodoładowana jednostka może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub automatem o takiej samej liczbie przełożeń. Napęd na cztery koła jest taki sam jak w Vitarze – to układ AllGrip Select. Do wyboru trzy poziomy wyposażenia – Premium (od 113 900 zł), Elegance (od 125 900 zł) oraz Elegance Sun (od 138 900 zł).

Suzuki S-Cross

Suzuki S-Cross – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj