Najtańsze hot hatche

Hot hatche w udany sposób łączą świetne osiągi z funkcjonalnością na co dzień. Oto zestawienie 7 najtańszych nowych hot hatchy na polskim rynku.

Pierwsze hot hatche pojawiły się na rynku w latach 70. ubiegłego wieku, a za prekursora tego segmentu uznaje się Volkswagena Golf GTI z 1976 roku. Mimo upływu lat przepis na hot hatcha wciąż jest taki sam – w nadwoziu zwykłego auta miejskiego lub kompaktowego montowany jest mocny, benzynowy silnik (zwykle pochodzący z modelu o klasę wyższego), a do tego dochodzą jeszcze modyfikacje w zawieszeniu i układzie kierowniczym oraz nieco bardziej sportowy wygląd (przeprojektowane zderzaki, spojlery).

Ze względu na coraz ostrzejsze normy emisji spalin, populacja hot hatchy powoli się kurczy, a z oferty znikają kolejne modele, nie doczekawszy się swoich następców (taki los spotkał Renault Clio RS czy Opla Corsa OPC/GSi). Na szczęście mimo to na rynku wciąż nie brakuje interesujących propozycji. Poniżej przygotowaliśmy listę 7 najtańszych nowych hot hatchy, które są oferowane w Polsce.

Abarth 595

  • silnik benzynowy 1.4 T-Jet (165 KM, 230 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 7,3 s
  • prędkość maksymalna: 218 km/h
  • cena: od 96 900 zł

Abarth 595 to sportowa odmiana Fiata 500, dostępna także w wersji z miękkim składanym dachem (595C). Pod maską tego „malucha” pracuje turbodoładowana jednostka 1.4 T-Jet, która dostarcza 165 KM. Moc, tak jak we wszystkich opisywanych tu modelach, trafia na przednie koła, a pośredniczy w tym ręczna skrzynia biegów o 5 przełożeniach. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, klimatyzację manualną, tylne czujniki parkowania, cyfrowy zestaw wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem TFT oraz system multimedialny Uconnect z 7-calowym ekranem dotykowym.

Abarth 695C

Używany Fiat 500 – opinie, typowe usterki

Ford Fiesta ST

  • silnik benzynowy 1.5 EcoBoost (200 KM, 300 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 s
  • prędkość maksymalna: 230 km/h
  • cena: od 100 050 zł

Ford Fiesta ST obecnej generacji został przedstawiony w 2018 roku, a w ubiegłym roku przeszedł lifting. Ten miejski hot hatch jest wyposażony w 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1.5 EcoBoost, który osiąga 200 KM i współpracuje z manualną skrzynią biegów. Standardowa konfiguracja tego modelu obejmuje m.in. 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną klimatyzację, reflektory Full LED, sportowe fotele Ford Performace z czerwonymi akcentami oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Ford Fiesta ST

Ford Fiesta ST – opis wersji i cennik

Hyundai i20 N

  • silnik benzynowy 1.6 T-GDI (204 KM, 275 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 6,2 s
  • prędkość maksymalna: 230 km/h
  • cena: od 112 900 zł

Hyundai i20 N został oficjalnie zaprezentowany jesienią 2020 roku. W porównaniu z podstawowym modelem wyróżnia się obniżonym o 10 mm zawieszeniem oraz rozbudowanym pakietem stylistycznym z charakterystycznym tylnym spojlerem. Pod maską tego auta znajdziemy turbodoładowany silnik 1,6 l o mocy 204 KM, który jest łączony z manualną skrzynią biegów. Za 112 900 zł otrzymujemy auto wyposażone m.in. w 18-calowe felgi aluminiowe, manualną klimatyzację, reflektory i tylne światła LED, cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Hyundai i20N

Hyundai i20 N – opis wersji i cennik

Hyundai i30 N

  • silnik benzynowy 2.0 T-GDI (250 KM, 353 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 6,4 s
  • prędkość maksymalna: 250 km/h
  • cena: od 143 900 zł

Hyundai i30 N pojawił się na rynku w 2017 roku, a na początku ubiegłego roku w sprzedaży zadebiutował model po liftingu. Klienci mają do wyboru dwie wersje nadwoziowe – hatchbacka oraz dysponującego nieco większym bagażnikiem liftbacka, który wymaga 2600 zł dopłaty. „Sercem” Hyundaia i30 N jest 250-konny silnik 2.0 T-GDI, który współpracuje z ręczną skrzynią biegów. Na liście wyposażenia seryjnego znajdziemy m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację dwustrefową, komputer pokładowy z 4,2-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Hyundai i30N

Hyundai i30 N – opis wersji i cennik

Suzuki Swift Sport Hybrid

  • silnik benzynowy 1.4 BoosterJet (129 KM, 235 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s
  • prędkość maksymalna: 210 km/h
  • cena: od 96 900 zł

Suzuki Swift Sport aktualnej generacji zadebiutowało w 2017 roku, a trzy lata później doczekało się odświeżenia. W ramach modernizacji opisywany model otrzymał nowy, turbodoładowany silnik 1,4 l z układem mild hybrid i 48-woltową instalacją, który rozwija 129 KM. Wyceniony na 96 900 zł samochód jest wyposażony m.in. w 17-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację, adaptacyjny tempomat, dostęp bezkluczykowy, reflektory LED, podgrzewane fotele przednie oraz system multimedialny z kamerą cofania i nawigacją 3D.

Suzuki Swift Sport Hybrid

Suzuki Swift Sport Hybrid – opis wersji i cennik

Volkswagen Up! GTI

  • silnik benzynowy 1.0 TSI (115 KM, 200 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 s
  • prędkość maksymalna: 196 km/h
  • cena: od 82 190 zł

Volkswagen Up! jest na rynku od 2011 roku, jednak jego usportowiona odmiana GTI została przedstawiona dopiero w 2017 roku. Model ten występuje zarówno z trzy-, jak i pięciodrzwiowym nadwoziem. Źródło napędu stanowi 3-cylindrowy silnik 1.0 TSI, który osiąga moc 115 KM i współpracuje z ręczną skrzynią biegów. Standardowa specyfikacja opisywanej wersji obejmuje m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, manualną klimatyzację, światła przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, sportową kierownicę obszytą skórą oraz radio Composition Phone.

VW Up GTI

Używany Volkswagen Up! – opinie, typowe usterki

Volkswagen Polo GTI

  • silnik benzynowy 2.0 TSI (207 KM, 320 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 s
  • prędkość maksymalna: 240 km/h
  • cena: od 122 590 zł

Volkswagen Polo GTI w odświeżonym wydaniu zadebiutował w zeszłym roku. Auto jest dostępne wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback, a pod jego maską pracuje 2-litrowa jednostka TSI o mocy 207 KM, którą połączono z 7-biegową skrzynią DSG. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, manualną klimatyzację, aktywny tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, reflektory matrycowe LED, cyfrowe zegary z 8-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny Ready2Discover z 8-calowym ekranem dotykowym.

VW Polo GTI

Volkswagen Polo GTI – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj