NowościAktualnościNajszybsze sedany w Polsce – przegląd rynku 2024 r.

Najszybsze sedany w Polsce – przegląd rynku 2024 r.

Sprawdziliśmy, jakie są najszybsze nowe sedany na polskim rynku. Oto lista 10 modeli, które przyspieszają od 0 do 100 km/h poniżej 4 sekund.

Modę na szybkie sedany zapoczątkowało pojawienie się w latach 80. pierwszego BMW M5. Co prawda dziś klienci wolą SUV-y, jednak w sprzedaży wciąż nie brakuje eleganckich limuzyn z mocnymi silnikami. W naszym rankingu zebraliśmy 10 modeli, które potrzebują mniej niż 4 sekundy, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Tak jak w przypadku szybkich kombi, listę zdominowały auta niemieckie. Najsłabsze w tym gronie Audi RS 3 ma „tylko” 400 KM, natomiast Porsche Taycan Turbo S może pochwalić się mocą aż 761 KM. Poznajcie szczegóły, poniżej zestawienie najszybszych nowych sedanów w Polsce.

Top 10 najszybsze sedany na polskim rynku w 2024 roku

10. BMW i5 M60 xDrive – 3,8 s

BMW i5 wraz z nową serią 5 (oznaczenie producenta: G60) zostało oficjalnie pokazane w maju ubiegłego roku. Najmocniejszy wariant elektrycznej „Piątki” jest wyposażony w dwa silniki (po jednym przy każdej osi), które maksymalnie wytwarzają 601 KM i 795 Nm. Taka konfiguracja pozwala osiągnąć „setkę” w 3,8 s od startu i rozpędzić się do 230 km/h. Za cenę 500 000 zł otrzymujemy auto wyposażone w m.in. 19-calowe aluminiowe obręcze kół M Double-spoke, zawieszenie adaptacyjne, 4-strefową klimatyzację automatyczną oraz BMW Live Cockpit Plus z zakrzywionym wyświetlaczem.

BMW i5

BMW serii 5 – oficjalne zdjęcia i informacje

9. Audi S8 TFSI – 3,8 s

Audi A8 czwartej generacji (oznaczenie producenta: D5) zostało przedstawione w 2017 roku, a cztery lata później pokazano odświeżony model. Topowy wariant S8 napędza 4-litrowy silnik benzynowy V8 Biturbo (571 KM, 800 Nm) z układem mild hybrid 48V. Za przekazywanie mocy na wszystkie koła odpowiada 8-stopniowa przekładnia automatyczna. Taka konfiguracja zapewnia „setkę” w 3,8 s od startu i maksymalnie 250 km/h. Samochód w opisywanej wersji to wydatek rzędu 672 400 zł, a na jego wyposażeniu znajdziemy m.in. 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 2-strefową klimatyzację automatyczną oraz reflektory HD Matrix LED z dynamicznym rozdziałem świateł i dynamicznymi kierunkowskazami.

Audi S8

Audi A8 L 60 TFSI quattro – nasz test

8. Audi RS 3 Limousine – 3,8 s

Audi RS 3 w aktualnym wydaniu zostało pokazane w 2021 roku. Pod maską opisywanego auta pracuje turbodoładowany silnik benzynowy 2.5 R5 (400 KM, 500 Nm), który połączono z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową S tronic i napędem na cztery koła Quattro. W efekcie przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Audi RS 3 Limousine kosztuje 301 600 zł i oferuje m.in. 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 2-strefową klimatyzację automatyczną, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, światła LED oraz Audi virtual cockpit plus z 12,3-calowym wyświetlaczem Full HD.

Audi RS3 Limousine

Audi RS 3 – opis wersji i cennik

7. BMW i7 M70 xDrive – 3,7 s

BMW i7 oraz nowa seria 7 (oznaczenie producenta: G70) zadebiutowały w kwietniu 2022 roku. Elektryczna limuzyna w swojej najmocniejszej wersji posiada dwa silniki elektryczne i napęd na wszystkie koła. Jego moc systemowa wynosi 659 KM, a maksymalny moment obrotowy – 1015 Nm. Auto w takiej specyfikacji osiąga „setkę” w 3,7 s od startu i rozpędza się do 250 km/h. BMW i7 M70 xDrive za 820 000 zł zapewnia w standardzie m.in. 21-calowe felgi aluminiowe M Aero, zawieszenie pneumatyczne, aktywny układ kierowniczy ze skrętną tylną osią oraz BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym.

BMW i7

BMW i7 – opis wersji i cennik

6. Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ – 3,5 s

Mercedes EQE (oznaczenie producenta: V295) ujrzał światło dzienne w 2021 roku. Najmocniejsza wersja silnikowa w gamie korzysta z dwóch silników elektrycznych, które łącznie dostarczają 625 KM i 950 Nm. Taka specyfikacja zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 3,5 s i prędkość maksymalną 220 km/h. W cenie 518 300 zł możemy liczyć na m.in. 20-calowe felgi ze stopów lekkich, zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, adaptacyjny system tłumienia PLUS (ADS+), cyfrowe reflektory LED, elektrycznie regulowane fotele przednie z pamięcią ustawień oraz MBUX Hyperscreen.

Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+

Mercedes EQE – opis wersji i cennik

5. Mercedes-AMG C 63 S E Performance – 3,4 s

Mercedes klasy C w aktualnym wydaniu (oznaczenie producenta: W206) został przedstawiony w lutym 2021 roku. Topowy wariant sygnowany przez AMG jest hybrydą plug-in z benzynowym motorem 2.0 R4 i silnikiem elektrycznym (680 KM, 1020 Nm). Moc trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 9-stopniowego automatu. Taka konfiguracja zapewnia „setkę” w 3,4 s od startu i maksymalnie 280 km/h. Samochód w opisywanej wersji to wydatek rzędu 530 800 zł, a na jego wyposażeniu znajdziemy m.in. 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, system kamer 360 stopni oraz system multimedialny MBUX.

Mercedes-AMG klasy C

Mercedes klasy C – opis wersji i cennik

4. BMW M3 CS – 3,4 s

BMW M3 w aktualnym wydaniu (oznaczenie producenta: G80) zadebiutowało w 2020 roku. Topowa specyfikacja tego modelu obejmuje benzynową jednostkę 3.0 R6 z dwiema turbosprężarkami (551 KM i 650 Nm), 8-stopniowy automat oraz napęd na wszystkie koła. Przekłada się to na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,4 s i prędkość maksymalną 302 km/h. Na zakup tego auta trzeba przeznaczyć 769 900 zł. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in. aluminiowe obręcze kół M Star-spoke w kolorze Gold Bronze, adaptacyjne zawieszenie, reflektory laserowe M z żółtymi akcentami, kubełkowe fotele przednie M Carbon oraz BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym.

BMW M3 CS

BMW M3 – opis wersji i cennik

3. Audi RS e-tron GT – 3,3 s

Audi e-tron GT miało swoją premierę w 2021 roku. „Elektryk” z Ingolstadt dzieli podzespoły z Porsche Taycan i występuje w dwóch wersjach silnikowych. Mocniejsza, oznaczona literami RS, jest wyposażona w dwa silniki elektryczne, które łącznie generują nawet 646 KM i 830 Nm. W efekcie potrzebuje tylko 3,3 s, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h, a maksymalnie osiąga 250 km/h. Audi RS e-tron GT zostało wycenione na 632 700 zł, a na jego liście wyposażenia znajdziemy m.in. 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 3-strefową klimatyzację automatyczną, reflektory Matrix LED z dynamicznymi kierunkowskazami oraz dach panoramiczny.

Audi RS e-tron GT

Audi e-tron GT – opis wersji i cennik

2. BMW M8 Competition Gran Coupe – 3,2 s

BMW serii 8 Gran Coupe (oznaczenie producenta: G16) zadebiutowało na rynku w 2019 roku, a w zeszłym roku przeszło drobną modernizację. Na szczycie gamy tego modelu znajdziemy wersję M8 Competition, którą napędza taki sam jak w opisywanym wyżej M5 Competition – 4.4 V8 Biturbo (625 KM, 750 Nm). Za przekazywanie mocy na wszystkie koła odpowiada 8-biegowy automat. Dzięki takiej specyfikacji topowa seria 8 Gran Coupe przyspiesza 0-100 km/h w 3,2 s i może osiągnąć 305 km/h (z pakietem M Driver). Wyceniony na 867 600 zł samochód oferuje m.in. 20-calowe felgi aluminiowe M Star-spoke, dostęp komfortowy oraz reflektory laserowe.

BMW M8 Competition Gran Coupe

BMW M850i xDrive Gran Coupe – nasz test

1. Porsche Taycan Turbo S – 2,8 s

Porsche Taycan po raz pierwszy ujrzało światło dzienne w 2019 roku. Topowa wersja Turbo S korzysta z dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 761 KM i momencie obrotowym 1050 Nm. W trybie Launch Control ten zasilany prądem sedan z Zuffenhausen potrzebuje tylko 2,8 s do „setki”, a jego prędkość maksymalna wynosi 260 km/h. Opisywany model kosztuje 854 000 zł i ma na wyposażeniu m.in. 21-calowe obręcze kół, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z Porsche Active Suspension Management, reflektory LED Matrix z systemem Porsche Dynamic Light System Plus oraz nagłośnienie BOSE Surround Sound System (14 głośników, w tym subwoofer).

Porsche Taycan Turbo S

Porsche Taycan – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji