Ani problemy z dostawami aut, ani kryzys na rynku półprzewodników nie przeszkodziły Volvo w osiągnięciu świetnych wyników w 2022 roku w Polsce.
Do rekordu z 2021 roku zabrakło jedynie 67 sprzedanych pojazdów. Prawie 11 tysięcy (dokładnie 10 947 egz.) zamówionych samochodów zapewniło marce kolejny znakomity rok. Jak widać czasy kryzysu sprzyjają markom premium.
Rekordowy rok marek premium
Volvo dzięki takiemu wynikowi zostało 12 marką samochodów osobowych w Polsce wyprzedzając marki popularne takie jak Peugeot, Opel czy Fiat. Inne marki zaliczane do segmentu premium miały się jednak lepiej. BMW, Mercedes i Audi zajęły odpowiednio miejsca: 6, 7 i 9. W ogonie został jedynie Lexus, który znalazł zaledwie 5657 nabywców oraz Alfa Romeo, która nie zmieściła się nawet wśród 20 najpopularniejszych marek w Polsce.
Najpopularniejsze modele Volvo w Polsce
Najpopularniejszymi modelami Volvo w Polsce są: XC60, XC40 oraz XC90. Stanowią one ponad 80% sprzedaży. Prawdziwą lokomotywą jest oczywiście XC60, które zapewnia prawie połowę wolumenu sprzedaży (5365 egz.). Można więc powiedzieć, że pozycja marki jest w całości uzależniona od powodzenia rynkowego tego właśnie modelu.
4×4 i diesel wciąż w modzie
Z danych wynika także, że 99% nabywców decyduje się na automatyczne skrzynie biegów, choć prawda jest taka, że specjalnie nie mają wyboru. Niemal połowa klientów wybiera napęd 4×4, 31% nabyło Volvo z silnikiem Diesla, 10% kupiło hybrydy plug-in, a 3% skusiło się na napęd całkowicie elektryczny. Ostatnie Volvo z dieslem zostanie wyprodukowane w 2024 roku, zatem obecny rok jest ostatnim pełnym rokiem dostępności jednostek wysokoprężnych w ofercie szwedzkiej marki.
Nowości i podsumowanie roku Volvo Polska
W minionym roku w koncernie sporo się wydarzyło. Jim Rowan został prezesem Volvo Cars, ogłoszono lokalizację nowej fabryki w Koszycach na Słowacji, zaprezentowano nowy model EX90, zapowiedziano debiut w 2023 roku najmniejszego modelu elektrycznego marki.
„Modele Volvo z serii XC cieszą niesłabnącą popularnością, ale w tym roku nasz wynik był ograniczony przez niepełną dostępność aut. Widzimy to szczególnie w modelu V60, którego potencjał flotowy szacujemy na 1000-1500 aut rocznie. Ogromny potencjał flotowy ma też model XC40, który staje się ciekawą alternatywą dla wielu marek masowych – a dla użytkowników – jest ładnym, wygodnym i bardzo pożądanym samochodem służbowym” – dodał Emil Dembiński – prezes Volvo Car Poland.
Niecodzienna okazja – Volvo Concept Recharge w Polsce
Do salonu Volvo w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej zawitał samochód koncepcyjny Volvo Concept Recharge. Można go oglądać tam jeszcze przez tydzień, do 18 lutego. Jest to studium, które dwa lata temu zapowiadało w jakim kierunku będą podążać pojazdy tej marki. Realizacją tych zapowiedzi jest nowy model EX90. Można więc sobie porównać jak wygląda zapowiedź i jego realizacja.
View this post on Instagram