NowościRozrywkaNajmocniejsze auta, jakie można oficjalnie kupić w Polsce

Najmocniejsze auta, jakie można oficjalnie kupić w Polsce

Firmy motoryzacyjne słynące z produkcji supersamochodów mają swoje oficjalne przedstawicielstwa również w Polsce. Najmocniejszym autem, jakim możemy wyjechać z polskiego salonu, jest 800-konne Ferrari 812 Superfast.

Jak się okazuje, by kupić nowe Ferrari lub McLarena wcale nie trzeba udawać się do zachodnich sąsiadów. Na pierwszy rzut oka tego nie widać, ale w naszym kraju działają autoryzowane przedstawicielstwa wielu producentów samochodów marzeń, takich jak Bentley, Rolls-Royce, Lamborghini, Ferrari, Maserati i od niedawna McLaren. Wciąż jednak brakuje polskiego dealera Tesli lub Bugatti, produkującego m.in. 1500-konnego Chirona.

Polski rynek serwuje nabywcom auta łącznie 40 marek, oferujących ok. 300 modeli w 2800 specyfikacjach. Po ich analizie wychodzi, że najsłabszy aktualnie oferowany samochód ma silnik o mocy 60 KM – to „trojaczki” Volkswagen Up!/Skoda Citigo/Seat Mii. Gdy spojrzymy na drugi koniec tego zestawienia, znajdziemy w nim auta mające 500/600, a nawet 700 KM. Rekordzistą zostaje Ferrari 812 Superfast, napędzane 6,5-litrowym V12 o mocy 800 KM. Warto przy tym zwrócić uwagę, że supermocne jednostki napędowe trafiają coraz częściej do SUV-ów i limuzyn różnych klas, nie mówiąc już o niemal 400-konnych hot hatchach.

Wytypowaliśmy po cztery najmocniejsze samochody w 8 segmentach rynkowych. Zaznaczamy, że kwestie homologacyjne związane z nowymi normami emisji spalin spowodowały wycofanie (czasowe lub stałe) niektórych modeli z ofert producentów. Mowa m.in. o Audi RS 3/RS 4 (400/450 KM) i wielu miejskich hot hatchach typu Mini John Cooper Works (231 KM), Renault Clio RS (220 KM) i Peugeot 208 GTi (208 KM).

Auta mini

Osoby lubiące najmniejsze auta i oczekujące świetnych osiągów właściwie są skazani na Abartha, oferującego model 595 w kilku wersjach mocy (każda ma swoją nazwę). Wyjątek: 150-konny Opel Adam S.

Auta miejskie

W ofercie pozostało kilka znanych hot hatchy. Na uwagę zasługuje 3-cylindrowy silnik nowej Fiesty ST i obecność elektrycznego BMW i3s.

Auta kompaktowe

BMW M2 Competition przekroczyło granicę 400 KM, ale najlepsi za nim mają już więcej niż 350 KM. Ostatni segment, gdzie przeważają 4-cylindrowe silniki.

Auta klasy średniej

Topowa klasa C ma taką samą moc jak Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – 510 KM. Reszta: w okolicach 430-480 KM. Pojawiają się jednostki V8.

Auta klasy wyższej

Pokonana granica 600 KM. Karty rozdają Mercedesy i BMW z silnikami V8.

Auta luksusowe

Topowe Porsche Panamera wykorzystuje hybrydowy zespół napędowy generujący imponujące 680 KM. Pozostałe modele mają co najwyżej 50 KM mniej. Bentley i Mercedes w klasie S wykorzystują 12-cylindrowe silniki.

SUV-y

Najmocniejszy SUV-em, którego można kupić w polskim salonie, wcale nie jest Lamborghini Urus czy Bentley Bentayga – to Jeep Grand Cherokee Trackhawk, którego 6,2-litrowe, wspomagane kompresorem V8 generuje aż 700 KM.

Auta sportowe

Czwarty najmocniejszy samochód do kupienia w Polsce ma „tylko” 725 KM, potem kolejno 740, 770 i 800 KM. Tutaj już rządzą wyłącznie silniki 12-cylindrowe.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji