UżywanePolecane używane kombi za 10 tys. zł. Niedrogie i pakowne!

Polecane używane kombi za 10 tys. zł. Niedrogie i pakowne!

Niewielki budżet nadal pozwala na zakup rodzinnego kombi z trwałym silnikiem i wielkim bagażnikiem. Oto 10 najlepszych używanych kombi za 10 tys. zł.

Szalejąca inflacja pociągnęła za sobą wzrost cen używanych samochodów. W efekcie coraz trudniej znaleźć interesujące używane auto z dolnych widełków cenowych – a właśnie w takich mieści się obecnie kwota 10 tys. zł. Nie oznacza to jednak, że w tym budżecie nie ma w czym wybierać, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę auta typu kombi. Duży bagażnik, porządne wyciszenie, komfortowe fotele czy przyzwoite wyposażenie to tylko niektóre z cech, dzięki którym takie samochody uchodzą za idealne do systematycznego przewozu czwórki osób i okazjonalnego wykorzystywania do pracy.

Za 10 tys. zł nie ma się co czarować: raczej nie kupimy samochodu marzeń. Rozważając auta typu kombi trzeba się nastawić na modele kompaktowe lub klasy średniej z roczników 2003-2008, a więc aut kilkunastoletnich z dużymi przebiegami. W naszym zestawieniu obejmującym 10 propozycji zawarliśmy także jeden samochód miejski: w jego przypadku można liczyć na nieco młodszy rocznik i mniejszy przebieg. Tak czy inaczej, nie ma co oczekiwać wzorowej niezawodności, nawet jeśli bierzemy pod uwagę udane wersje silnikowe (a takowych nie brakuje). Pewnym pocieszeniem jest fakt, że mechanicy zazwyczaj znają te auta „na wylot”, a rynek części zamiennych obejmuje wiele niedrogich zamienników. Eksploatacja nie powinna zatem intensywnie drenować portfela.

Oto przegląd 10 używanych samochodów typu kombi za 10 tys. zł.

Używane Audi A4 B6 Avant

Lata produkcji: 2001-2004
Za 10 tys. zł kupisz rocznik:  2002-2004 

Audi A4 B6 Avant

Nie ma się co czarować. Audi A4, choć jest reprezentantem segmentu klasy średniej, wymiarowo plasuje się bardziej w gronie kompaktów. Niektórych nie dogania jednak długością rozstawu osi, stąd tak naprawdę jest samochodem dość ciasnym i nie nadającym się do eksploatacji w 5 osób. Bagażnik teoretycznie pakowniejszej odmiany kombi (Avant) także rozczarowuje, mieszcząc zaledwie 442 l pakunków z możliwością powiększenia do marnych 1184 l. Niemiecki model rekomendujemy zwolennikom dobrej jakości wykonania: wnętrza i tapicerki dobrze znoszą duże przebiegi, które niewątpliwie większość aut ma za sobą. A to oznacza, że nawet udane silniki z czasem będą wymagać napraw. W założonym budżecie najlepiej poszukać benzynowych 1.6, 2.0 i 1.8 Turbo oraz turbodiesli 1.9 TDI, których serwisowanie nie powinno pochłonąć fortuny. Możliwe awarie tyczą się turbosprężarek (1.8 Turbo), spalania oleju (1.6/2.0) i osprzętu diesli. Odradzamy nieudane jednostki 2.5 TDI V6 i okazyjne oferty benzynowych 2.4 V6 (mogą się okazać skarbonkami bez dna). W interesującym nas A4 sprawdźmy kondycję wielowahaczowego zawieszenia i oceńmy egzemplarz pod kątem korozji i ubytków bezbarwnego lakieru (to dobre argumenty do zbicia ceny).

Używane Audi A4 B6 (2000-2004) – opinie użytkowników

Audi A4 B6 Avant – wymiary, bagażnik, dane techniczne (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 454/177/143 cm
Rozstaw osi 265 cm
Pojemność bagażnika 442-1184 l
Silnik 1.8 Turbo 1.9 TDI
Pojemność 1781 cm³ 1896 cm³
Paliwo benz., turbo turbodiesel
Maks. moc 163 KM 130 KM
Maks. moment 225 Nm 310 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s 9,9 s
Prędkość maks. 228 km/h 210 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,2 l/100 km 5,6 l/100 km

Audi A4 B6 AvantAudi A4 B6 Avant

Używany Chevrolet Lacetti Kombi

Lata produkcji: 2004-2009
Za 10 tys. zł kupisz rocznik:  2006-2008 

Chevrolet Lacetti Kombi

Chevrolet Lacetti zastąpił bardzo kiedyś popularnego w Polsce Daewoo Nubirę: dość powiedzieć, że na niektórych rynkach występował pod taką właśnie nazwą lub jako Chevrolet Nubira. W polskich ogłoszeniach można trafić na takie auta, ale trudno w nich liczyć na krajowe pochodzenie – z „naszych” salonów wyjeżdżały tylko Chevrolety Lacetti. Wersję kombi, podobnie jak sedana, wyróżnia inna stylistyka przedniej części nadwozia względem hatchbacka. To dość spore auto, lecz nieszczególnie przestronne z uwagi na skromny rozstaw osi. Bagażnik także nie imponuje pojemnością (405 l) i ustawnością (wnikają do niego nadkola), choć prowadzi do niego szeroki otwór załadunkowy. Chevrolet zaadaptował do Lacettiego wystarczającą gamę silnikową obejmującą wolnossące jednostki 1.4 i 1.6 (spokrewnione z oplowskimi) oraz pochodzący od Opla 1.8, który był montowany m.in. w Astrze G i H, Merivie A, Zafirze A, Vectrze B i C. Awaryjność wszystkich? Raczej przewidywalna, obejmująca ewentualne spalanie oleju i usterki czujników/cewek zapłonowych. W ofercie był też włoski turbodiesel 2.0 TCDi (od VW Motori), którego już w Oplach nie stosowano. W nim trzeba mieć na uwadze konieczność zainwestowania w dwumasę lub zregenerowanie turbo. Nie montowano w nim DPF-u, więc przynajmniej ten wydatek jest „z głowy”.

Chevrolet Lacetti Kombi – wymiary, bagażnik, dane techniczne (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 458/173/150 cm
Rozstaw osi 260 cm
Pojemność bagażnika 405-1410 l
Silnik 1.6 16V 2.0 TCDi
Pojemność 1598 cm³ 1991 cm³
Paliwo benz. turbodiesel
Maks. moc 109 KM 121 KM
Maks. moment 150 Nm 280 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s 9,8 s
Prędkość maks. 187 km/h 186 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,8 l/100 km 6,0 l/100 km

Chevrolet Lacetti KombiChevrolet Lacetti Kombi

Używany Citroen C5 I Break

Lata produkcji: 2001-2008
Za 10 tys. zł kupisz rocznik:  2005-2007 

Citroen C5 I

Za 10 tys. zł można kupić przysłowiowy „kawał samochodu”, a najlepszym dowodem na to są ceny Citroena C5 pierwszej generacji. W tym budżecie bez obaw znajdziemy wersję po liftingu, która znacznie porządniej wykończone wnętrze i ciekawsze wyposażenie. Niezależnie od wariantu, jaki kupimy, staniemy się właścicielami bardzo komfortowego samochodu z wygodnymi fotelami, obszerną kabiną i przepastnym bagażnikiem (aż 563 l). W odróżnieniu od następcy, C5 I obligatoryjnie konfigurowano z hydropneumatycznym zawieszeniem wyrównującym prześwit nawet przy mocnym obciążeniu samochodu. Nie jest to rozwiązanie zupełnie bezawaryjne, ale w dzisiejszych czasach można je serwisować w rozsądnych cenach (niemniej dobrze mieć gdzieś blisko warsztat wyspecjalizowany w Citroenach). O gamie silnikowej można się wypowiadać w superlatywach. Były nawet C5 z silnikami V6, ale po przekalkulowaniu kosztów paliwa lepiej zdać się na coś 2-litrowego – benzynowego (136/140 KM) lub doskonałego turbodiesla 2.0 HDi, zwłaszcza we wprowadzonej po liftingu odmianie 136-konnej. Wtedy też pojawił się dobrze znany 1.6 HDi. Obydwa diesle miewają problemy z podkładkami pod wtryskiwaczami, w 2.0 HDi czasami niedomaga DPF. Uważajmy na przeciętnego i niepotrzebnie skomplikowanego 2.0 HPI z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Używany Citroen C5 II (2008-2017) – opinie użytkowników

Citroen C5 I Break – wymiary, bagażnik, dane techniczne (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 477-484/177-178/156 cm
Rozstaw osi 275 cm
Pojemność bagażnika 563-1658 l
Silnik 2.0 16V 2.0 HDi
Pojemność 1997 cm³ 1997 cm³
Paliwo benz. turbodiesel
Maks. moc 140 KM 136 KM
Maks. moment 200 Nm 320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s 9,8 s
Prędkość maks. 210 km/h 205 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,0 l/100 km 6,0 l/100 km

Citroen C5 ICitroen C5 I

Używany Ford Focus II Turnier

Lata produkcji: 2005-2010
Za 10 tys. zł kupisz rocznik:  2005-2009 

Ford Focus II kombi

10 tys. zł pozwala przebierać zarówno między przedliftowymi (do 2008 r.), jak i poliftowymi Focusami II, które przedstawiamy na zdjęciach. Ten model wyróżnia ponadprzeciętna szerokość: 184 cm to nawet o 10 cm więcej od typowego auta kompaktowego, co ma niebagatelny wpływ na ilość miejsca w obrębie ramion. Na nogi nie ma już takiej swobody, ale jest nieźle. Odmiana kombi (Turnier) ma nieprzesadzone rozmiary, dzięki czemu całkiem wygodnie manewruje się nią w mieście. Zadbano też o świetne przeszklenie karoserii. Bagażnik może nie bije klasowych rekordów (482 l), ale punktuje regularnością i niskim progiem załadunkowym. Spośród całej plejady silników montowanych w Focusie II, w założonym budżecie najłatwiej trafić benzynowego 1.6 lub francuskiego diesla 1.6 HDi. Polecamy obydwa – nie palą zbyt dużo (diesel wręcz uchodzi za wzór ekonomiczności) i trapią je raczej przewidywalne awarie (podkładki pod wtryskiwaczami w 1.6 HDi, spalanie oleju w benzynowym 1.6). Więcej troski wymaga m.in. fordowski diesel 1.8 TDCi (nietrwała dwumasa) i wszystkie auta z LPG, o ile nie miały korygowanych luzów zaworowych. Focusy II coraz intensywniej atakuje korozja. Psują się też elektryczne pompy wspomagania i zużywa wielowahaczowe zawieszenie. Części na szczęście nie kosztują dużo, a utrzymanie układu kierowniczego w dobrym stanie pozwoli w pełni skorzystać ze świetnych właściwości jezdnych Focusa.

Używany Ford Focus II (2004-2010) – opinie użytkowników

Ford Focus II Turnier – wymiary, bagażnik, dane techniczne (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 447/184/150 cm
Rozstaw osi 264 cm
Pojemność bagażnika 482-1525 l
Silnik 1.6 16V 1.6 TDCi
Pojemność 1596 cm³ 1560 cm³
Paliwo benz. turbodiesel
Maks. moc 101 KM 109 KM
Maks. moment 150 Nm 240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s 10,9 s
Prędkość maks. 180 km/h 188 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,7 l/100 km 4,8 l/100 km

Ford Focus II kombiFord Focus II kombi

Używana Mazda 6 I Sport Kombi

Lata produkcji: 2002-2007
Za 10 tys. zł kupisz rocznik:  2004-2007 

Mazda 6 I kombi

Mazda 6 pierwszej generacji jednoznacznie kojarzy się z rdzą. Faktycznie, zabezpieczeniem antykorozyjnym mocno odstaje od konkurentów, dlatego oglądając interesujący nas egzemplarz w pierwszej kolejności obejrzyjmy pod tym kątem nadwozie. Zajrzyjmy też w nietypowe miejsca, np. pod wykładzinę bagażnika lub pod uszczelki. Druga sprawa: ten model ma nieudane diesle i niestety nie brakuje ich w ogłoszeniach. Główne problemy wersji 2.0 MZR-CD to zapychająca się pompa oleju (prowadzi w końcu do zatarcia), nietrwałe intercoolery i wycierające się wałki rozrządu. Mazda zaradziła tym problemom po liftingu (2005 r.), z tym że dołożyła przy okazji filtr DPF, który rozrzedzał olej paliwem. Z tego względu lepiej postawić na niemal bezobsługowe wersje benzynowe 1.8/2.0 MZR. Ta druga przy podobnym spalaniu zapewni o wiele lepsze osiągi. Sama Mazda 6 I przekonuje do siebie wciąż dobrymi właściwościami jezdnymi, precyzyjnie wykonanym wnętrzem i względnie dużym bagażnikiem (505 l), w którym nie brakuje praktycznych rozwiązań (m.in. uchwytów do zamontowania siatki przytrzymującej bagaże). Dobra wiadomość jest taka, że za 10 tys. zł bez problemu powinno się trafić poprawiony egzemplarz po modernizacji.

Używana Mazda 6 I (2002-2007) – opinie użytkowników

Mazda 6 I Sport Kombi – wymiary, bagażnik, dane techniczne (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 471/178/148 cm
Rozstaw osi 268 cm
Pojemność bagażnika 505-1712 l
Silnik 2.0 MZR 2.0 MZR-CD
Pojemność 1999 cm³ 1998 cm³
Paliwo benz. turbodiesel
Maks. moc 147 KM 121 KM
Maks. moment 184 Nm 310 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s 11,0 s
Prędkość maks. 210 km/h 196 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,0 l/100 km 6,5 l/100 km

Mazda 6 I kombiMazda 6 I kombi

Używany Opel Astra H Caravan

Lata produkcji: 2004-2014
Za 10 tys. zł kupisz rocznik:  2006-2008 

Opel Astra H kombi

Kombi zawsze było drugą, po hatchbacku, najistotniejszą wersją nadwoziową Opla Astry. W trzeciej generacji (H) producent w odmianie Caravan zastosował dodatkowy benefit w postaci zwiększonego o 9 cm rozstawu osi. Nie zostały one zmarnowane, ponieważ w środku jest zauważalnie więcej miejsca niż w równie popularnym hatchbacku. Astra kombi dorzuca do tego naprawdę duży (500 l), ustawny i porządnie wykończony bagażnik z możliwością powiększenia do niemal 1600 l. Niezawodność tego wcielenia niemieckiego auta kompaktowego wpada całkiem nieźle, pod warunkiem że wybierzemy silnik bez instalacji gazowej. LPG akceptują bowiem starsze jednostki (wyprodukowane przed 2007-2008 rokiem), które mają system hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego. Optimum do Astry? 90-konny 1.4 lub któryś z wariantów 1.6. W ogłoszeniach tak czy inaczej przeważają diesle – albo japońskie 1.7 CDTI (od Isuzu), albo pożyczane od Fiata 1.9 CDTI. Obydwa są niezłe, ale nie bez wad. Pierwszy występuje w wielu wersjach różniących się mocą i osprzętem. Najwięcej problemów (i tak sporadycznych) stwarza topowa wersja 125-konna z DPF-em. Diesel 1.9 ma z kolei awaryjny system klapek wirowych kolektorze ssącym i czasami szwankuje w nim zawór EGR. Poza tym w Astrach często psują się tzw. moduły CIM, czyli przełączniki sterujące w kolumnie kierowniczej.

Używany Opel Astra H (2004-2014) – opinie użytkowników

Opel Astra H Caravan – wymiary, bagażnik, dane techniczne (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 452/174/150 cm
Rozstaw osi 270 cm
Pojemność bagażnika 500-1590 l
Silnik 1.6 16V 1.9 CDTI
Pojemność 1598 cm³ 1910 cm³
Paliwo benz. turbodiesel
Maks. moc 116 KM 120 KM
Maks. moment 155 Nm 280 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,7 s 10,5 s
Prędkość maks. 191 km/h 194 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,5 l/100 km 6,0 l/100 km

Opel Astra H kombiOpel Astra H kombi

Używany Peugeot 307 SW

Lata produkcji: 2002-2008
Za 10 tys. zł kupisz rocznik:  2005-2007 

Peugeot 307 kombi

Peugeot 307 SW jest kompaktowym kombi z genami minivana. Ta wersja względem hatchbacka wyróżnia się pod wieloma względami. Jest oczywiście dłuższa (ale nieprzesadzona) i ma zwiększony o 10 cm rozstaw osi, ale przede wszystkim montowano w niej trzy osobne fotele zamiast kanapy w drugim rzędzie. Jakby tego było mało, samochód opcjonalnie wyposażano w trzeci rząd siedzeń – ewenement w tej klasie. Jego użyteczność budzi jednak wątpliwości, nie mówiąc o tym, że dodatkowe fotele mocno zaburzają funkcjonalność bagażnika. Ten jest naprawdę pojemny i mieści od 575 do imponujących 1735 l w konfiguracji 2-osobowej. W starszych Peugeotach 307 usterkowa „elektryka” doprowadzała nawet do pożarów samochodów, ale w założonym budżecie łatwo o model poliftowy, w którym jest ona stabilniejsza. Możliwe awarie tyczą się wyświetlaczy, przełączników i zamka tylnej klapy, a z typowej „mechaniki” to rozciągają się linki odpowiedzialne za zmianę biegów i krzywią tarcze hamulcowe. Benzynowe silniki (1.4, 1.6, 2.0) zapewniają przewidywalną eksploatację: najczęściej tylko spalają olej. Popularne diesle 1.6/2.0 HDi też są udane, choć przy dużych przebiegach wypada wymienić podkładki pod wtryskiwaczami i przygotować się na regenerację turbosprężarki.

Używany Peugeot 307 (2001-2008) – opinie użytkowników

Peugeot 307 SW – wymiary, bagażnik, dane techniczne (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 442/173/151 cm
Rozstaw osi 271 cm
Pojemność bagażnika 575-1735 l
Silnik 1.6 16V 1.6 HDi
Pojemność 1587 cm³ 1560 cm³
Paliwo benz. turbodiesel
Maks. moc 110 KM 109 KM
Maks. moment 147 Nm 240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,6 s 11,2 s
Prędkość maks. 190 km/h 188 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,4 l/100 km 4,8 l/100 km

Peugeot 307 kombiPeugeot 307 kombi

Używana Skoda Fabia II Combi

Lata produkcji: 2007-2014
Za 10 tys. zł kupisz rocznik:  2008-2010 

SKODA Fabia II Combi

Zbudowanie samochodu miejskiego w wersji kombi nie należy do częstych praktyk producentów aut, a mimo tego Skoda Fabia miała swoją pakowną odmianę w aż trzech generacjach (zrezygnowano z niej dopiero w czwartym wcieleniu). Fabia II Combi szczyciła się wówczas największym bagażnikiem w klasie – 480 l z możliwością powiększenia do 1460 l do dziś robi wrażenie, zwłaszcza że przestrzeń bagażowa ma regularny kształt i nie brakuje w niej praktycznych dodatków. Pod względem przestronności jest tak sobie: auto ma niewielki rozstaw osi i jest dość wąskie. Fabia Combi powinna jednak sobie poradzić w roli samochodu dla rodziny z dwójką małych dzieci. Jeśli chodzi o awaryjność, z dystansem należy podchodzić do 3-cylindrowych silników 1.2 HTP (szwankuje rozrząd, pobierają olej), wczesnych odmian 1.2 TSI (rozciągają się łańcuchy rozrządu) i nadmiernie wibrujących diesli 1.4 TDI (także 3 cylindry). Lepiej postawić na 1.9 TDI lub jego następcę, czyli 1.6 TDI (aż trzy wersje mocy: 75/90/105 KM). Z benzynowych spokój eksploatacji zapewnią wolnossące 1.4 oraz 1.6 (ale te drugie ciężko znaleźć). W używanej Fabii najprawdopodobniej trzeba będzie wymienić coś w zawieszeniu, ewentualnie łożyska tylnych kół. Często psuje się też hamulec ręczny.

Używana Skoda Fabia II (2007-2014) – opinie użytkowników

Skoda Fabia II Combi – wymiary, bagażnik, dane techniczne (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 423/164/150 cm
Rozstaw osi 246 cm
Pojemność bagażnika 480-1460 l
Silnik 1.4 16V 1.6 TDI
Pojemność 1390 cm³ 1598 cm³
Paliwo benz. turbodiesel
Maks. moc 86 KM 90 KM
Maks. moment 132 Nm 230 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,3 s 12,6 s
Prędkość maks. 174 km/h 176 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,5 l/100 km 4,2 l/100 km

SKODA Fabia II CombiSKODA Fabia II Combi

Używana Toyota Avensis II

Lata produkcji: 2003-2008
Za 10 tys. zł kupisz rocznik:  2003-2005 

Toyota Avensis II Kombi

Avensis to jeden z większych, ale i starszych samochodów w naszym zestawieniu: za 10 tys. zł raczej kupimy egzemplarz przedliftowy, który najlepsze lata ma już za sobą. Auto przyciąga jednak obszernym przedziałem pasażerskim, wciąż niezłym wyposażeniem i bagażnikiem o pojemności 520 l (niestety, o niezbyt ustawnym kształcie). Jak na „Japończyka”, Avensis II może się pochwalić dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym i niezłymi materiałami jakościowymi w środku. W kwestii trwałości podwozia czy stabilności elektroniki pokładowej zazwyczaj trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia, ale niestety nie można tego powiedzieć o niektórych silnikach. Kapryśne są zwłaszcza turbodiesle 2.2 D-4D/D-CAT, w których dochodziło do erozji bloku silnika i wypalenia uszczelki pod głowicą. Podobne defekty zdarzały się w 126-konnym 2.0 D-4D, którego wprowadzono do oferty w 2006 r. Wcześniej montowano odmianę 116 KM z paskiem rozrządu, ale i ona nie grzeszyła trwałością osprzętu. Z tego względu rozsądek podpowiada, by rozejrzeć się za benzynowym Avensisem. Poza zużywaniem oleju nie sprawiają one większych problemów, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę odmiany z bezpośrednim wtryskiem (2.0/2.4 D-4). Niestety, nie należą do oszczędnych i przeciętnie tolerują instalacje LPG.

Używana Toyota Avensis II (2003-2008) – opinie użytkowników

Toyota Avensis II Combi – wymiary, bagażnik, dane techniczne (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 472/176/153 cm
Rozstaw osi 270 cm
Pojemność bagażnika 520-1500 l
Silnik 2.0 D-4 VVT-i 2.0 D-4D
Pojemność 1998 cm³ 1995 cm³
Paliwo benz. turbodiesel
Maks. moc 147 KM 126 KM
Maks. moment 196 Nm 300 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,4 s 12,0 s
Prędkość maks. 205 km/h 195 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,1 l/100 km 5,9 l/100 km

Toyota Avensis II KombiToyota Avensis II Kombi

Używany Volkswagen Passat B5 Variant

Lata produkcji: 1996-2005
Za 10 tys. zł kupisz rocznik:  2003-2005 

Volkswagen Passat B5 kombi

Na tle wyżej wymienionych modeli, Passat B5 sprawia wrażenie auta z innej epoki, ale znalazł się tu nieprzypadkowo. 10 tys. zł to już górna granica kwot za ten samochód i za tyle kupimy już wariant poliftowy (od 2000 r.), pozbawiony wszelkich chorób wieku dziecięcego. Z dzisiejszej perspektywy Passat B5 punktuje świetnym przeszkleniem karoserii, naprawdę wygodnymi fotelami, doskonałą odpornością na wysokie przebiegi oraz dobrymi właściwościami transportowymi wersji kombi. Szkoda, że kształt 495-litrowego bagażnika zaburzają wnikające do środka nadkola. Biorąc pod uwagę fakt, że nawet najmłodsze Passaty B5 mają już za sobą znaczne przebiegi (ponad 300 tys. km), nie można dzisiaj okrzyknąć go samochodem bezawaryjnym, mimo że pod maską przeważnie pracują nadzwyczaj udane silniki. Długowieczność charakteryzuje przede wszystkim „legendarne” jednostki 1.9 TDI i bazowe odmiany benzynowe: 1.6 8V, 2.0 20V i 1.8 Turbo. Pamiętajmy jednak, że usterki osprzętu czy spalanie oleju przy takich przebiegach są czymś normalnym i najlepiej odłóżmy przed zakupem pewną kwotę na tzw. pakiet startowy (pasek rozrządu, oleje i filtry). Okazyjne oferty aut z dieslami 2.0/2.5 TDI lub benzynowymi 2.3 V5/2.8 V6 mogą ściągnąć na nowego właściciela niekończące się wydatki. Poza tym patrzmy na korozję i wsłuchajmy się w pracę skomplikowanego zawieszenia.

Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – opinie użytkowników

Volkswagen Passat B5 Variant – wymiary, bagażnik, dane techniczne (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 468/174/147-150 cm
Rozstaw osi 271 cm
Pojemność bagażnika 495-1600 l
Silnik 2.0 20V 1.9 TDI
Pojemność 1984 cm³ 1896 cm³
Paliwo benz. turbodiesel
Maks. moc 130 KM 130 KM
Maks. moment 195 Nm 285 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s 9,9 s
Prędkość maks. 210 km/h 208 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,0 l/100 km 5,6 l/100 km

Volkswagen Passat B5 kombi Volkswagen Passat B5 kombi

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji