5 Honda Accord VIII (rocznik 2008)

 Polecany silnik: 2.2 i-DTEC 

Accord to jedno z najdroższych aut w segmencie, stąd za 30 tys. zł raczej nie kupimy zadbanego egzemplarza z niedużym przebiegiem. Można jedynie manewrować wokół pierwszego rocznika produkcyjnego, przeważnie z benzynowym silnikiem. Są dwa: 2.0 (rodzina R z jednym wałkiem rozrządu) i 2.4 (K24 z dwoma wałkami). Dopiero ten drugi zapewnia sporej Hondzie przyzwoite osiągi, w 2.0 przeszkadza słaba moc w dolnych partiach obrotów. Diesel? 2.2 i-DTEC w dwóch wersjach mocy. Problemów czasem nastręcza jedynie filtr sadzy. Generalnie to jedna z najtrwalszych konstrukcji w klasie. Niestety, Accord zaczyna już rdzewieć, a delikatny lakier – odpadać. Szkoda, że mimo okazałych rozmiarów w środku nie zaznamy ogromu przestrzeni, a bagażnik ograniczają uwydatnione nadkola.

Honda Accord VIII – dane techniczne

Silnik2.0 i-VTEC2.4 i-VTEC 2.2 i-DTEC 2.2 i-DTEC
Pojemność1997 ccm2354 ccm2204 ccm2204 ccm
Paliwobenz.benz.turbodieselturbodiesel
Maks. moc156 KM201 KM150 KM180 KM
Maks. moment192 Nm234 Nm350 Nm380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,3 s7,9 s9,7 s8,8 s
Prędkość maks.215 km/h227 km/h212 km/h220 km/h
Śr. zużycie paliwa7,5 l/100 km9,0 l/100 km5,3 l/100 km5,8 l/100 km

 

6 Honda CR-V III (rocznik 2007)

 Polecany silnik: 2.0 i-VTEC 

Podobnie jak w Accordzie, za 30 tys. zł nie ma co nastawiać się na atrakcyjnie wyposażoną i zadbaną CR-V. Gama silnikowa – bardzo podobna. W CR-V 2.2-litrowy diesel osiąga 140 lub 150 KM i również w nim interwencji wymaga kosztowny filtr sadzy. Na szczęście można go znacznie taniej wyczyścić. Po liftingu zastosowano wtryskiwacze piezoelektryczne, które również są niezawodne. Europejskie CR-V miały tylko jedną jednostkę benzynową (2.0 i-VTEC), w USA natomiast montowano 166-konnego 2.4. Choć CR-V jest SUVem, ma wiele wspólnego z minivanem. Niski prześwit (17 cm) ogranicza sprawność w terenie. Po zakupie warto od razu zmienić olej w dyferencjale, a już na pewno wtedy, gdy z układu 4×4 dobiegają hałasy. Rozglądając się z CR-V można trafić na sporo ofert z polskiej sieci sprzedaży.

Honda CR-V III – dane techniczne

Silnik2.0 i-VTEC2.4 i-VTEC2.2 i-CTDi2.2 i-DTEC
Pojemność1997 ccm2354 ccm2204 ccm2204 ccm
Paliwobenz.benz.turbodieselturbodiesel
Maks. moc150 KM166 KM140 KM150 KM
Maks. moment192 Nm220 Nm340 Nm350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,2 sbrak danych10,3 s9,6 s
Prędkość maks.190 km/hbrak danych187 km/h190 km/h
Śr. zużycie paliwa8,1 l/100 km9,2 l/100 km6,5 l/100 km6,5 l/100 km

 

7 Toyota Avensis III (roczniki 2008-2009)

 Polecany silnik: 1.8 Valvematic 

Samochód idealny dla kierowców ceniących spokojną jazdę i bezproblemową eksploatację. Spora część kierowców odrzuci Avensisa ze względu na brak mocnego silnika benzynowego. Nawet 152-konny 2.0 zapewnia co najwyżej akceptowalne w tej klasie osiągi, ale nie idzie to w parze z niskim spalaniem. Jego zaletą, jak i pozostałych benzyniaków jest niemal zerowa awaryjność i fakt, że ma hydrauliczną regulację luzu zaworowego, umożliwiającego montaż LPG. Początkowo oferta diesli ograniczała się do 126-konnego 2.0 D-4D i jednostek 2.2 D-CAT. W pierwszej z nich do 2010 roku nie montowano DPFu – pojawił się dopiero po modernizacji, która zredukowała moc do 124 KM. Ofertę później zasiliły silniki BMW (1.6 i 2.0 D-4D). Już wtedy nie były nowością na rynku, a to oznaczało, że wyeliminowano w nich wszelkie niedogodności. Avensis jest modelem europejskim, dlatego łatwiej znajdziemy do niego tańsze części. Rozczarowuje jakością wykonania wnętrza. Czasami pojawiają się problemy z geometrią: rozregulowuje się i samochód zaczyna ściągać na prawo.

Toyota Avensis III – dane techniczne: silniki benzynowe

Silnik1.6 Valvematic 1.8 Valvematic 2.0 Valvematic
Pojemność1598 ccm1798 ccm1987 ccm
Paliwobenz.benz.benz.
Maks. moc132 KM147 KM152 KM
Maks. moment160 Nm180 Nm196 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,4 s9,4 s9,0 s
Prędkość maks.200 km/h200 km/h205 km/h
Śr. zużycie paliwa6,5 l/100 km6,5 l/100 km6,9 l/100 km

Toyota Avensis III – dane techniczne: silniki Diesla

Silnik1.6 D-4D (BMW)2.0 D-4D2.0 D-4D (BMW)2.2 D-4D2.2 D-CAT
Pojemność1598 ccm1998 ccm1995 ccm2231 ccm2231 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc112 KM126 KM143 KM150 KM177 KM
Maks. moment270 Nm310 Nm320 Nm340 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,4 s9,7 s9,5 s8,9 s8,5 s
Prędkość maks.180 km/h200 km/h200 km/h210 km/h220 km/h
Śr. zużycie paliwa4,1 l/100 km5,4 l/100 km4,5 l/100 km5,4 l/100 km5,8 l/100 km

 

8 Toyota RAV4 III (roczniki 2006-2007)

 Polecany silnik: 2.0 Valvematic 

RAV4 to przestronny i wciąż modnie wyglądający SUV – może mieć koło zapasowe na klapie bagażnika. Jeśli go nie ma (a są takie wersje), nie znajdziemy go nigdzie indziej, bo samochód porusza się na oponach run-flat. Auto w Europie oferowano w standardowej, pięciomiejscowej wersji długości nadwozia. W USA – tylko przedłużonej o 30 cm, z silnikami 2.4 VVT-i i 3.5 V6. Europejskiego benzyniaka 2.0 można polecić niezależnie od rocznika, choć wprowadzony po liftingu Valvematic pozbawiony jest problemu zużycia oleju, znanego z silnika VVT-i. Jeśli chodzi o diesle, wybór ogranicza się do jednostek 2.2 D-4D/D-CAT. Są zauważalnie żwasze, ale wcale nie oszczędne. Do tego awaryjne: dochodzi do erozji bloku wokół tulei cylindrów. Na szczęście sytuację opanowano przy okazji liftingu. W RAV4 często pojawiają się luzy na przekładni kierowniczej, a słabo wykonane wnętrze szybko się niszczy.

Toyota RAV4 III – dane techniczne: silniki benzynowe

Silnik2.0 VVT-i 2.0 Valvematic 3.5 V6
Pojemność1998 ccm1987 ccm3500 ccm
Paliwobenz.benz.benz.
Maks. moc152 KM158 KM273 KM
Maks. moment194 Nm198 Nm333 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,6 s10,5 s8,7 s
Prędkość maks.185 km/h185 km/h200 km/h
Śr. zużycie paliwa9,0 l/100 km7,7 l/100 km12,4 l/100 km

Toyota RAV4 III – dane techniczne: silniki Diesla

Silnik2.2 D-4D2.2 D-4D2.2 D-CAT
Pojemność2231 ccm2231 ccm2231 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc136 KM150 KM177 KM
Maks. moment310 Nm340 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,5 s10,0 s9,3 s
Prędkość maks.180 km/h190 km/h200 km/h
Śr. zużycie paliwa6,6 l/100 km6,2 l/100 km7,0 l/100 km
1
2

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here