UżywaneNajlepsze używane auta japońskie do 30 tys. zł

Najlepsze używane auta japońskie do 30 tys. zł

Za 30 tysięcy złotych możemy już kupić atrakcyjnie SUV-y lub auta klasy średniej. Będą to jednak starsze roczniki ze sporymi przebiegami.

Mając 30 tysięcy złotych można już „zapolować” na japońskiego SUV-a, typu Nissan Qashqai I, Honda CR-V III lub Toyota RAV4 III. Trzeba mieć na uwadze, że będą to samochody ponad 10-letnie, w których nie zdołano jeszcze „wyleczyć chorób wieku dziecięcego”. Rozglądając się za japońskim SUV-em z lat 2006-2008 bezpieczniejszym rozwiązaniem wydają się prostsze wersje benzynowe, najczęściej o dużej pojemności i bez doładowania. Przy takim budżecie można też celować w Mazdę 6 II lub Hondę Accord, jednak sytuacja jest analogiczna jak w SUV-ach. Jeśli ktoś poszukuje samochodu kompaktowego, może liczyć na rocznik młodszy o kilka lat i lepszy stan zachowania. Wiele droższych ofert dotyczy aut z polskiego salonu, często z prywatnych rąk.

Przedstawiamy 8 propozycji używanych samochodów japońskich do 30 tys. złotych.

1 Honda Civic VIII (roczniki 2009-2011)

 Polecany silnik: 1.8 i-VTEC 

Kontrowersyjny wygląd podziałał na klientów jak magnes, bo Civic „UFO” zdobył w Polsce rzeszę zwolenników. Na rynku samochodów używanych zainteresowanie nim wręcz wzrasta. Zwłaszcza jeśli mówimy o pięciodrzwiowym hatchbacku z silnikiem 1.8. Ta jednostka doskonale łączy dobre osiągi z umiarkowanym spalaniem i… kompletną bezawaryjnością. Pozostałe silniki też nie są złe, ale benzynowy 1.4 łapie „zadyszkę” w trasie. Do diesla 2.2 i-CTDi (autorska konstrukcja Hondy) nie ma wyboru tanich części zamiennych, a po przebiegu 250 tys. km zaczyna już domagać się wymiany sprzęgła, wtryskiwaczy lub łańcucha rozrządu. Civic VIII w wersji sedan znacząco różni się stylistyką i tylko w nim montowano hybrydowy zespół napędowy. Rozczarowuje jednak tym, czym powinien zachwycać, czyli spalaniem. Sens wyboru tej wersji nadwoziowej staje pod znakiem zapytania, bo hatchback jest znacznie praktyczniejszy i ma nawet większy bagażnik.

Honda Civic VIII – dane techniczne

Silnik 1.3 IMA 1.4 i-DSI 1.4 FL  1.8 i-VTEC  2.0 Type-R 2.2 i-CTDI
Pojemność 1339 ccm 1339 ccm 1339 ccm 1799 ccm 1998 ccm 2204 ccm
Paliwo benz. + elektr. benz. benz. benz. benz. turbodiesel
Maks. moc 115 KM 83 KM 100 KM 140 KM 200 KM 140 KM
Maks. moment 125+103 Nm 120 Nm 127 Nm 175 Nm 195 Nm 340 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 s 14,6 s 13,0 s 8,9 s 6,6 s 8,6 s
Prędkość maks. 185 km/h 170 km/h 177 km/h 205 km/h 235 km/h 205 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,6 l/100 km 5,9 l/100 km 5,7 l/10 km 6,6 l/100 km 9,1 l/100 km 5,3 l/100 km

 

2 Mitsubishi Outlander II (roczniki 2007-2008)

 Polecany silnik: 2.2 DID 

Nic dziwnego, że Outlander nieźle się sprzedawał w Polsce – nowocześnie wyglądał, mógł mieć nawet 7 miejsc i oferowano w nim diesla z Volkswagena (2.0 DiD to tak naprawdę 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami). Podobnie jak w niemieckich autach, silnik stał się zmorą również w Mitsubishi, chociaż poważne usterki (słaba wydajność pompy olejowej, pękanie głowic) zachodzą tutaj nieco rzadziej. 2,2-litrowa jednostka pochodzi z Peugeota. Później zastąpiono ją autorską konstrukcją MIVEC. Obie sprawiają znacznie mniej problemów, ale do drugiej z nich brakuje części. Nie zachwyca również trwałość skrzyń biegów (w benzyniakach – CVT). Outlander ma nisko zawieszoną chłodnicę i sporo nieosłoniętych części nadwozia, co obniża jego przydatność w terenie. Trudno mieć zastrzeżenia do przestronności w kabinie. Outlander okazał się najlepszym SUV-em w tym zestawieniu.

Mitsubishi Outlander II – dane techniczne: silniki benzynowe

Silnik 2.0 16V 2.4 16V 3.0 V6
Pojemność 1998 ccm 2368 ccm 2998 ccm
Paliwo benz. benz. benz.
Maks. moc 147 KM 170 KM 220 KM
Maks. moment 199 Nm 232 Nm 268 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s 9,6 s 8,9 s
Prędkość maks. 184 km/h 190 km/h 200 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,0 l/100 km 9,4 l/100 km 11,8 l/100 km

Mitsubishi Outlander II – dane techniczne: silniki Diesla

Silnik 2.0 DID  2.2 DID  2.2 DID MIVEC
Pojemność 1968 ccm 2179 ccm 2179 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 140 KM 156 KM 177 KM
Maks. moment 310 Nm 380 Nm 380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s 9,9 s 9,8 s
Prędkość maks. 187 km/h 200 km/h 200 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,7 l/100 km 7,3 l/100 km 6,5 l/100 km

 

3 Nissan Qashqai I (roczniki 2007-2008)

 Polecany silnik: 1.6 16V 

Ogromna popularność tego SUVa pozwala na szeroki wybór wersji silnikowych w ogłoszeniach z drugiej ręki. W zasadzie „czarną owcą” w gamie jest tylko znany z Renault silnik 1.5 dCi. Co prawda przekonuje oszczędnym charakterem, ale również w Nissanie mogą obrócić się w nim panewki. Wyeliminowano natomiast problemy z wtryskiwaczami, stosując trwalsze firmy Denso. Pod koniec produkcji oferowano znacznie trwalszego 1.6 dCi, natomiast przez cały okres produkcji – polecanego i mocnego 2.0 dCi. Dwa ostatnie mają już łańcuch rozrządu. Szkoda, że od 2011 roku 2.0 dCi „łączył” się tylko ze skrzynią automatyczną. Benzyniaki można brać „w ciemno”. Odradzamy zakładanie gazu, ponieważ nie mają hydrauliki zaworowej. Słabą stroną Qashqaia jest delikatne zawieszenie, hacząca skrzynia biegów i stuki dobiegające z wnętrza.

Nissan Qashqai I – dane techniczne: silniki benzynowe

Silnik  1.6 16V  2.0 16V
Pojemność 1598 ccm 1997 ccm
Paliwo benz. benz.
Maks. moc 114 KM 142 KM
Maks. moment 156 Nm 196 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,0 s 10,1 s
Prędkość maks. 175 km/h 182 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,7 l/100 km 8,2 l/100 km

Nissan Qashqai I – dane techniczne: silniki Diesla

Silnik 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi 2.0 dCi
Pojemność 1461 ccm 1461 ccm 1598 ccm 1994 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 106 KM 110 KM 130 KM 150 KM
Maks. moment 240 Nm 240 Nm 320 Nm 320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,4 s 12,2 s 10,3 s 10,5 s
Prędkość maks. 174 km/h 177 km/h 190 km/h 191 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,4 l/100 km 5,2 l/100 km 4,5 l/100 km 6,6 l/100 km

 

4 Mazda 6 II (roczniki 2008-2009)

 Polecany silnik: 2.0 MZR 

Jak na Mazdę, w „Szóstce” oferowano sporo silników. Benzynowe rozpoczynają się od 1.8 przez 2.0 do 2.5. Wszystkie z nich mają wielopunktowy wtrysk paliwa, który zmieniono na bezpośredni w odmianie 2.0 DISI. Nie akceptuje ona LPG. Gaz można warunkowo założyć do pozostałych benzyniaków, choć cierpi na tym trwałość zaworów wydechowych. Dwulitrowy diesel pochodzi z poprzedniej generacji i nie wyeliminowano jego typowych przypadłości, jak nieszczelne podkładki pod wtryskiwaczami, zatykający się filtr sadzy lub nietrwały paskowy rozrząd. 2,2-litrowych jednostek nie trapią szczególne dolegliwości, nie rozcieńczają też oleju z paliwem jak 2.0. W zadanym przedziale cenowym trudno jednak trafić Mazdę 6 z tym silnikiem. Funkcjonalność modelu ogranicza wysoki tunel środkowy z tyłu i mały otwór załadunkowy wersji sedan. Uwaga – auto jest popularne wśród złodziei. Nie warto sobie zawracać głowy paliwożernymi egzemplarzami zza Oceanu, do których nie ma części.

Mazda 6 II – dane techniczne: silniki benzynowe

Silnik 1.8  2.0 MZR  2.0 DISI 2.5
Pojemność 1798 ccm 1999 ccm 1999 cccm 2488 ccm
Paliwo benz. benz. benz. benz.
Maks. moc 120 KM 147 KM 155 KM 170 KM
Maks. moment 165 Nm 185 Nm 189 Nm 225 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s 9,9 s 10,0 s 8,0 s
Prędkość maks. 200 km/h 214 km/h 217 km/h 200 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,9 l/100 km 7,7 l/100 km 6,9 l/100 km 8,1 l/100 km

Mazda 6 II – dane techniczne: silniki Diesla

Silnik 2.0 CD 2.2 MZR-CD 2.2 MZR-CD 2.2 MZR-CD
Pojemność 1998 ccm 2184 ccm 2184 ccm 2184 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 140 KM 129 KM 163 KM 185 KM
Maks. moment 330 Nm 310 Nm 360 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5s 10,7 s 8,9 s 8,5 s
Prędkość maks. 204 km/h 195 km/h 212 km/h 218 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,6 l/100 km 5,2 l/100 km 5,4 l/100 km 5,4 l/100 km

5 Honda Accord VIII (rocznik 2008)

 Polecany silnik: 2.2 i-DTEC 

Accord to jedno z najdroższych aut w segmencie, stąd za 30 tys. zł raczej nie kupimy zadbanego egzemplarza z niedużym przebiegiem. Można jedynie manewrować wokół pierwszego rocznika produkcyjnego, przeważnie z benzynowym silnikiem. Są dwa: 2.0 (rodzina R z jednym wałkiem rozrządu) i 2.4 (K24 z dwoma wałkami). Dopiero ten drugi zapewnia sporej Hondzie przyzwoite osiągi, w 2.0 przeszkadza słaba moc w dolnych partiach obrotów. Diesel? 2.2 i-DTEC w dwóch wersjach mocy. Problemów czasem nastręcza jedynie filtr sadzy. Generalnie to jedna z najtrwalszych konstrukcji w klasie. Niestety, Accord zaczyna już rdzewieć, a delikatny lakier – odpadać. Szkoda, że mimo okazałych rozmiarów w środku nie zaznamy ogromu przestrzeni, a bagażnik ograniczają uwydatnione nadkola.

Honda Accord VIII – dane techniczne

Silnik 2.0 i-VTEC 2.4 i-VTEC  2.2 i-DTEC  2.2 i-DTEC
Pojemność 1997 ccm 2354 ccm 2204 ccm 2204 ccm
Paliwo benz. benz. turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 156 KM 201 KM 150 KM 180 KM
Maks. moment 192 Nm 234 Nm 350 Nm 380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,3 s 7,9 s 9,7 s 8,8 s
Prędkość maks. 215 km/h 227 km/h 212 km/h 220 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,5 l/100 km 9,0 l/100 km 5,3 l/100 km 5,8 l/100 km

 

6 Honda CR-V III (rocznik 2007)

 Polecany silnik: 2.0 i-VTEC 

Podobnie jak w Accordzie, za 30 tys. zł nie ma co nastawiać się na atrakcyjnie wyposażoną i zadbaną CR-V. Gama silnikowa – bardzo podobna. W CR-V 2.2-litrowy diesel osiąga 140 lub 150 KM i również w nim interwencji wymaga kosztowny filtr sadzy. Na szczęście można go znacznie taniej wyczyścić. Po liftingu zastosowano wtryskiwacze piezoelektryczne, które również są niezawodne. Europejskie CR-V miały tylko jedną jednostkę benzynową (2.0 i-VTEC), w USA natomiast montowano 166-konnego 2.4. Choć CR-V jest SUVem, ma wiele wspólnego z minivanem. Niski prześwit (17 cm) ogranicza sprawność w terenie. Po zakupie warto od razu zmienić olej w dyferencjale, a już na pewno wtedy, gdy z układu 4×4 dobiegają hałasy. Rozglądając się z CR-V można trafić na sporo ofert z polskiej sieci sprzedaży.

Honda CR-V III – dane techniczne

Silnik 2.0 i-VTEC 2.4 i-VTEC 2.2 i-CTDi 2.2 i-DTEC
Pojemność 1997 ccm 2354 ccm 2204 ccm 2204 ccm
Paliwo benz. benz. turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 150 KM 166 KM 140 KM 150 KM
Maks. moment 192 Nm 220 Nm 340 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 s brak danych 10,3 s 9,6 s
Prędkość maks. 190 km/h brak danych 187 km/h 190 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,1 l/100 km 9,2 l/100 km 6,5 l/100 km 6,5 l/100 km

 

7 Toyota Avensis III (roczniki 2008-2009)

 Polecany silnik: 1.8 Valvematic 

Samochód idealny dla kierowców ceniących spokojną jazdę i bezproblemową eksploatację. Spora część kierowców odrzuci Avensisa ze względu na brak mocnego silnika benzynowego. Nawet 152-konny 2.0 zapewnia co najwyżej akceptowalne w tej klasie osiągi, ale nie idzie to w parze z niskim spalaniem. Jego zaletą, jak i pozostałych benzyniaków jest niemal zerowa awaryjność i fakt, że ma hydrauliczną regulację luzu zaworowego, umożliwiającego montaż LPG. Początkowo oferta diesli ograniczała się do 126-konnego 2.0 D-4D i jednostek 2.2 D-CAT. W pierwszej z nich do 2010 roku nie montowano DPFu – pojawił się dopiero po modernizacji, która zredukowała moc do 124 KM. Ofertę później zasiliły silniki BMW (1.6 i 2.0 D-4D). Już wtedy nie były nowością na rynku, a to oznaczało, że wyeliminowano w nich wszelkie niedogodności. Avensis jest modelem europejskim, dlatego łatwiej znajdziemy do niego tańsze części. Rozczarowuje jakością wykonania wnętrza. Czasami pojawiają się problemy z geometrią: rozregulowuje się i samochód zaczyna ściągać na prawo.

Toyota Avensis III – dane techniczne: silniki benzynowe

Silnik 1.6 Valvematic  1.8 Valvematic  2.0 Valvematic
Pojemność 1598 ccm 1798 ccm 1987 ccm
Paliwo benz. benz. benz.
Maks. moc 132 KM 147 KM 152 KM
Maks. moment 160 Nm 180 Nm 196 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s 9,4 s 9,0 s
Prędkość maks. 200 km/h 200 km/h 205 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,5 l/100 km 6,5 l/100 km 6,9 l/100 km

Toyota Avensis III – dane techniczne: silniki Diesla

Silnik 1.6 D-4D (BMW) 2.0 D-4D 2.0 D-4D (BMW) 2.2 D-4D 2.2 D-CAT
Pojemność 1598 ccm 1998 ccm 1995 ccm 2231 ccm 2231 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 112 KM 126 KM 143 KM 150 KM 177 KM
Maks. moment 270 Nm 310 Nm 320 Nm 340 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s 9,7 s 9,5 s 8,9 s 8,5 s
Prędkość maks. 180 km/h 200 km/h 200 km/h 210 km/h 220 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,1 l/100 km 5,4 l/100 km 4,5 l/100 km 5,4 l/100 km 5,8 l/100 km

 

8 Toyota RAV4 III (roczniki 2006-2007)

 Polecany silnik: 2.0 Valvematic 

RAV4 to przestronny i wciąż modnie wyglądający SUV – może mieć koło zapasowe na klapie bagażnika. Jeśli go nie ma (a są takie wersje), nie znajdziemy go nigdzie indziej, bo samochód porusza się na oponach run-flat. Auto w Europie oferowano w standardowej, pięciomiejscowej wersji długości nadwozia. W USA – tylko przedłużonej o 30 cm, z silnikami 2.4 VVT-i i 3.5 V6. Europejskiego benzyniaka 2.0 można polecić niezależnie od rocznika, choć wprowadzony po liftingu Valvematic pozbawiony jest problemu zużycia oleju, znanego z silnika VVT-i. Jeśli chodzi o diesle, wybór ogranicza się do jednostek 2.2 D-4D/D-CAT. Są zauważalnie żwasze, ale wcale nie oszczędne. Do tego awaryjne: dochodzi do erozji bloku wokół tulei cylindrów. Na szczęście sytuację opanowano przy okazji liftingu. W RAV4 często pojawiają się luzy na przekładni kierowniczej, a słabo wykonane wnętrze szybko się niszczy.

Toyota RAV4 III – dane techniczne: silniki benzynowe

Silnik 2.0 VVT-i  2.0 Valvematic  3.5 V6
Pojemność 1998 ccm 1987 ccm 3500 ccm
Paliwo benz. benz. benz.
Maks. moc 152 KM 158 KM 273 KM
Maks. moment 194 Nm 198 Nm 333 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,6 s 10,5 s 8,7 s
Prędkość maks. 185 km/h 185 km/h 200 km/h
Śr. zużycie paliwa 9,0 l/100 km 7,7 l/100 km 12,4 l/100 km

Toyota RAV4 III – dane techniczne: silniki Diesla

Silnik 2.2 D-4D 2.2 D-4D 2.2 D-CAT
Pojemność 2231 ccm 2231 ccm 2231 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 136 KM 150 KM 177 KM
Maks. moment 310 Nm 340 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s 10,0 s 9,3 s
Prędkość maks. 180 km/h 190 km/h 200 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,6 l/100 km 6,2 l/100 km 7,0 l/100 km
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji