Najlepsze używane auta japońskie do 30 tys. zł - otwierające

Za 30 tysięcy złotych możemy już kupić atrakcyjnie SUV-y lub auta klasy średniej. Będą to jednak starsze roczniki ze sporymi przebiegami.

Mając 30 tysięcy złotych można już „zapolować” na japońskiego SUV-a, typu Nissan Qashqai I, Honda CR-V III lub Toyota RAV4 III. Trzeba mieć na uwadze, że będą to samochody ponad 10-letnie, w których nie zdołano jeszcze „wyleczyć chorób wieku dziecięcego”. Rozglądając się za japońskim SUV-em z lat 2006-2008 bezpieczniejszym rozwiązaniem wydają się prostsze wersje benzynowe, najczęściej o dużej pojemności i bez doładowania. Przy takim budżecie można też celować w Mazdę 6 II lub Hondę Accord, jednak sytuacja jest analogiczna jak w SUV-ach. Jeśli ktoś poszukuje samochodu kompaktowego, może liczyć na rocznik młodszy o kilka lat i lepszy stan zachowania. Wiele droższych ofert dotyczy aut z polskiego salonu, często z prywatnych rąk.

Przedstawiamy 8 propozycji używanych samochodów japońskich do 30 tys. złotych.

1 Honda Civic VIII (roczniki 2009-2011)

 Polecany silnik: 1.8 i-VTEC 

Kontrowersyjny wygląd podziałał na klientów jak magnes, bo Civic „UFO” zdobył w Polsce rzeszę zwolenników. Na rynku samochodów używanych zainteresowanie nim wręcz wzrasta. Zwłaszcza jeśli mówimy o pięciodrzwiowym hatchbacku z silnikiem 1.8. Ta jednostka doskonale łączy dobre osiągi z umiarkowanym spalaniem i… kompletną bezawaryjnością. Pozostałe silniki też nie są złe, ale benzynowy 1.4 łapie „zadyszkę” w trasie. Do diesla 2.2 i-CTDi (autorska konstrukcja Hondy) nie ma wyboru tanich części zamiennych, a po przebiegu 250 tys. km zaczyna już domagać się wymiany sprzęgła, wtryskiwaczy lub łańcucha rozrządu. Civic VIII w wersji sedan znacząco różni się stylistyką i tylko w nim montowano hybrydowy zespół napędowy. Rozczarowuje jednak tym, czym powinien zachwycać, czyli spalaniem. Sens wyboru tej wersji nadwoziowej staje pod znakiem zapytania, bo hatchback jest znacznie praktyczniejszy i ma nawet większy bagażnik.

Honda Civic VIII – dane techniczne

Silnik1.3 IMA1.4 i-DSI1.4 FL 1.8 i-VTEC 2.0 Type-R2.2 i-CTDI
Pojemność1339 ccm1339 ccm1339 ccm1799 ccm1998 ccm2204 ccm
Paliwobenz. + elektr.benz.benz.benz.benz.turbodiesel
Maks. moc115 KM83 KM100 KM140 KM200 KM140 KM
Maks. moment125+103 Nm120 Nm127 Nm175 Nm195 Nm340 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,1 s14,6 s13,0 s8,9 s6,6 s8,6 s
Prędkość maks.185 km/h170 km/h177 km/h205 km/h235 km/h205 km/h
Śr. zużycie paliwa4,6 l/100 km5,9 l/100 km5,7 l/10 km6,6 l/100 km9,1 l/100 km5,3 l/100 km

 

2 Mitsubishi Outlander II (roczniki 2007-2008)

 Polecany silnik: 2.2 DID 

Nic dziwnego, że Outlander nieźle się sprzedawał w Polsce – nowocześnie wyglądał, mógł mieć nawet 7 miejsc i oferowano w nim diesla z Volkswagena (2.0 DiD to tak naprawdę 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami). Podobnie jak w niemieckich autach, silnik stał się zmorą również w Mitsubishi, chociaż poważne usterki (słaba wydajność pompy olejowej, pękanie głowic) zachodzą tutaj nieco rzadziej. 2,2-litrowa jednostka pochodzi z Peugeota. Później zastąpiono ją autorską konstrukcją MIVEC. Obie sprawiają znacznie mniej problemów, ale do drugiej z nich brakuje części. Nie zachwyca również trwałość skrzyń biegów (w benzyniakach – CVT). Outlander ma nisko zawieszoną chłodnicę i sporo nieosłoniętych części nadwozia, co obniża jego przydatność w terenie. Trudno mieć zastrzeżenia do przestronności w kabinie. Outlander okazał się najlepszym SUV-em w tym zestawieniu.

Mitsubishi Outlander II – dane techniczne: silniki benzynowe

Silnik2.0 16V2.4 16V3.0 V6
Pojemność1998 ccm2368 ccm2998 ccm
Paliwobenz.benz.benz.
Maks. moc147 KM170 KM220 KM
Maks. moment199 Nm232 Nm268 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,8 s9,6 s8,9 s
Prędkość maks.184 km/h190 km/h200 km/h
Śr. zużycie paliwa8,0 l/100 km9,4 l/100 km11,8 l/100 km

 

Mitsubishi Outlander II – dane techniczne: silniki Diesla

Silnik2.0 DID 2.2 DID 2.2 DID MIVEC
Pojemność1968 ccm2179 ccm2179 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc140 KM156 KM177 KM
Maks. moment310 Nm380 Nm380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,8 s9,9 s9,8 s
Prędkość maks.187 km/h200 km/h200 km/h
Śr. zużycie paliwa6,7 l/100 km7,3 l/100 km6,5 l/100 km

 

3 Nissan Qashqai I (roczniki 2007-2008)

 Polecany silnik: 1.6 16V 

Ogromna popularność tego SUVa pozwala na szeroki wybór wersji silnikowych w ogłoszeniach z drugiej ręki. W zasadzie „czarną owcą” w gamie jest tylko znany z Renault silnik 1.5 dCi. Co prawda przekonuje oszczędnym charakterem, ale również w Nissanie mogą obrócić się w nim panewki. Wyeliminowano natomiast problemy z wtryskiwaczami, stosując trwalsze firmy Denso. Pod koniec produkcji oferowano znacznie trwalszego 1.6 dCi, natomiast przez cały okres produkcji – polecanego i mocnego 2.0 dCi. Dwa ostatnie mają już łańcuch rozrządu. Szkoda, że od 2011 roku 2.0 dCi „łączył” się tylko ze skrzynią automatyczną. Benzyniaki można brać „w ciemno”. Odradzamy zakładanie gazu, ponieważ nie mają hydrauliki zaworowej. Słabą stroną Qashqaia jest delikatne zawieszenie, hacząca skrzynia biegów i stuki dobiegające z wnętrza.

Nissan Qashqai I – dane techniczne: silniki benzynowe

Silnik 1.6 16V 2.0 16V
Pojemność1598 ccm1997 ccm
Paliwobenz.benz.
Maks. moc114 KM142 KM
Maks. moment156 Nm196 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,0 s10,1 s
Prędkość maks.175 km/h182 km/h
Śr. zużycie paliwa6,7 l/100 km8,2 l/100 km

Nissan Qashqai I – dane techniczne: silniki Diesla

Silnik1.5 dCi1.5 dCi1.6 dCi2.0 dCi
Pojemność1461 ccm1461 ccm1598 ccm1994 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc106 KM110 KM130 KM150 KM
Maks. moment240 Nm240 Nm320 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,4 s12,2 s10,3 s10,5 s
Prędkość maks.174 km/h177 km/h190 km/h191 km/h
Śr. zużycie paliwa5,4 l/100 km5,2 l/100 km4,5 l/100 km6,6 l/100 km

 

4 Mazda 6 II (roczniki 2008-2009)

 Polecany silnik: 2.0 MZR 

Jak na Mazdę, w „Szóstce” oferowano sporo silników. Benzynowe rozpoczynają się od 1.8 przez 2.0 do 2.5. Wszystkie z nich mają wielopunktowy wtrysk paliwa, który zmieniono na bezpośredni w odmianie 2.0 DISI. Nie akceptuje ona LPG. Gaz można warunkowo założyć do pozostałych benzyniaków, choć cierpi na tym trwałość zaworów wydechowych. Dwulitrowy diesel pochodzi z poprzedniej generacji i nie wyeliminowano jego typowych przypadłości, jak nieszczelne podkładki pod wtryskiwaczami, zatykający się filtr sadzy lub nietrwały paskowy rozrząd. 2,2-litrowych jednostek nie trapią szczególne dolegliwości, nie rozcieńczają też oleju z paliwem jak 2.0. W zadanym przedziale cenowym trudno jednak trafić Mazdę 6 z tym silnikiem. Funkcjonalność modelu ogranicza wysoki tunel środkowy z tyłu i mały otwór załadunkowy wersji sedan. Uwaga – auto jest popularne wśród złodziei. Nie warto sobie zawracać głowy paliwożernymi egzemplarzami zza Oceanu, do których nie ma części.

Mazda 6 II – dane techniczne: silniki benzynowe

Silnik1.8 2.0 MZR 2.0 DISI2.5
Pojemność1798 ccm1999 ccm1999 cccm2488 ccm
Paliwobenz.benz.benz.benz.
Maks. moc120 KM147 KM155 KM170 KM
Maks. moment165 Nm185 Nm189 Nm225 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,3 s9,9 s10,0 s8,0 s
Prędkość maks.200 km/h214 km/h217 km/h200 km/h
Śr. zużycie paliwa6,9 l/100 km7,7 l/100 km6,9 l/100 km8,1 l/100 km

Mazda 6 II – dane techniczne: silniki Diesla

Silnik2.0 CD2.2 MZR-CD2.2 MZR-CD2.2 MZR-CD
Pojemność1998 ccm2184 ccm2184 ccm2184 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc140 KM129 KM163 KM185 KM
Maks. moment330 Nm310 Nm360 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,5s10,7 s8,9 s8,5 s
Prędkość maks.204 km/h195 km/h212 km/h218 km/h
Śr. zużycie paliwa5,6 l/100 km5,2 l/100 km5,4 l/100 km5,4 l/100 km

 

Na następnej stronie:
Honda Accord, Honda CR-V, Toyota Avensis, Toyota RAV 4

1
2

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here