5 Honda HR-V (roczniki 1999-2002)

Polecany silnik: 1.6/124 KM

Choć ma już prawie 20 lat, ani trochę nie przypomina topornej terenówki. To jeden z pierwszych SUV-ów, dlatego nie wszystkie HR-V mają napęd na cztery koła. Nie jest on warunkiem koniecznym w tym aucie, bo jego skuteczność jest dyskusyjna. Do wyboru tylko dwa benzynowe silniki 1.6 o mocy 105 i 124 KM. W mocniejszym trzeba pamiętać o systematycznej regulacji luzu zaworowego. Trzydrzwiowa odmiana jest krótsza od 5d o 10 cm, ale obie rejestrowano na 4 osoby.

Honda HR-V – dane techniczne

Silnik1.6 16V 1.6 16V 
Pojemność1590 ccm1590 ccm
Paliwobenz.benz.
Maks. moc105 KM124 KM
Maks. moment135 Nm144 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,1 s10,8 s
Prędkość maks.162 km/h170 km/h
Śr. zużycie paliwa8,6 l/100 km8,6 l/100 km

6 Mazda 6 I (roczniki 2003-2005)

Polecany silnik: 2.0

Podobnie jak w „trójce”, Mazda 6 również znacząco koroduje. Poza tym to wciąż nowoczesne i mechanicznie niezawodne auto, pod warunkiem, że odpuścimy diesle – przy dużych przebiegach coraz częściej będą wymagały kosztownych interwencji. Dochodzi w nich do awarii pompy oleju, filtra DPF lub wałka rozrządu. Z silników benzynowych najlepiej wybrać 2.0 MZR bez instalacji gazowej. On jak i pozostałe jednostki w gamie mogą co najwyżej lekko „brać” olej.

Mazda 6 I – dane techniczne

Silnik1.8 MZR 2.0 MZR 2.0 MZR-CD2.0 MZR-CD
Pojemność1798 ccm1999 ccm1998 ccm1998 ccm
Paliwobenz.benz.turbodieselturbodiesel
Maks. moc120 KM141 KM121 KM143 KM
Maks. moment165 Nm181 Nm310 Nm360 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,0 s9,9 s11,0 s9,5 s
Prędkość maks.194 km/h206 km/h196 km/h203 km/h
Śr. zużycie paliwa8,3 l/100 km8,5 l/100 km6,5 l/100 km6,0 l/100 km

7 Toyota Yaris I (roczniki 2003-2004)

Polecany silnik: 1.3 VVT-i

Pierwszy Yaris to jedno z najbardziej dopracowanych aut w swojej klasie, a do tego wcale nie „nudne”. Stylistyka do tej pory może się podobać, a ciekawie zaprojektowane wnętrze po latach nie trzeszczy. Dość mały bagażnik można powiększyć, przesuwając tylną kanapę. W Yarisie nie montowano wielu silników, ale wszystkie są godne polecenia. Benzyniaki 1.0 i 1.3 VVT-i mają zmienne fazy rozrządu i długowieczny łańcuch. Oferta obejmowała także diesla 1.4 D-4D (którego opisaliśmy powyżej w Corolli) i usportowioną odmianę 1.5 TS. Jest bardzo rzadka, ale praktycznie bezawaryjna i dość szybka.

Toyota Yaris I – dane techniczne

Silnik1.0 VVT-i 1.3 VVT-i 1.5 16V1.4 D-4D
Pojemność998 ccm1299 ccm1497 ccm1364 ccm
Paliwobenz.benz.benz.turbodiesel
Maks. moc68 KM86 KM106 KM75 KM
Maks. moment90 Nm124 Nm145 Nm170 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h13,6 s10,7 s9,0 s12,9 s
Prędkość maks.155 km/h175 km/h190 km/h170 km/h
Śr. zużycie paliwa5,7 l/100 km6,0 l/100 km6,9 l/100 km4,2 l/100 km

8 Toyota Aygo (roczniki 2007-2008)

Polecany silnik: 1.0 

Autko raczej nie dla estetów. Stylistyka deski rozdzielczej jest mocno dyskusyjna, a jej wykonanie na bardzo niskim poziomie. Z drugiej strony trudno oczekiwać więcej od najtańszej Toyoty na rynku. To po prostu pewny, bezawaryjny samochód do miasta. Nawet z dieslem, który zresztą pali niewiele mniej od 3-cylindrowego benzyniaka 1.0. Aygo ma 3 lub 5 drzwi i jeśli dla kogoś jest za droga, może rozejrzeć się za francuskimi bliźniakami – Citroenem C1 lub Peugeotem 107.

Toyota Aygo – dane techniczne

Silnik 1.0 1.4 D-4D
Pojemność998 ccm1389 ccm
Paliwobenz.turbodiesel
Maks. moc68 KM55 KM
Maks. moment93 Nm130 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h14,2 s16,8 s
Prędkość maks.157 km/h154 km/h
Śr. zużycie paliwa4,5 l/100 km4,1 l/100 km

 

1
2

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here