UżywaneRaportyNajgorsze i najlepsze firmy ubezpieczeniowe w 2019 roku

Najgorsze i najlepsze firmy ubezpieczeniowe w 2019 roku

Które towarzystwa ubezpieczeniowe tym razem „podpadły” swoim klientom? Oto kolejna edycja rankingu najlepszych i najgorszych firm ubezpieczeniowych.

Kierowcy nie mają łatwo. Pomimo regularnego opłacania składek za obowiązkowe ubezpieczenie OC swojego pojazdu, podczas awaryjnych sytuacji nie zawsze mają pewność, że ubezpieczyciel pokryje koszty wyrządzonych szkód. Firmy ubezpieczeniowe stosują wszelkiego rodzaju sztuczki i triki, by tylko uniknąć odpowiedzialności lub ograniczyć koszt wypłacanego odszkodowania do minimum. Nic zatem dziwnego, że sfrustrowani kierowcy szukają pomocy u innych organizacji. W walce z nieuczciwym ubezpieczycielem może im pomóc Rzecznik Finansowy. Rozpoczyna on dochodzenie dopiero wtedy, gdy poszkodowana osoba złoży reklamację na towarzystwo ubezpieczeniowe, które, w jego ocenie, potraktowało go niewłaściwie. Niektóre sprawy udaje się rozwiązać już na tym etapie, niektóre wymagają późniejszej interwencji Rzecznika.

Ubezpieczyciele oszukują kierowców

Kierowcy stanowią bardzo dużą grupę osób składających skargi do Rzecznika Finansowego – aż 34% spraw dotyczy właśnie problemów z wypłaceniem ubezpieczeń komunikacyjnych. Jakie są wobec tego główne „grzechy” polskich ubezpieczycieli? Przede wszystkim całkowicie odmawiają uznania roszczeń poszkodowanego i starają się za wszelką cenę zrzucić z siebie odpowiedzialność. Przy okazji nie podają wyczerpujących powodów odmowy, tym samym utrudniając swoim klientom odwołanie się od tej decyzji (nie mogą wtedy znaleźć wystarczających kontrargumentów). Jeśli towarzystwa ubezpieczeniowe już zgodzą się wypłacić przysługującą kwotę, szukają powodów by ją zaniżyć bądź zwyczajnie odkładają w czasie termin wypłaty. Firmom ubezpieczeniowym zarzuca się również brak dostatecznego informowania o przysługujących prawach lub utrudnianie dostępu do dokumentacji szkody.

Czytaj więcej o nieuczciwych praktykach polskich firm ubezpieczeniowych

Na których ubezpieczycieli najczęściej skarżą się klienci?

Rzecznik Finansowy w 2018 r. przyjął większą liczbę skarg niż w latach ubiegłych – tym razem było to 1,7 mln zwrotów o pomoc w walce z nieuczciwym ubezpieczycielem. Spośród firm świadczących ubezpieczenia OC pojazdów najwięcej skarg, bo 1513, wpłynęło na PZU. Taki stan rzeczy nie dziwi, bowiem ten ubezpieczyciel ma największy udział w rynku (32%). Za nim uplasowała się Ergo Hestia (15%) i Warta (14%).

Gdy jednak porównamy liczbę skarg do udziału w rynku poszczególnych ubezpieczycieli, powstanie współczynnik skarg, na podstawie którego Rzecznik Finansowy określa poziom zadowolenia klientów. Im jest in niższy, tym towarzystwo ubezpieczeniowe cieszy się lepszą opinią wśród swoich klientów. Okazuje się, że to nie PZU zyskał miano najgorszego ubezpieczyciela, a wylądował mniej więcej pośrodku stawki. Skargi najczęściej dotyczą działalności firm Link 4, TUZ TUW, TUW TUW, AXA i Generali (współczynnik powyżej 60). Najpopularniejsze PZU reprezentuje przyzwoity poziom, natomiast do grona najlepszych firm ubezpieczeniowych należy zaliczyć Ergo Hestię, Concordię, Pocztowe TUW i Wartę.

firmy-ubezpieczeniowe-2019-ranking (2)

Jaki z tego wniosek?

Wybierając ubezpieczyciela nie kierujmy się tylko wartością składki za polisę OC. Ranking Rzecznika Finansowego powstaje w oparciu o prawdziwe zażalenia niezadowolonych klientów, stąd jego wyniki można uznać za wiarygodne.

Zobacz także: poprzednie raporty Rzecznika Finansowego

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

22 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji