Ranking firm ubezpieczeniowych 02

Które towarzystwa ubezpieczeniowe tym razem „podpadły” swoim klientom? Oto kolejna edycja rankingu najlepszych i najgorszych firm ubezpieczeniowych.

Kierowcy nie mają łatwo. Pomimo regularnego opłacania składek za obowiązkowe ubezpieczenie OC swojego pojazdu, podczas awaryjnych sytuacji nie zawsze mają pewność, że ubezpieczyciel pokryje koszty wyrządzonych szkód. Firmy ubezpieczeniowe stosują wszelkiego rodzaju sztuczki i triki, by tylko uniknąć odpowiedzialności lub ograniczyć koszt wypłacanego odszkodowania do minimum. Nic zatem dziwnego, że sfrustrowani kierowcy szukają pomocy u innych organizacji. W walce z nieuczciwym ubezpieczycielem może im pomóc Rzecznik Finansowy. Rozpoczyna on dochodzenie dopiero wtedy, gdy poszkodowana osoba złoży reklamację na towarzystwo ubezpieczeniowe, które, w jego ocenie, potraktowało go niewłaściwie. Niektóre sprawy udaje się rozwiązać już na tym etapie, niektóre wymagają późniejszej interwencji Rzecznika.

Ubezpieczyciele oszukują kierowców

Kierowcy stanowią bardzo dużą grupę osób składających skargi do Rzecznika Finansowego – aż 34% spraw dotyczy właśnie problemów z wypłaceniem ubezpieczeń komunikacyjnych. Jakie są wobec tego główne „grzechy” polskich ubezpieczycieli? Przede wszystkim całkowicie odmawiają uznania roszczeń poszkodowanego i starają się za wszelką cenę zrzucić z siebie odpowiedzialność. Przy okazji nie podają wyczerpujących powodów odmowy, tym samym utrudniając swoim klientom odwołanie się od tej decyzji (nie mogą wtedy znaleźć wystarczających kontrargumentów). Jeśli towarzystwa ubezpieczeniowe już zgodzą się wypłacić przysługującą kwotę, szukają powodów by ją zaniżyć bądź zwyczajnie odkładają w czasie termin wypłaty. Firmom ubezpieczeniowym zarzuca się również brak dostatecznego informowania o przysługujących prawach lub utrudnianie dostępu do dokumentacji szkody.

Czytaj więcej o nieuczciwych praktykach polskich firm ubezpieczeniowych

Na których ubezpieczycieli najczęściej skarżą się klienci?

Rzecznik Finansowy w 2018 r. przyjął większą liczbę skarg niż w latach ubiegłych – tym razem było to 1,7 mln zwrotów o pomoc w walce z nieuczciwym ubezpieczycielem. Spośród firm świadczących ubezpieczenia OC pojazdów najwięcej skarg, bo 1513, wpłynęło na PZU. Taki stan rzeczy nie dziwi, bowiem ten ubezpieczyciel ma największy udział w rynku (32%). Za nim uplasowała się Ergo Hestia (15%) i Warta (14%).

Gdy jednak porównamy liczbę skarg do udziału w rynku poszczególnych ubezpieczycieli, powstanie współczynnik skarg, na podstawie którego Rzecznik Finansowy określa poziom zadowolenia klientów. Im jest in niższy, tym towarzystwo ubezpieczeniowe cieszy się lepszą opinią wśród swoich klientów. Okazuje się, że to nie PZU zyskał miano najgorszego ubezpieczyciela, a wylądował mniej więcej pośrodku stawki. Skargi najczęściej dotyczą działalności firm Link 4, TUZ TUW, TUW TUW, AXA i Generali (współczynnik powyżej 60). Najpopularniejsze PZU reprezentuje przyzwoity poziom, natomiast do grona najlepszych firm ubezpieczeniowych należy zaliczyć Ergo Hestię, Concordię, Pocztowe TUW i Wartę.

firmy-ubezpieczeniowe-2019-ranking (2)

Jaki z tego wniosek?

Wybierając ubezpieczyciela nie kierujmy się tylko wartością składki za polisę OC. Ranking Rzecznika Finansowego powstaje w oparciu o prawdziwe zażalenia niezadowolonych klientów, stąd jego wyniki można uznać za wiarygodne.

Zobacz także: poprzednie raporty Rzecznika Finansowego

19 KOMENTARZE

  1. Liczba skarg na danego ubezpieczyciela u Rzecznika Finansowego powinna oczywiście wpływać na wybór konkretnej firmy, jednak w przypadku ubezpieczenia OC decydującym czynnikiem powinna być wysokość składki. Przy pomocy porównywarki ubezpieczeń takiej jak Ubea można szybko sprawdzić, gdzie będzie najtaniej.

    • Spróbuj zlikwidować szkodę z OC sprawcy w HESTII. Wszystko przez formularz kontaktowy -ok. A później już tylko problemy. Zero kontaktu, kiepska sieć warsztatów, brak obiecanego samochodu zastępczego, nienaprawione mechanicznie auto zagrażające bezpieczeństwu, w skali do 0 do 10 pkt. dałbym zero bezwzględne.

    • Zgadzam się, likwidacja szkody w Hestii i PZu to koszmar…Miałam problem z likwidacjami z ubezpieczeń majątkowych i OC działalności. Mają swoje dziwne kosztorysy i żadne argumenty nie trafiają. Za każdym razem sprawa sądowa lub rezygnacja z dochodzenia odszkodowania. NIE POLECAM. Unikam. Ja mam dobre doświadczenie z LINK4. Odszkodowanie po 3 dniach na koncie, kasa satysfakcjonująca, nie trzeba było faktur, zdjęć. na PZU I Hestię trzeba mieć MNÓSTWO czasu

    • Chciałbym bardzo mocno PRZESTRZEC wszystkich potencjalnych klientów firmy Ergo Hestia przed zawieraniem jakichkolwiek umów z wymienioną firmą i korzystaniem z jej oferty ubezpieczeniowej.
      Między grudniem 2019 z grudniem 2020 wykupiłem ubezpieczenie samochodu w w/w firmie. Nie miałem okazji sprawdzić jakości usług firmy, ponieważ w tym czasie nie wydarzyło się żadne drogowe zdarzenie. W tym okresie także nigdy nikt z firmy nie kontaktował się ze mną. Po zakończeniu umowy nie przedłużałem jej, ponieważ znalazłem o wiele lepszą ofertą u innego ubezpieczyciela. Od tego momentu jest zasypywany wiadomościami z firmy Ergo Hestia (sms, mail, telefony, tradycyjna poczta) z informacjami o tym, ze firma prolongowała sobie umowę ze mną i że żąda za to zapłaty. Z pełną świadomością i wiedzą z systemu internetowego, że nie chciałem przedłużać umowy. Z pełną świadomością także, że Ergo Hestia nigdy nie wykonała żadnej pracy na moją rzec.
      A TERAZ NAJLEPSZE. 21 stycznia poinformowano mnie (mailowo), że firma „niezwłocznie” uzna umowę za rozwiązaną po otrzymaniu skanu mojego oświadczenia. Szczerze mówiąc wydało mi się to zbyteczne, ponieważ nigdy nie chciałem umowy z Ergo Hestia przedłużać, ale ok, 25 stycznia takowy skan wysłałem. 9 lutego otrzymałem kolejną wiadomość od Ergo Hestia , że umowa zostanie rozwiązana po otrzymaniu odręcznego pisma. Jak widać chęć zysku i wyciągnięcia pieniędzy od klienta jest w firmie Ergo Hestia tak wielka, że nie tylko klientowi wmawiają tam bzdury, ale nawet pracownicy między sobą nie potrafią ustalić jednej wersji. Nie mnie to oceniać, jest to jednak niemoralne i żałosne. Przypominam – nie skorzystałem żaden sposób z jakiejkolwiek usługi firmy Ergo Hestia.
      Nie jestem osobą anonimową, podaję swoje dane. Nie jest moim celem oczernianie kogokolwiek, tylko wyrażenie swojego najwyższego oburzenia. Rafał Kasprzak

      • Jeśli polisa w ERGO Hestii była na ten pojazd od grudzień 2019 na Ciebie to jak najbardziej mają prawo a nawet obowiązek przedłużyć polisę automatycznie ”
        Logowanie
        Szkody i roszczenia
        Kiedy polisa
        OC nie przedłuży się automatycznie
        i możesz mieć problemy. Sprawdź, co zrobić!
        Porada ubezpieczeniowa dla kierowcy | czas czytania 2 min
        Każdy posiadacz pojazdu mechanicznego w Polsce ma obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów. Co istotne, musi również zachować ciągłość ochrony ubezpieczeniowej, gdyż nawet jeden dzień bez ważnej polisy OC może się wiązać z karami ze strony Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Nie wszyscy kierowcy zdają sobie sprawę z tego, że nie w każdym przypadku ubezpieczenie OC automatycznie się przedłuża wraz z końcem aktualnej umowy, czego efektem są późniejsze kary. Kiedy Twoja polisa OC nie przedłuży się automatycznie?
        Kiedy ubezpieczenie OC się automatycznie nie przedłuży?
        Z badania przeprowadzonego przez UFG w 2017 roku wynika, że 24 proc. kierowców nie wie o tym, że w pewnych sytuacjach polisa OC nie przedłuży się automatycznie.[1] Zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, jeśli posiadacz danego pojazdu mechanicznego najpóźniej na jeden dzień przed zakończeniem umowy ubezpieczenia OC zawartej na 12 miesięcy nie złoży do towarzystwa ubezpieczeniowego wypowiedzenia, to umowa ta zostaje automatycznie przedłużona na okres kolejnego roku”
        Żeby polisa się nie przedłużyła trzeba wypełnić wypowiedzenie tej polisy aby nie przedłużyła się na kolejny okres
        Dlatego polecam iść do biura multiagencyjnego i dać sobie pomoc i wytłumaczyć

      • Podobne problemy miałem z Allianzem. Wypowiedziałem polisę w terminie, a oni przez rok nękali mnie żądaniem zapłaty za kontynuację. Nawet po raz drugi przedstawione wypowiedzenie z ich pieczęcią i datą nie rozwiazały sprawy. Był to proceder nagminny, służący nabijaniu nienależnej kasy. Sprawę załatwiło jedno pismo ze skargą do KNUIFE. W 2 tygodnie miałem sprawę zamkniętą po mojej mysli oraz przeprosiny. Podobnie skarga do KNUIFE spowodowała… 3x wyższe od wyliczonego przez PZU odszkodowanie za zniszczone przez zalanie mieszkanie. Takie PZU miało lub nadal ma sposoby wyliczeń.

  2. nie ma co sie łudzić, ubezpieczyciele nie są skłonni do wypłacania pieniędzy : ) a prawo jest skonstruowane na ich korzyśc. Jeżeli ktoś nie ma czasu ani pieniędzy na szukanie pomocy prawnika, to polecam Fundusz Odszkodowań Komunikacyjnych. Odkupują szkodę i płacą z góry, więcej niż proponuje ubezpieczyciel.

  3. Po czym tak sądzisz – w ciągu kilku lat miałem naprawiane 2 samochody z OC sprawcy (ostatnio 2019/2020) przez 2 miesiące samochód stał w warsztacie, zero kontaktu z towarzystwem i oddają niesprawny samochód – to nazywasz „do najlepszych firm ubezpieczeniowych”…Oddany samochód musiałem dać do swojego warsztatu i później oddałem im fakturę do zwrotu. Z racji ewidentnej winy 2 miesiące bezczynności ubezpieczyciela – oddali pieniądze. Nic nie odda straconych nerwów, czasu, pieniędzy.

  4. Raczej nic się nie zmieniło od 2019 r. i dalej polecam Uniqa, w której mam ubezpieczony samochód. Miałem już jedną stłuczkę i szybko trwała cała sprawa z pozyskaniem odszkodowania.

  5. Witam.
    Polecam się grubo zastanowić nad wykupieniem polisy w AXA. Miałem kolizję, gdzie sprawca miał w AXA OC. Firma o ok 20% zaniżyła wycenę auta (szkoda całkowita). Trzykrotnie interweniował Rzecznik Finansowy i nic, przyznając mi rację. W biurze, gdzie ubezpieczałem auto, jego wartość bezpośrednio przed kolizją system komputerowy AXY-y wycenił na ok. 10tys.zł, a rzeczoznawca parę dni później na 7100zł. Nawet za pierwszym razem mniej, bo nie uwzględnił klimy. Nie chodzi o kwotę 2900zł, tylko sam fakt. Doskonale wiedzą, że nikt nie pójdzie do sądu za 3tys.zł, bo koszty dużo wyższe. Unikajcie szerokim łukiem, choć zdaję sobie sprawę, że inne firmy robią podobnie.
    Pozdrawiam

  6. Też miałam problemy z Ergo Hestia. Rok temu, za zdarty lakier z 4 elementów + wgniecenie wypłacili mi niecałe 2tys (z OC sprawcy). Mojego odwołania nie uwzględnili. Faktem, że w tym czasie byłam również ich klientką się nie przejęli. Fajnie jest mieć tanią składkę OC, tylko trochę kicha jeśli ofiara naszej nieuwagi/głupoty nie ma z czego naprawić sobie szkód.

  7. Autor chyba nie za bardzo rozróżnia ubezpieczeń. Akurat OC należy brać tab gdzie najtaniej, a warto mieć dobre AC.
    Lepiej niech nie daje „dobrych” rad.

  8. Działalność firm ubezpieczeniowych w Polsce to w ogóle jakaś pomyłka. Już samo wyrażenie „likwidacja szkody” sugeruje o co chodzi…

    W UK wypłata odszkodowania jest oczywistością – po co w ogóle miałaby istnieć ta usługa, gdyby tak nie było?
    Miałem raz tylko wypadek, który wymagał interwncji firmy ubezpieczeniowej. Wystarczył jeden telefon. Pojechali do warsztatu, gdzie stało auto i przesłali pieniądze na konto. Koniec sprawy.

  9. Jeżeli chodzi o ubezpieczenia to polecam zdać się na rzetelnego agenta. Zawsze wiedzą który ubezpieczyciel jest ok i nie robi problemów przy wypłacie odszkodowania. Ja ubezpieczam się w Alen Szczecin. Zawsze załatwiają sprawę w zadawalający sposób. Pomogli mi tez przy likwidacji szkody.

  10. nie polecam link 4 nie wypłacają odszkodowań jak najdalej od klientów tej firmy wypłacają 50% poniesionych kosztów zaakceptowanych przez konsultantów po czym znikają ich nagrania.NAGRYWAJCIE KAŻDĄ ROZMOWĘ Z LINK 4 BO WAS OSZUKAJĄ .PRACOWNICY BEZ KRĘGOSŁUPA MORALNEGO.MAM 4 POLISY Z KTÓRYCH REZYGNUJE PO WYGAŚNIĘCIU BY INNI NIE MIELI PROBLEMÓW

  11. Nie polecam Ergo Hestii.Dwa tygodnie temu podczas manewru zawracania pewna kobieta otarła się o moje auto.Oprócz pasa przedniego uszkodzony został reflektor.Rzeczoznawca,który się pojawił w ciągu dwóch dni uznał,że lampa jest do wymiany.Odszkodowanie,które otrzymałem jest zaniżone.Jestem właścicielem Audi A8.Odszkodowanie powinno mi pokryć wymianę lampy uszkodzonej oryginalnej.Pieniądze otrzymałem na zakup zamiennika.Będę omijał tą firmę szerokim łukiem.Chciałem jeszcze dodać,że gdy zgłaszałem szkodę pierwsze pytanie jakie mi zadano,to czy była policja.Dobrze,że była.Myślę,że w innym przypaadku byłby problem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here