Najgorsze 10-letnie japońskie i koreańskie auta według ADAC (2022)

Najgorsze 10-letnie japońskie i koreańskie auta według ADAC (2022)

Japońskie i koreańskie auta uchodzą za dość proste konstrukcyjnie o ponadprzeciętnie trwałe. Czy wszystkie? Prezentujemy najbardziej problematyczne 10-letnie auta z Korei i Japonii z najnowszego raportu ADAC.

Punktem wyjścia do stworzenia corocznych raportów ADAC są wezwania niemieckiej pomocy drogowej. Oceną jest wynik, będący przeliczeniem liczby wezwań pomocy drogowej na 1000 egzemplarzy danego modelu zarejestrowanych w Niemczech w danym roczniku. To istotna różnica względem raportów TUV czy Dekra, które bazują na wynikach obowiązkowych badań technicznych – jeżeli właściciele pojazdów czy serwisy nie usuwają w rzetelny sposób usterek, może mieć to wpływ na ocenę.

Redakcja poleca: Najmniej awaryjne 10-letnie auta małe i miejskie według ADAC (2022)

Poniżej prezentujemy 10-letnie auta z Korei i Japonii, a więc z rocznika 2012, których awaryjność oceniono jako przeciętną, wysoką lub bardzo wysoką. Kto chciałby zapoznać się z pełnym raportem ADAC, może zrobić to tutaj. Poza listą modeli o przeciętnej i zwiększonej liczbie awarii, prezentujemy także wymienione przez ADAC typowe usterki. Nie zawsze dotyczą rocznika 2012, jednak wymieniamy je wszystkie, bo zwykle generacja dostępna w 2012 była oferowana także wcześniej lub po tej dacie.

Toyota Yaris

Awaryjność dla rocznika 2012: 19,4 (przeciętna)

Toyota Yaris II 19

Yaris cieszy się renomą wyjątkowo mało problematycznego modelu, ale raport ADAC potwierdza to jedynie częściowo. Jako niską oceniono awaryjność egzemplarzy z lat 2016-2019. Starsze uznano jedynie za przeciętne. Patrząc po wyśrubowanych cenach ofertowych na rynku wtórnym można by oczekiwać więcej.

Za typowe źródła problemów Toyoty Yaris eksperci ADAC uznali wydechy (zwłaszcza w autach z rocznika 2012), akumulatory (2013-2015), rozruszniki i ich elektromagnesy (2006) oraz świece zapłonowe (2001, 2009).

Nissan Qashqai

Awaryjność dla rocznika 2012: 20,8 (przeciętna)

NISSAN Qashqai I FL Tekna 2.0dCi 150KM 6MT 4WD WY0316V 04-2010Qashqai, od którego zaczął się boom na crossovery i które zaskakująco dobrze trzyma ceny na rynku wtórnym, mino że jest przeciętnie wykonany, a trwałością odstaje od tego, do czego przez lata Nissan przyzwyczajał swoich klientów – diesle 1.5 dCi mają problemy z układem zasilania, a korozja zaczyna niszczyć karoserię czy ramy pomocnicze. W przeciwieństwie do wielu innych modeli, Qashqai ze świeższych roczników nie zbiera lepszych ocen. ADAC odnotował zwyżkę formy w latach 2014-2015 (awaryjność uznano za niską), ale auta z lat 2016-2019 znów uznano za przeciętnie awaryjne.

Za typowe źródła problemów Nissana Qashqaia eksperci ADAC uznali akumulatory – problem dotyczy zwłaszcza aut z roczników 2016-2019, a więc Qashqaia II.

Kia Sportage

Awaryjność dla rocznika 2012: 21,3 (przeciętna)

Używana Kia Sportage

Wciąż dobrze wyglądający SUV z Korei cieszy się sporym wzięciem na rynku wtórnym. Mimo 7-letniej gwarancji, która wielu kierowców zachęciła do dłuższego serwisowania pojazdu w ASO, od strony trwałości Sportage nie okazała się idealna. ADAC ocenił awaryjność modelu jako przeciętną (z drobną zwyżką formy w latach 2016-2018 – awaryjność dla tych roczników uznano za niską).

Za typowe źródła problemów Kia Sportage eksperci ADAC uznali akumulatory. Dotyczy to zwłaszcza aut z roczników 2011, 2013-2015.

Nissan Micra

Awaryjność dla rocznika 2012: 22,6 (przeciętna)

Nissan Micra K13

Jedno z największych zaskoczeń – w końcu Micra od lat cieszy się reputacją mało problematycznego auta. Tymczasem jej użytkownicy relatywnie często muszą wzywać pomoc drogową. Warto mieć to na uwadze, bo z powodu dobrej opinii ceny ofertowe Micry należą do relatywnie wysokich. Może więc warto wybrać tańsze, ale lepiej wyposażone auto innej marki? Dodajmy, że awaryjność egzemplarzy z roczników 2015-2017, a więc Micry K13 z końca produkcji (na fot.) i pierwszych K14 określono jako niską.

Za typowe źródła problemów Nissana Micra eksperci ADAC uznali rozruszniki (głównie w egzemplarzach z rocznika 2004, 2013-2014), czujniki położenia wału (2003-2005), akumulatory (2003-2005, 2011, 2018), łańcuchy rozrządu (2004), świece zapłonowe (2001-2006, 2008, 2013) oraz stacyjki (2003).

Hyundai ix35

Awaryjność dla rocznika 2012: 23,8 (przeciętna)

Używany Hyundai ix35Samochód mechanicznie jest identyczny z Kią Sportage, więc podobna ocena, a także podobne problemy trudno uznać za zaskoczenie. Najczęściej zawodziły akumulatory. Hyundai nie jest tu wyjątkiem od reguły. Blisko 50% stwierdzanych przez ADAC przypadków unieruchomienia pojazdu dotyczy akumulatora. Z jednej strony można powiedzieć, że nie jest to duży problem – w końcu można zaopatrzyć się w booster i w razie problemów samodzielnie odpalić pojazd. Problem pojawia się, gdy boostera akurat nie mamy lub jest on rozładowany albo nie jest już w stanie uruchomić pojazdu. Wtedy pozostaje wezwanie pomocy drogowej. Najlepiej (niska awaryjność) oceniono ix35 z rocznika 2015.

Za typowe źródła problemów eksperci ADAC uznali akumulatory (zwłaszcza w autach z roczników 2010-2014) oraz rozruszniki (2010).

Toyota Auris

Awaryjność dla rocznika 2012: 24,3 (przeciętna)

Toyota Auris IPrawie 50% stwierdzanych przez ADAC przypadków unieruchomienia pojazdu dotyczy akumulatora. Z jednej strony można powiedzieć, że nie jest to duży problem – w końcu można zaopatrzyć się w booster i w razie problemów samodzielnie odpalić pojazd. Problem pojawia się, gdy boostera akurat nie mamy lub jest on rozładowany albo nie jest już w stanie uruchomić pojazdu. Wtedy pozostaje wezwanie pomocy drogowej. I to właśnie przez problemy z akumulatorami Auris wypadł przeciętnie w raporcie ADAC. Dotyczy to jednak tylko kilku roczników – awaryjność w latach 2012-2018 oceniano jako przeciętną i niską.

Za typowe źródła problemów eksperci ADAC uznali akumulatory (zwłaszcza w rocznikach 2011, 2012, 2013, 2015, 2018, 2019) oraz świece zapłonowe (2012).

Hyundai i30

Awaryjność dla rocznika 2012: 29,3 (wysoka)

HYUNDAI i30 II 1.4MPI 100KM 6MT WE017CT 03-2012Eksperci ADAC niezbyt pochlebnie ocenili lubiane przez polskich kierowców auto. Sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku Aurisa – poważne problemy nie są raczej stwierdzane. Dość częste awarie akumulatora wpłynęły na wynik.

Za typowe źródła problemów eksperci ADAC uznali akumulatory (zwłaszcza w rocznikach 2008, 2012-2015, 2020), pompy paliwa (2009-2011), łańcuchy rozrządu (2008-2009) i świece zapłonowe (2010).

Kia Cee’d

Awaryjność dla rocznika 2012: 31,0 (bardzo wysoka)

Kia Cee'd IIPierwszy kompakt z rocznika 2012, którego awaryjność uznano za bardzo wysoką. Ocena dla kolejnych roczników ulegała systematycznej poprawie, by dla lat 2017-2019. Kia Cee’d jest bliźniakiem Hyundaia i30, więc zakres problemów jest podobny.

Za typowe źródła problemów eksperci ADAC uznali akumulatory (2012-2016), świece (2010, 2012), cewki zapłonowe (2011), pompy paliwa (2009-2011) i łańcuchy rozrządu (2009).

Hyundai i20

Awaryjność dla rocznika 2012: 31,4 (bardzo wysoka)

HYUNDAI i20 I FL Comfort 1.25MPI 85KM 5MT WE186EK 09-2012Hyundai, do którego trzeba częściej wzywać lawetę niż do Peugeota czy Renault? Dla niektórych może brzmieć to jak herezja, ale trudno dyskutować z twardymi liczbami. Popularny także na polskim rynku i20 słabo wypadł w raporcie ADAC. Model wyszedł na prostą po wprowadzeniu na rynek drugiej generacji i20 w 2015 r. Awaryjność spadła z bardzo wysokiej na niską.

Za typowe źródła problemów Hyundaia i20 eksperci ADAC uznali akumulatory (głównie roczniki 2011-2015), świece zapłonowe (2009-2015), stacyjki (2010, 2013-2014), rozruszniki (2009-2010) oraz pompy paliwa (2011).

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

19 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji