UżywaneNajczęstsze awarie w używanych Skodach - EKSPLOATACJA

Najczęstsze awarie w używanych Skodach – EKSPLOATACJA

Szybkie zużycie tapicerki

Dopiero od niedawna Skoda poprawiła jakość wykończenia wnętrz swoich aut. W starszych egzemplarzach normą jest mechacąca się wykładzina i szybko brudzące się fotele. Chcąc poprawić wygląd swojego wnętrza, niektórzy kupują np. używane fotele lub boczki z bogatszej wersji.

Tapicerka Skoda
Tapicerka Skoda

Awarie podgrzewacza elektrycznego

Awaria podgrzewacza elektrycznego
Awaria podgrzewacza elektrycznego

W niektórych Skodach z silnikami diesla zamontowany jest elektryczny dogrzewacz wnętrza. Ma on za zadanie przyspieszyć ogrzewanie się środka w temperaturach minusowych. W praktyce skuteczność urządzenia jest prawie niezauważalna, a co za tym idzie – nie zauważa się jego awarii. Wykryje ją dopiero test diagnostyczny. Wymiana elementu kosztuje ok. 600 zł.

 

Zużycie oleju przez silniki 1.8 TSI starszej generacji

1.8-2.0 TSI EA888 Gen.2
1.8-2.0 TSI EA888 Gen.2

Ta dolegliwość dotyczy jednostek 1.8/2.0 TSI /TFSI z lat 2007-2011, czyli EA888 Gen.2. Za duże zużycie oleju tych silników odpowiedzialne są pierścienie tłoków, a konkretnie ich wadliwa konstrukcja – mają zbyt mały przekrój i olej przedostaje się ponad tłok, gdzie ulega spalaniu (nawet 1 litr na 1000 km). Na szczęście ten defekt można usunąć, oddając tłoki do przeróbki. Warto to zrobić jak najszybciej, by nie dopuścić do zatarcia silnika. W nowszej generacji tych silników (EA888 Gen.3) problem ustał. Poznamy go po dwóch wariatorach na obudowie rozrządu.

 

 

Zużycie dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG

Skrzynia biegów DSG
Skrzynia biegów DSG

Z technicznego punktu widzenia skrzynia DSG uchodzi za idealną – działa bardzo sprawnie, nie przeciąga biegów i nie podnosi spalania. Trudno jednak stwierdzić, że to trwała konstrukcja. Już po 150 tys. km objawy zużycia wykazują sprzęgła, dwumasowe koło zamachowe i elektronika sterująca. Wszystkie te elementy są bardzo kosztowne, dlatego przed zakupem warto dowiedzieć się, czy Skoda miała przeprowadzony remont skrzyni. Kluczowe jest też częste wymienianie oleju (co 60 tys. km).

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji