Szybkie zużycie tapicerki
Dopiero od niedawna Skoda poprawiła jakość wykończenia wnętrz swoich aut. W starszych egzemplarzach normą jest mechacąca się wykładzina i szybko brudzące się fotele. Chcąc poprawić wygląd swojego wnętrza, niektórzy kupują np. używane fotele lub boczki z bogatszej wersji.
Awarie podgrzewacza elektrycznego
W niektórych Skodach z silnikami diesla zamontowany jest elektryczny dogrzewacz wnętrza. Ma on za zadanie przyspieszyć ogrzewanie się środka w temperaturach minusowych. W praktyce skuteczność urządzenia jest prawie niezauważalna, a co za tym idzie – nie zauważa się jego awarii. Wykryje ją dopiero test diagnostyczny. Wymiana elementu kosztuje ok. 600 zł.
Zużycie oleju przez silniki 1.8 TSI starszej generacji
Ta dolegliwość dotyczy jednostek 1.8/2.0 TSI /TFSI z lat 2007-2011, czyli EA888 Gen.2. Za duże zużycie oleju tych silników odpowiedzialne są pierścienie tłoków, a konkretnie ich wadliwa konstrukcja – mają zbyt mały przekrój i olej przedostaje się ponad tłok, gdzie ulega spalaniu (nawet 1 litr na 1000 km). Na szczęście ten defekt można usunąć, oddając tłoki do przeróbki. Warto to zrobić jak najszybciej, by nie dopuścić do zatarcia silnika. W nowszej generacji tych silników (EA888 Gen.3) problem ustał. Poznamy go po dwóch wariatorach na obudowie rozrządu.
Zużycie dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG
Z technicznego punktu widzenia skrzynia DSG uchodzi za idealną – działa bardzo sprawnie, nie przeciąga biegów i nie podnosi spalania. Trudno jednak stwierdzić, że to trwała konstrukcja. Już po 150 tys. km objawy zużycia wykazują sprzęgła, dwumasowe koło zamachowe i elektronika sterująca. Wszystkie te elementy są bardzo kosztowne, dlatego przed zakupem warto dowiedzieć się, czy Skoda miała przeprowadzony remont skrzyni. Kluczowe jest też częste wymienianie oleju (co 60 tys. km).