Skoda Enyaq iV RS ceny 2022

Obok Enyaqa iV RS w wersji Coupe debiutuje też wariant SUV, czyli ze „zwykłym” nadwoziem. Z 299-konnym napędem to najmocniejsza Skoda w historii. Znamy już ceny.

Tym samym gama RS-ów Skody obejmuje teraz dwa elektryczne SUV-y: tradycyjnego Enyaqa iV oraz ten sam model z nadwoziem Coupe.

Enyaq iV RS: napęd, osiągi

Enyaq iV RS z nadwoziem SUV dysponuje tym samym zespołem napędowym, co wariant Coupe. Dwa silniki o mocy systemowej 299 KM oraz 460 Nm momentu obrotowego zapewniają mu napęd 4×4 i umożliwiają przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 6,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h – to o 20 km/h więcej niż w słabszych wersjach.

Dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem wynosi 1400 kg, co oznacza, że względem słabszych Enyaqów uciąg wzrósł o 200-400 kg.

Skoda Enyaq iV RS tył 2022
Enyaq iV – także RS – mierzy 465 cm długości przy 277-centymetrowym rozstawie osi, jest więc nieco mniejszy od Kodiaqa. Co nie oznacza, że mniej przestronny, bowiem elektryczna platforma pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni.

Enyaq iV RS: zasięg, ładowanie

Enyaq iV RS z nadwoziem SUV ma symbolicznie gorszą aerodynamikę niż Coupe, choć i tak wyjątkowo korzystną jak na SUV-a. Jego współczynnik oporu powietrza Cd wynosi bowiem 0,265. Akumulator ma pojemność 82 kWh brutto (77 kWh netto), a zasięg w cyklu WLTP określono na 516 km (Coupe, ze swoją nieco lepszą aerodynamiką, legitymuje się zasięgiem WLTP 522 km).

Po ostatniej aktualizacji Enyaki iV można ładować na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym (DC) z mocą do 135 kW; w optymalnych warunkach uzupełnienie energii z 5 do 80% trwa 36 min. Do dyspozycji jest też pokładowa ładowarka prądu przemiennego (AC) o mocy 11 kW, która pozwala naładować samochód w czasie około 8 h.

Skoda Enyaq iV RS bok 2022
Tylko wersje RS można zamówić w efektownym kolorze Zieleń Mamba (2050 zł dopłaty).

Enyaq iV RS: nadwozie i wnętrze

Osiągi Enyaqa iV RS podkreśla dynamiczny pakiet z 20- lub 21-calowymi obręczami (opcja za 3400 zł) oraz agresywnie stylizowanymi zderzakami i czarnymi dodatkami. Seryjne wyposażenie wersji RS obejmuje przeszklony, podświetlony grill ze 131 diodami LED – Crystal Face. W połączeniu ze standardowo montowanymi w RS-ie reflektorami matrycowymi LED tworzy on powitalny efekt świetlny przy zbliżaniu się do samochodu z kluczykiem (animowaną sekwencję świetlną prezentują także LED-owe tylne lampy).

Na tle wersji Coupe tradycyjna odmiana nadwoziowa Enyaqa iV RS wyróżnia się nieco większą funkcjonalnością. Wyżej poprowadzona linia dachu sprawia, że bagażnik (bazowo o 15 l większy – 585 zamiast 570 l) ma bardziej prostopadłościenny kształt i lepiej nadaje się do przewozu większych gabarytów. Co więcej, odmiana SUV nie ma w standardzie panoramicznego dachu (tutaj stanowi on opcję za 4700 zł), który nie dla wszystkich będzie zaletą; w dodatku w Coupe wyposażono go w ręcznie składaną zasłonę, podczas gdy w SUV-ie zastosowano elektryczną roletę.

W kabinie wariant RS wyróżniają m.in. wstawki imitujące włókno węglowe, sportowa kierownica, aluminiowe nakładki na pedały i podgrzewane sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Standardową tapicerkę z mikrofibry uzupełniają limonkowa lamówka oraz kontrastowe przeszycia w tym samym kolorze. Opcjonalnie dostępna jest czarna perforowana skóra, również z kontrastującymi szwami.

Enyaq iV RS: podwozie

Poza zmianami w wyglądzie i mocnym napędem Enyaq iV RS otrzymał sportowe, obniżone zawieszenie (-15 mm z przodu, -10 mm z tyłu), które łączy się ze standardowo montowanym progresywnym układem kierowniczym (o zmiennym przełożeniu). Na życzenie dostępne są adaptacyjne amortyzatory DCC (topowa wersja wyposażenia RS MAXX). Pod kątem jazdy po nieutwardzonych lub śliskich nawierzchniach RS oferuje dodatkowy tryb jazdy Traction, który poniżej 20 km/h domyślnie aktywuje napęd obu osi.

Enyaq iV RS: wyposażenie, ceny

Ceny Enyaqa iV RS rozpoczynają się od 287 500 zł za wersję wyposażenia RS (Coupe jest o 8400 zł droższe). Standardowe wyposażenie takiego samochodu poza wspomnianymi elementami obejmuje m.in. 3-strefową klimatyzację, nastrojowe oświetlenie LED, indukcyjną ładowarkę dla smartfona, podgrzewane przednie fotele, elektrycznie sterowaną tylną pokrywę, układy antykolizyjne Front Assist i Turn Assist, ekran 13″, dostęp bezkluczykowy, kamerę cofania, monitorowanie martwego pola i adaptacyjnym tempomat.

Odmiana RS Advanced (299 200 zł, a więc o 11 700 zł więcej od bazowej RS) seryjnie oferuje też wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, podgrzewane przednią szybę i kanapę, nagłośnienie Canton, Travel Assist oraz dwa gniazda USB-C i gniazdko 230 V z tyłu. Topowy wariant RS Maxx za 308 200 zł (20 700 zł dopłaty do wersji bazowej RS) poza wspomnianymi elementami jest standardowo wyposażony w adaptacyjne zawieszenie DCC, fotel kierowcy z masażem, elektryczną regulację przednich siedzeń, boczne poduszki powietrzne z tyłu oraz zestaw kamer 360 stopni z asystentem parkowania Park Assist.

Seryjna specyfikacja obejmuje też system PROACTIVE OCCUPANT PROTECTION, który napina pasy bezpieczeństwa i zamyka okna w przypadku nieuchronnej kolizji, hamowania awaryjnego, ryzyka poślizgu lub przewrócenia.

Z ciekawych opcji warto wspomnieć o opcjonalnym systemie ułatwiającym parkowanie PARK ASSIST z funkcją TRAINED PARKING, którą oferowały dotychczas np. modele BMW. Jak to działa? Samochód rejestruje swoją drogę do często używanego miejsca parkingowego, np. przez wąski, kręty podjazd. Następnie może samodzielnie powtórzyć tę trasę w dowolnym momencie.

Skoda obejmuje Enyaqa iV 3-letnią gwarancją mechaniczną z limitem 60 000 km. Nabywcy mogą wybierać spośród promocyjnych pakietów przeglądów oraz przedłużyć ochronę gwarancyjną (w zakresie części objętych umową).

Enyaq iV cieszy się sporą popularnością. Obecnie należy do piątku najchętniej wybieranych samochodów elektrycznych w Europie; lada dzień z taśmy produkcyjnej w Mladej Boleslavi zjedzie 100-tysięczny egzemplarz modelu.

Skoda Enyaq iV RS: szczegółowy cennik (skoda.pl)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj