Oto opinie o nowych samochodach niemieckich i brytyjskich dziennikarzy z uznanych tygodników – Auto Bild oraz Auto Express.

W tym tygodniu w europejskiej prasie zaczęły się pojawiać recenzje nowego SUV-a Volkswagena. Oczywiście chodzi o model T-Cross, z którym niemiecka marka wiąże spore nadzieje. Oprócz tego pierwsze porównanie w Auto Expressie Seata Tarraco oraz kilka zapowiedzi nowości.


Tygodnik Auto Bild, Nr 18, Niemcy

Niemiecki tygodnik zapowiada nadejście nowych, małych modeli BMW – X1, serii 1 oraz 2 Gran Coupe i Active Tourer. Według AB nowa X1 będzie dostępna także jako iX1 z napędem elektrycznym, seria 2 Gran Coupe z napędem Power Hybrid o mocy 340 KM.

Pierwsze porównanie Volkswagena T-Crossa

Volkswagen T-Cross
Volkswagen T-Cross

Okładkowym tematem jest także porównanie Volkswagena T-Crossa z Kią Stonic 1.0 T-GDI, Fordem EcoSport 1.0 EcoBoost, Seatem Aroną 1.0 TSI oraz Oplem Crosslandem X 1.2 Turbo. Wynik? 1. VW T-Cross, 2. Seat Arona, 3. Kia Stonic, 4. Opel Crosslan X, 5. Ford Eco-Sport. T-Roc okazał się bezkonkurencyjny. Wygrał w kategoriach: nadwozie, napęd, jazda, connected car oraz komfort. Ustąpił pierwszeństwa jedynie Aronie w kategorii środowisko oraz Seatowi, Kii i Fordowi przy porównaniu kosztów. Zaletami VW T-Roca są przestronne wnętrze, duży bagażnik, dynamiczny i oszczędny silnik, dobre hamulce. Wadą zaś cena.

Hybryda jak Diesel?

Auto Bild przedstawia także ciekawe porównanie emisji CO2 poszczególnych rodzajów napędów. Wynika z niego, że kolejność jest następująca: 1. Silniki benzynowe 172g CO2/km, 2. Gaz ziemny 150g CO2/km, 3. Silniki Diesla 140g CO2/km, 4. Hybrydy Plug-In 139g CO2/km, 5. Napęd elektryczny 119g CO2/km. Taka zaskakująca kolejność wynika z faktu, że do produkcji energii elektrycznej w Niemczech wykorzystuje się wciąż w dużej mierze elektrownie węglowe.

Najlepsze zdaniem seniorów

Niemieccy dziennikarze poprosili seniorów by ci porównali 10 aut pod względem łatwości obsługi, jazdy i komfortu. Bezapelacyjnym zwycięzcą okazała się… Kia Niro. Pozostałe miejsca: 2. Mercedes klasy B, 3. VW Polo, 4. Nissan Leaf, 5. Skoda Karoq, 6. Toyota Yaris, 7. Audi Q2, 8. Opel Insignia, 9. Smart EQ ForTwo, 10. Audi TTS.


Auto Express Nr 1573, Wielka Brytania

Na okładce brytyjskiego tygodnika lśni nowe BMW M3, które według przewidywań dziennikarzy Auto Expressu ma mieć 510 BHP oraz napęd na cztery koła, co sprawi, że nowe M3 przejdzie największą metamorfozę od 30 lat.

30 lat BMW M3
30 lat BMW M3

Wraca Citroen C6?

Brytyjczycy przewidują także nadejście nowej, flagowej limuzyny Citroena. Ma to nastąpić w 2021 roku, a auto ma przypominać zaprezentowany w 2016 roku pojazd koncepcyjny o nazwie Cxperience. W sposób oczywisty przypomina on także model C6, którego produkcja zakończyła się w 2012 roku po 7 latach.

Citroen C6
Citroen C6
Cxperience
Cxperience

Kolejne porównanie T-Crossa

Dziennikarze w tym wydaniu ocenili na podstawie pierwszych jazd kilka aut. Pierwszym z nich był Volkswagen T-Cross, który został przyjęty surowiej, niż przez niemieckich kolegów. Otrzymał tylko 3,5 gwiazdki na pięć możliwych za sprawą wysokiej ceny. Brytyjczycy przyznali, że T-Cross jest przestronny, jeździ świetnie, ale twierdzą, że inne modele oferują to samo, za mniejsze pieniądze. Taką samą notę – 3,5 gwiazdki – przyznano Mercedesowi GLE 300d. Kierowano się tu podobną, jak w przypadku T-Crossa logiką – BMW X5 potrafi to samo.

Volvo nie wie czego chce

Trzecim autem, które otrzymało 3,5 gwiazdki jest nowe Volvo S60 T5. Pewnym rozczarowaniem jest fakt, że S60 nie wie czym chce być – sportowym sedanem czy komfortowym cruiserem. W związku z tym, że próbuje jednego i drugiego równocześnie, koniec końców nic mu się nie udaje tak jak by mogło. Auto Express docenia jednak wysokiej jakości wnętrze.

Włoskie najlepsze

Po serii 3x 3,5 gwiazdki przyszedł czas na prawdziwych zwycięzców, którym udało się przekonać do siebie dziennikarzy Auto Expressu, którzy przyznali im po 4 gwiazdki. Tymi szczęściarzami okazała się Alfa Romeo Stelvio Nero Edizione z 2,2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 190 KM. Stelvio w tej wersji zyskało uznanie dzięki walorom takim jak bardzo dobre wyposażenie i elementy stylistyki Quadrifoglio połączonym z zaletami modelu Stelvio – przestronnym wnętrzem oraz przyjemnością jazdy, której próżno szukać u konkurentów.

Alfa Romeo Nero Edizione – Giulietta, Giulia, Stelvio
Alfa Romeo Nero Edizione – Giulietta, Giulia, Stelvio

Drugim szczęśliwcem okazał się… Lamborghini Aventador SVJ. Według opinii Auto Expressu to najbardziej zaawansowane Lamborghini w historii. Aż dziw bierze, że nie otrzymał lepszej oceny u Brytyjczyków, którzy mają ewidentną słabość do włoskiej motoryzacji. Najwyraźniej 6,5-litrowy silnik V12 o mocy 760 KM oraz przyspieszenie 0-100 km/h w 2,8 sekundy nie wystarczyły.

Lamborghini Aventador SVJ
Lamborghini Aventador SVJ

Tarraco kontra Kodiaq i 5008

Po Aventadorze przyszedł czas na coś nudniejszego – porównanie trzech SUV-ów: nowego Seata Tarraco ze Skodą Kodiaq oraz Peugeotem 5008. Bezapelacyjnym zwycięzcą tego porównania został Seat Tarraco, który otrzymał aż 5 (!) gwiazdek. Skoda i Peugeot po 4,5. Jak można było przewidywać duża w tym zasługa ceny, ale trzeba przyznać, że dziennikarze Auto Expressu docenili Tarraco nie tylko za cenę i wyposażenie, ale przede wszystkim dynamiczny i oszczędny silnik, radość z jazdy i komfort.

Seat Tarraco
Seat Tarraco

Berlingo mniejsze, ale lepsze

W drugim porównaniu Citroen Berlingo XL pokonał Volkswagena Caddy Maxi Life. Autor uzasadnił wybór niższymi kosztami i lepszą funkcjonalnością, nawet jeśli Caddy może pochwalić się większą przestrzenią ładunkową.

Citroen Berlingo
Citroen Berlingo
Oceny czytelników
[Głosów: 6 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here