McLaren Speedtail

Cotygodniowy przegląd ciekawostek ze świata motoryzacji. Krótko i na temat – dla tych, którzy nie mają czasu na śledzenie branżowych mediów. W tym tygodniu: McLaren Speedtail – duchowy następca F1, Mercedes klasy U zamiast smarta, Fabia Combi Scoutline, Audi Q2 L.

McLaren Speedtail – duchowy następca F1

McLaren ujawnił pierwsze zdjęcia i szczegóły swojego nowego supersamochodu – Speedtail. Model ma być duchowym następcą kultowego F1 z lat 90. Oba samochody łączy zresztą ten sam układ foteli 2+1 (kierowca siedzi pośrodku). McLaren Speedtail wyróżnia się wyjątkowo aerodynamicznym nadwoziem, którego kształt przypomina kroplę wody – z wydłużoną tylną partą (długość: 5,14 m). Aby ograniczyć opór powietrza, auto wyposażono w chowane kamery zamiast lusterek bocznych. Prawdziwym „wow” są elementy aktywnej aerodynamiki w postaci elastycznych lotek z włókien węglowych. Ich zastosowanie pozwala wyeliminować dodatkowe szczeliny zakłócające harmonię stylizacji.

Hybrydowy zespół napędowy Speedtaila generuje moc 1050 KM, a masa własna wynosi 1430 kg. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 300 km/h w 12,8 s (tak, tak – producent uznał, że sprint od zera do „setki” nie robi już wrażenia) i prędkość maksymalna równa 403 km/h. Dla porównania, Bugatti Chiron na rozwinięcie 300 km/h potrzebuje 13,1 s. Cena? 1,75 mln funtów plus podatki, czyli około 8,5 mln zł. Pierwsze dostawy zostaną zrealizowane w 2020 r. Producent zbuduje 106 egzemplarzy modelu – tyle też powstało F-jedynek. Na wszystkie złożono już zamówienia.

Mercedes zrezygnuje ze smarta na rzeczy klasy U?

Automobile Magazine podaje, że Renault nie jest zainteresowane budowaniem kolejnej generacji Twingo, a w konsekwencji – smarta (oba samochody są blisko spokrewnione technicznie). Z kolei Mercedes nie chce samodzielnie utrzymywać smarta przy życiu. Może to oznaczać, że po 2026 r. marka zniknie z rynku. Pozostaje pytanie, czy zamiast smarta na rynek nie trafi Mercedes mniejszy od klasy A – choć kilka lat temu prezes Dieter Zetsche deklarował, że nic takiego nie nastąpi. Gdyby jednak szefostwo marki zmieniło zdanie, samochód mógłby nazywać się „klasa U” – „U” od słów „urban” (miejski) oraz „universal” (uniwersalny). Automobile Magazine twierdzi, że w Stuttgarcie wykonano już nawet studia wykonalności modelu w różnych wersjach.

SMART Forfour
smart forfour

Ford wstrzymuje produkcję w Hiszpanii i rezygnuje z Genewy

Z powodu spadku zapotrzebowania na niektóre modele fabryka Forda w Almussafes (na południu Hiszpanii, nieopodal Walencji) w listopadzie wstrzyma swoje prace. Przestój potrwa 9 dni. W zakładach powstają modele Mondeo, S-Max, Galaxy, Kuga oraz Touneo Connect i Transit Connect. Obecnie pracuje tam 7500 osób; fabrykę opuszcza 1840 samochodów dziennie. To kolejna przerwa z rzędu – październikowa trwała 3 dni.

FORD Mondeo
Ford Mondeo

Równocześnie Ford ogłosił, że nie będzie wystawiał się na salonie samochodowym w Genewie. Oficjalny powód: „niezgranie” terminu targów z kalendarzem nowości marki.

Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupe 63 S 4Matic+ z czasem 7:25 min na Nürburgringu…

…i oczywiście rekordem – jako „najszybszy pełnoprawny czteroosobowych seryjny samochód świata”. Brzmi zawile, ale wynik nie jest w żadnym stopniu powodem do wstydu. Tyle samo „wykręcił” Mercedes SLS Black Series czy Lamborghini Aventador LP 700-4. GT4 63 S 4Matic+ napędza 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 639 KM.

Skoda Fabia Combi w uterenowionej wersji Scoutline

Do gamy Fabii po liftingu (przeczytaj nasz test wersji 1.0 TSI) dołącza uterenowione Combi Scoutline z 16- lub 17-calowymi obręczami, nielakierowanymi osłonami z tworzyw.

Niestety, nie ma słowa o zwiększonym prześwicie – odmiana sprzed liftingu była dostępna z pakietem na bezdroża i prześwitem większym o 8 mm (albo sportowym zawieszeniem obniżonym o 15 mm).

Skoda Fabia Combi Scoutline (2019)
Skoda Fabia Combi Scoutline (2019)

W 2025 r. co drugi sprzedawany Volkswagen ma być SUV-em

Tak twierdzą przedstawiciele marki (obecnie udział takich aut w sprzedaży wynosi 20%). Motorem tego wzrostu mają być rynki Ameryki Północnej i Chin. Do tego czasu gama SUV-ów grupy VW ma obejmować ponad 30 modeli, w tym pojazdy w pełni elektryczne nowej marki I.D.

Volkswagen T-Roc i Touareg
Volkswagen T-Roc i Touareg – szkice

Audi Q2 L dla Chin

Audi wprowadza w Państwie Środka przedłużoną wersję swojego kompaktowego crossovera – Q2 L. Tamtejsi klienci tradycyjnie cenią pojazdy z rozległą przestrzenią na nogi. Rozstaw osi Q2 L wzrósł o 27 mm, do 2628 mm. W rezultacie długość auta wynosi 4229 mm. Chińska Q-dwójka oferowana jest z dwiema jednostkami 1.4 TSI do wyboru – o mocy 130 lub 150 KM.

Audi Q2 L
Audi Q2 L
Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here