Zapraszamy na cotygodniowy przegląd wiadomości ze świata motoryzacji. Krótko i na temat – dla tych, którzy nie mają czasu na śledzenie branżowych mediów. W tym tygodniu: Volvo nie wyrabia się z produkcją hybryd plug-in, ważą się losy Audi TT, wzmożony popyt na nowe Porsche 911, SUV Maybacha, elektryczny Fiat 500, najpopularniejsze auta na Instagramie.

28-31 marca: Poznań Motor Show

Za tydzień największe targi motoryzacyjne w Polsce – Poznań Motor Show. W 2018 roku odwiedziło je ponad 150 tys. zwiedzających (i, niestety, było bardzo ciasno). Z ciekawostek: będzie można zobaczyć współczesne, limitowane do 77 egzemplarzy Porsche 935, prototyp Alfa Romeo Tonale (fot. powyżej) czy odnowionego VW Passata (więcej na motorshow.pl).

Porsche 935
Porsche 935 zbudowano na bazie 700-konnego GT2 RS (991). Cena: ponad 700 tys. euro!

Volvo nie wyrabia się z produkcją hybryd

Volvo nie doceniło popytu na hybrydy plug-in. Szef marki Hakan Samuelsson powiedział, że liczba chętnych przekracza aktualne możliwości produkcyjne firmy, toteż trwają prace nad zwiększeniem podaży – w porównaniu z minioną wiosną do końca 2019 roku ma ona wzrosnąć trzykrotnie.

W 2018 roku sprzedaż hybryd plug-in Volvo w Europie wyniosła 26,8 tys. sztuk wobec 16 tys. w 2017. Do 2021 r. udział hybrydowych wersji plug-in w całkowitym wolumenie marki ma wynieść 25%. W tym roku producent wprowadzi dodatkowo zelektryfikowane warianty oznaczane literą B.

Modele Volvo: S90 i V90, XC60 oraz XC90
Modele Volvo: S90 i V90, XC60 oraz XC90

Mercedes będzie współpracować z BMW?

Niemieckie media donoszą, że Mercedes i BMW pertraktują na temat stworzenia wspólnych platform dla aut elektrycznych – kompaktowych i klasy średniej. W ciągu 7 lat każda z firm mogłaby w ten sposób zaoszczędzić nawet 8 mld dolarów.

Co u Audi?

Szef Audi wyjawił niedawno „Autocarowi”, że po trzech generacjach model TT może nie doczekać się następcy. Teraz szef rozwoju marki Hans-Joachim Rothenpieler wyznał, że stara się ocalić „tetetkę”. Może jako samochód elektryczny.

Audi TT
Trzecia generacja Audi TT (fot.) zadebiutowała w 2014 r.

Tymczasem Audi wprowadza nową strategię – producent nie ma ostatnio dobrej passy. W 2018 roku spadły jego zysk i sprzedaż, podobnie jak marża (która po odliczeniu wydatków nadzwyczajnych wyniosła zaledwie 6% wobec około 8-10% BMW i Mercedesa oraz 17% Porsche). Wśród winnych – przejście na normę WLTP. Główne założenia nowej strategii zostaną ujawnione na corocznym walnym zgromadzeniu (23 maja 2019 roku), ale wiadomo, że mają koncentrować się na elektromobilności.

Wobec wzmożonego popytu na nowe 911 Porsche…

…przesuwa produkcję 718 Caymana ze Stuttgartu do fabryki VW w Osnabruecku.

Porsche 718 Cayman
Porsche 718 Cayman

BMW uprości (czyt. ograniczy) gamę modelową nowej serii 3

Nie będzie już w niej modelu Gran Turismo:

BMW 3 GT
BMW 3 Gran Turismo (typoszereg F34) zadebiutowało w 2013 roku.

W najbliższej przyszłości producent zamierza skupić się na wprowadzaniu nowych modeli elektrycznych i hybryd plug-in:

Plany elektryfikacji gamy modelowej BMW na najbliższe lata.
Plany elektryfikacji gamy modelowej BMW na najbliższe lata.

Mercedes pracuje nad SUV-em sygnowanym przez ekskluzywną markę Maybach

Ma to być najdroższy samochód wytwarzany w USA, z bazową ceną na poziomie 200 tys. dolarów, czyli podobnie jak np. Lamborghini Urus – donosi Autonews. Model prawdopodobnie zadebiutuje w najbliższych miesiącach w Chinach.

Mercedes-Maybach Ultimate Luxury - wizja SUV-a Maybacha z 2018 r.
Mercedes-Maybach Ultimate Luxury – wizja SUV-a Maybacha z 2018 r.

Nowy Fiat 500 jak Tesla?

Olivier Francois, dyrektor zarządzający w koncernie Fiat-Chrysler, powiedział „Auto Expressowi” w Genewie, że nowy Fiat 500 będzie samochodem w pełni elektrycznym. „Taka miejska Tesla, w pięknym stylu. Włoska, dolce vita w elektrycznym samochodzie” – uściślił. Model powstanie na zupełnie nowej platformie dla pojazdów na prąd i, co ciekawe, ma być oferowany równolegle z obecną, spalinową „500”.

Fiat 500
Fiat 500 zadebiutował w 2007 r., ale wciąż sprzedaje się znakomicie.

Suzuki będzie oferować samochody z hybrydowym napędem Toyoty

Obie firmy będą współpracować przy budowie hybryd. Toyota wyprodukuje dla Suzuki nowe hybrydowe modele na europejski rynek – jeden bazujący na RAV4, drugi na Corolli kombi. W zamian Suzuki użyczy Toyocie swoje najnowsze małe silniki – będą one wytwarzane w fabryce Toyoty w Polsce.

Najpopularniejsze modele samochodów na Instagramie

Firma ubezpieczeniowa Veygo przygotowała ranking najpopularniejszych modeli aut na Instagramie, czyli w serwisie społecznościowym, którego użytkownicy dzielą się zdjęciami. Zbadano łączną liczby hasztagów (wpisów) dla kombinacji danej marki i modelu oraz samego modelu. Numerem 1 okazał się Ford Mustang (blisko 12 mln hasztagów). Pewnym zaskoczeniem jest wysokie, drugie miejsce Hondy Civic. Cały ranking znajdziecie poniżej:

Najpopularniejsze samochody na Instagramie, źródło: Veygo
Najpopularniejsze samochody na Instagramie, źródło: Veygo
Najpopularniejsze samochody na Instagramie, źródło: Veygo
Najpopularniejsze samochody na Instagramie, źródło: Veygo
Najpopularniejsze samochody na Instagramie, źródło: Veygo
Najpopularniejsze samochody na Instagramie, źródło: Veygo

Na deser: tak naprawdę wygląda i brzmi McLaren Speedtail

Speedtail ma być duchowym następcą kultowego McLarena F1 z lat 90. Oba samochody łączy zresztą ten sam układ foteli 2+1 (kierowca siedzi pośrodku). Auto wyróżnia się wyjątkowo aerodynamicznym nadwoziem, którego kształt przypomina kroplę wody – z wydłużoną tylną partą (długość: 5,14 m). Hybrydowy zespół napędowy Speedtaila generuje moc 1050 KM, a masa własna wynosi 1430 kg. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 300 km/h w 12,8 s (tak, tak – producent uznał, że sprint od zera do „setki” nie robi już wrażenia) i prędkość maksymalna równa 403 km/h. Producent zbuduje 106 egzemplarzy modelu – tyle też powstało F-jedynek. Na wszystkie złożono już zamówienia (więcej informacji: Motoprzegląd, 28 października 2018 r.). Przy okazji występu na targach w Genewie nakręcono Speedtaila „w realu”:

Co jeszcze warto przeczytać lub obejrzeć?

  • Wyjątkowo udana replika Bentleya Continentala GTC na bazie Chryslera Sebringa. Niestety, droższa od pierwowzoru, bo wyceniona na 85 tys. dol., podczas gdy za używanego Continentala trzeba zapłacić 50-60 tys. dol. (więcej: Carscoops).
Replika Bentleya Continentala GTC na bazie Chryslera Sebringa, źródło: eBay
Replika Bentleya Continentala GTC na bazie Chryslera Sebringa, źródło: eBay
  • SUV Ferrari na sprzedaż: tak, to nie pomyłka. Już kiedyś taki zbudowano – na bazie Jeepa, i to na długo przed tym, nim Jeep i Ferrari weszły w skład jednego koncernu. Więcej szczegółów, w tym zdjęcia, na Autoblog.pl.
  • Oraz jeszcze jeden ciekawy samochód na sprzedaż: Boschert B300 Gullwing – wariacja na temat Mercedesa C124, przypominająca legendarnego 300 SL z lat 50. Auto wystawiono na sprzedaż za bajońską sumę miliona euro (więcej: Autoblog.pl / Facebook).
Boschert B300 Gullwing
Boschert B300 Gullwing, źródło: Facebook
Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here