NowościAktualnościMitsubishi Eclipse Cross po liftingu. Teraz jako hybryda plug-in

Mitsubishi Eclipse Cross po liftingu. Teraz jako hybryda plug-in

Mitsubishi Eclipse Cross właśnie zostało odświeżone. Przy okazji liftingu otrzymało hybrydowy zespół napędowy z Outlandera PHEV. Sprawdź szczegóły.

Mitsubishi Eclipse Cross miało swoją premierę w 2017 r. podczas salonu samochodowego w Genewie. Do tej pory ten samochód był oferowany na naszym rynku z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.5 o mocy 163 KM, łączonym z 6-biegową manualną skrzynią (napęd przedni) lub przekładnią bezstopniową CVT (napęd przedni lub 4WD). Wczoraj pokazano model po liftingu – zakres modernizacji jest naprawdę spory, szczegóły poniżej.

Odważnie stylizowany Eclipse Cross jednym może się podobać, a drugim wręcz przeciwnie, jednak trzeba uczciwie przyznać, że wyróżnia się z tłumu. Japoński SUV w odświeżonej wersji został nieco „ugrzeczniony”, ale nadal prezentuje się całkiem efektownie.

Przednia część nadwozia została zaprojektowana zgodnie z koncepcją Dynamic Shield, wyrażającą siłę i bezpieczeństwo. Od razu rzuca się w oczy nowy przedni zderzak oraz zmieniony układ świateł. Przechodząc do tyłu zmodernizowanego Eclipse Cross, zauważymy prostą tylną szybę (w aucie sprzed liftingu jest dzielona) oraz gruntownie przeprojektowaną pokrywę bagażnika i lampy.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Wnętrze Mitsubishi Eclipse Cross także zostało odświeżone. Czarne wykończenie kabiny ze srebrnymi akcentami i jasnoszare skórzane siedzenia mają tworzyć bardziej wyrafinowaną atmosferę. Na desce rozdzielczej pojawił się nowy 8-calowy ekran systemu multimedialnego. Warto zauważyć, że w czasach, gdy konkurenci rezygnują z fizycznych przycisków, Mitsubishi na przekór trendom postanowiło dodać pokrętła regulacji głośności i strojenia. Z punktu widzenia użytkownika i wygody obsługi należy docenić to posunięcie.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Największa niespodzianka czeka pod maską – to hybrydowy zespół napędowy, znany już z Outlandera PHEV. Oznacza to, że miejsce 1,5-litrowej turbodoładowanej jednostki zajął wolnossący silnik 2.4, wspomagany dwoma silnikami elektrycznymi (po jednym przy każdej osi). W większym Outlanderze moc systemowa tego układu wynosi 224 KM i pozwala na osiągnięcie „setki” w 10,2 s. Dokładnych parametrów nowego Eclipse Cross jeszcze nie poznaliśmy.

Do możliwości nowego napędu zostało dostrojone zawieszenie i układ kierowniczy, czego efektem ma być świetne prowadzenie. Jak przystało na hybrydę plug-in, Mitsubishi Eclipse Cross umożliwia jazdę w trybie w pełni elektrycznym. Dokładny zasięg na prądzie nie został ujawniony, dlatego ponownie odwołamy się do Outlandera, który na „elektronach” przejedzie do 57 km (WLTP).

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Pomimo niedawnych zawirowań wokół Mitsubishi i obecności tej marki w Europie, polski importer potwierdził, że odświeżony Eclipse Cross trafi do sprzedaży w Polsce. Jego planowany debiut nastąpi wczesną wiosną 2021 r.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji