Wczoraj miała miejsce światowa premiera całkowicie nowego Mitsubishi ASX. Japoński crossover bazuje teraz na Renault Captur. Dowiedz się więcej o tym aucie.
Pierwsza generacja Mitsubishi ASX to prawdziwy rynkowy weteran – zadebiutowało w 2010 roku i utrzymało się w produkcji przez kolejnych 12 lat. W tym czasie auto przeszło kilka poważnych liftingów, aż w końcu Japończycy uznali, że najwyższa pora przygotować następcę. Po bardzo obiecujących zapowiedziach przyszło jednak rozczarowanie – okazało się bowiem, że nowe Mitsubishi ASX to… Renault Captur 2. generacji ze zmienionym grillem i znaczkami.
Mitsubishi ASX (2023) – nadwozie, wymiary
Nowe Mitsubishi ASX mierzy 422,8 cm długości, 179,7 cm szerokości i 157,3 cm wysokości, a odległość między osiami wynosi 263,9 cm. Pod względem wymiarów druga odsłona japońskiego crossovera jest mniejsza od swojego poprzednika, za to nie różni się od Renault Captur, na którym bazuje. Z zewnątrz oba auta wyglądają niemal identycznie – ASX-a rozpoznamy głównie po zmienionej osłonie chłodnicy z logo marki oraz napisie „MITSUBISHI” na pokrywie bagażnika.
Mitsubishi ASX (2023) – wnętrze, bagażnik
Również w kabinie trudno doszukać się wielu zmian względem Renault Captur – w oczy rzuca się jedynie nowy emblemat na kierownicy. Dobrze znany kokpit jest prosty w obsłudze. Choć większością funkcji steruje się z poziomu centralnego ekranu, to pozostawiono wygodne rozwiązanie w postaci osobnego panelu klimatyzacji.
W zależności od wersji wyposażenia, kierowca ma przed sobą analogowe zegary z 4,2-calowym wyświetlaczem albo cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 7 lub 10,25 cali. Ekran systemu multimedialnego może mieć natomiast 7 cali (orientacja pozioma) lub 9,3 cala (orientacja pionowa). Na pokładzie nowego Mitsubishi ASX nie zabraknie też oczywiście zaawansowanych układów bezpieczeństwa oraz systemu Multi-Sense, który oferuje trzy tryby jazdy, wpływające na pracę układu kierowniczego, układu stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji oraz reakcji na pedał przyspieszenia.

Mitsubishi ASX (2023) – silniki
W gamie silnikowej nowego Mitsubishi ASX znajdziemy wyłącznie jednostki zasilane benzyną, w tym nowoczesne motory 1,3 l z układem mild hybrid oraz klasyczną hybrydę i wariant plug-in. Wszystkie wersje mają przedni napęd.
Silniki benzynowe:
- 1.0 MPI Turbo (91 KM, 160 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią
- 1.3 DIG Turbo (140 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią
- 1.3 DIG Turbo (158 KM, 270 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT
Napęd hybrydowy:
- 1.6 MPI HEV (143 KM) z automatyczną skrzynią biegów
- 1.6 MPI PHEV (160 KM) z automatyczną skrzynią biegów, zasięg w trybie elektrycznym: do 49 km
Mitsubishi ASX (2023) – cena
Nowe Mitsubishi ASX pojawi się w polskich salonach sprzedaży w marcu 2023 roku. Ceny drugiej generacji japońskiego crossovera pozostają na razie nieznane.
Redakcja poleca:
Od trzydziestu paru lat eksploatuję samochody m-ki Mitsubishi. Obecnie j mam w użytkowaniu Lancera 1,6, poprzedni jeździłem dwoma Coltami, Space Starem z w2003r i Lancerem z 2013. Żaden z tych samochodów mnie nie zawiódł, nie miałem jakiejkolwiek awarii w trasie. Domyślacie się więc że następnym może być tylko Mitsubishi ASX albo Colt. Każdemu kierowcy życzę tak bezproblemowej przygody z motoryzacją.