Mercedes klasy A limuzyna (2019)

Już nie CLA, ale klasa A „limuzyna” – Mercedes zaprezentował sedana na bazie nowej klasy A. Na tle poprzednika model ma oferować znacznie więcej miejsca nad głowami z tyłu. Jednocześnie pozostaje najbardziej aerodynamicznym seryjnym samochodem świata.

Na wstępie wyjaśnienie: Mercedes już raz zaprezentował sedana nowej klasy A. Była to jednak premiera wersji na rynek chiński, o wydłużonym rozstawie osi, i tylko tam dostępnej. Nabywcy z Państwa Środka mają wielką słabość do wszelkiej maści sedanów, najlepiej z możliwie dużą ilością miejsca na tylnej kanapie.

Dla reszty świata klasa A w wersji sedan jest krótsza: bazuje na standardowej platformie, z rozstawem osi 273 cm (+3 cm względem CLA). Nadwozie samochodu mierzy 455 cm długości (-9 cm), 180 cm szerokości (+2 cm) i 145 cm wysokości (+2 cm). Pojemność bagażnika wynosi przeciętne jak na pojazd tego segmentu 420 l (-50 l).

Mercedes podkreśla, że nowa klasa A oferuje najwięcej miejsca nad głowami z tyłu w całym segmencie (najpewniej sedanów premium) – co było słabością CLA.

Mercedes klasy A limuzyna (2019)
Bagażnik nowej klasy A sedan mieście przeciętne 420 l.

Jednocześnie nowy model kontynuuje tradycje poprzednika, jeśli chodzi o dopracowaną aerodynamikę – jego powierzchnia czołowa to 2,19 m kw. (mniej niż w CLA), a współczynnik oporu powietrza wynosi 0,22 (tak samo jak w CLA). Taki wynik m.in. zasługa dodatkowych uszczelnień (np. wokół lamp), panelowania niemal całego podwozia, specjalnych spojlerów przednich i tylnych zderzaków oraz aerodynamicznej optymalizacji obręczy i opon. Wybrane wersje otrzymają też dwuczęściową zasłonę chłodnicy.

Kokpit jest taki sam jak w klasie A hatchback – wyróżnia się m.in. niskozabudowaną deską rozdzielczą oraz nowym systemem multimedialnym MBUX z dotykowym ekranem i zaawansowaną obsługą głosową, reagującą na naturalną mowę (np. „zimno mi” powoduje podniesienie temperatury). Lista opcji obejmuje m.in. rozbudowane nastrojowe oświetlenie.

Mercedes klasy A limuzyna (2019)
W topowej wersji w kokpicie dominują dwa ekrany (prawy dotykowy).

Samochód może zostać wyposażony również w szereg nowoczesnych systemów wspomagających z Mercedesów wyższych klas, m.in. inteligentny tempomat z funkcją rozpoznawania skrzyżowań, system automatycznej zmiany pasa czy matrycowe reflektory LED.

Przednie zawieszenie nowej klasy A jest oparte na kolumnach McPhresona, a tylne – na belce skrętnej (wersje bazowe) lub konstrukcji wielowahaczowej (odmiany 4Matic, z adaptacyjnymi amortyzatorami i mocniejszymi silnikami).

Gama silnikowa początkowo obejmuje jeden silnik benzynowy – 1.3 o mocy 163 KM (model A 200) – jeden wysokoprężny – 1.5 o mocy 116 KM (A 180 d). Obie jednostki seryjnie współpracują z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Z czasem w ofercie pojawią się kolejne wersje, a także odmiany z napędem na obie osie 4Matic.

Nowa klasa A sedan będzie wytwarzana w Meksyku i Niemczech. W salonach pojawi się w czwartym kwartale br.

Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here