Mercedes eSprinter

Ruszyła produkcja elektrycznej wersji Mercedesa Sprintera. Przewiezie ponad 1000 kg i przejedzie prawie 170 km na jednym ładowaniu. Poznaj szczegóły.

W fabryce Mercedesa w Düsseldorfie rozpoczęła się produkcja elektrycznego Sprintera. Tym samym na rynku wkrótce pojawi się rywal dla Volkswagena e-Craftera, który zadebiutował pod koniec ubiegłego roku. Co nowy eSprinter ma do zaoferowania klientom?

Mercedes eSprinter
Gniazdo do ładowania ukryto pod logo marki.

Mercedes eSprinter – dane techniczne, moc, zasięg

Nową wersję dostawczego Mercedesa napędza silnik elektryczny o mocy 115 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalną można ustawić na jednym z trzech poziomów: 80 km/h, 100 km/h lub 120 km/h.

Elektryfikacja wymaga jednak pewnego poświęcenia, dlatego klienci muszą wybierać między ładownością a zasięgiem. Wariant z większą baterią o pojemności 55 kWh (użyteczna: 47 kWh) po pełnym naładowaniu może przejechać do 168 km, ale jego ładowność wynosi tylko 891 kg. Jeśli planujemy wozić towary ważące ponad tonę, musimy wybrać odmianę z mniejszym akumulatorem 41 kWh (użyteczna pojemność: 35 kWh), która na jednym ładowaniu ma do 115 km zasięgu, ale za to może maksymalnie przewieźć 1040 kg ładunku. Nieźle wypada kwestia „tankowania”. Korzystając z szybkiej ładowarki, można uzupełnić zapas prądu do 80% w ciągu 30 minut. Ładowanie do pełna przy użyciu wallbox’a o mocy 7,4 kW zajmie ok. 6 godzin.

Mercedes eSprinter

Początkowo Mercedes eSprinter będzie oferowany jako Furgon z wysokim dachem, o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg. Przestrzeń ładunkowa ma identyczne wymiary jak w spalinowej wersji, jej maksymalna pojemność to 10,5 m3.

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here