Mercedes EQS pobił rekord Polski w kategorii największego dystansu pokonanego samochodem elektrycznym w ciągu 24 godzin. Sprawdź, ile kilometrów przejechał w ciągu jednej doby.

W pełni elektryczny Mercedes EQS oficjalnie zadebiutował w kwietniu tego roku, a na polskim rynku pojawił się kilka miesięcy później, w sierpniu. W gamie „elektryków” producenta ze Stuttgartu samochód stanowi odpowiednik klasy S, jest zatem flagowym modelem marki z napędem na prąd. Polscy klienci mogą jak na razie wybierać pomiędzy dwoma wersjami silnikowymi – odmianą EQS 450+ (333 KM, 568 Nm) przenoszącą moc na tylną oś oraz EQS 580 4Matic (523 KM, 855 Nm) z napędem na wszystkie koła. Ceny mierzącej ponad 520 cm długości limuzyny rozpoczynają się od 495 400 zł.

Niedawno Mercedes EQS ustanowił nowy rekord Polski w najdłuższym dystansie pokonanym samochodem elektrycznym w ciągu doby. Auto prowadziło dwoje dziennikarzy – Dagmara Kowalska z radia Chilizet oraz Norbert Cała, specjalista od nowych technologii i autor podcastu Techlove, którzy postanowili pojechać z Warszawy do muzeum Mercedesa w Stuttgarcie i z powrotem.

Swoją podróż rozpoczęli o północy z 20 na 21 października i w ciągu 24 godzin udało się im przejechać aż 2185 kilometrów. Duet dziennikarzy z Polski miał do dyspozycji topowy model EQS 580 4Matic, którego zasięg wg WLTP wynosi 663 km, dlatego początkowo planowano tylko trzy postoje na ładowanie w każdym kierunku.

„Postanowiliśmy jednak zwiększyć prędkość przejazdu na polskiej autostradzie w ramach obowiązujących przepisów, a na odcinkach bez ograniczeń po niemieckiej stronie jechać szybciej, kontrolując jednocześnie zużycie energii. W sumie w każdym kierunku ładowaliśmy się pięciokrotnie” – mówi Norbert Cała.

„Pierwsze dwa ładowania odbyły się w Polsce pod Łodzią i w Kątach Wrocławskich. Poświęciliśmy na nie tylko 16 i 30 minut. Na niemieckiej autostradzie plany próbowała nam pokrzyżować pogoda: wiał silny wiatr i lało jak z cebra. Na szczęście ominęły nas korki” – dodaje Dagmara Kowalska.

Biorąc pod uwagę jazdę z prędkościami autostradowymi, uzyskane zużycie prądu na poziomie 25,3 kWh/100 km należy uznać za bardzo dobry wynik, zwłaszcza że przekłada się na realny zasięg wynoszący 420 km. To zasługa m.in. świetnej aerodynamiki – współczynnik oporu powietrza w Mercedesie EQS wynosi 0,20, co jest najniższym wynikiem wśród wszystkich produkowanych seryjnie aut. Nie bez znaczenia jest także akumulator o pojemności 107,8 kWh netto, który może być ładowany z mocą do 200 kW.

Wyczyn dwójki polskich dziennikarzy został oficjalnie uznany przez Biuro Rekordów – organizację trudniącą się certyfikowaniem rekordów Polski i pomocą w ustanawianiu rekordów Guinnessa.

Sprawdź aktualny cennik Mercedesa EQS:

Mercedes EQS – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here