Mercedes EQC 4×4² to ekstremalny prototyp na bazie elektrycznego SUV-a. Sprawdź, jak ten samochód radzi sobie w trudnym terenie.
Miesiąc temu Mercedes przedstawił elektryczną terenówkę bazującą na modelu EQC. Prototypowy EQC 4×4² zachował układ napędowy pierwowzoru (2 silniki elektryczne o łącznej mocy 408 KM, napęd na cztery koła 4Matic), ale inżynierowie ze Stuttgartu znacząco poprawili jego zdolności terenowe.
Wynoszący prawie 30 cm prześwit jest ponad 2 razy większy niż w standardowym aucie, a głębokość brodzenia wzrosła do 40 cm (więcej o 15 cm). Do tego dochodzą jeszcze poprawione kąty natarcia, zejścia i rampowy (odpowiednio: 31,8, 33,0 i 24,2 stopnia) oraz portalowe osie i terenowe opony w rozmiarze 285/50 R20.
W najnowszym klipie promocyjnym możemy obejrzeć, jak Mercedes EQC 4×4² sprawdza się w roli… motorówki, pomagając w treningu mistrzyni świata w wakeboardingu Sanne Meijer:
Jeśli jednak nadal nie jesteście do końca przekonani co do możliwości EQC 4×4² w trudnym terenie, polecamy także poniższy test:
Zobacz również: