Polscy kierowcy wybrali: Mercedesy z logo AMG cieszą się większą popularnością niż modele BMW M oraz Audi RS. Dowiedz się więcej na ten temat.
Rywalizacja między Audi, BMW i Mercedesem trwa od wielu lat i na wielu polach, także w klasie aut sportowych. W ubiegłym roku producent z Monachium zdeklasował obu rywali w tym segmencie, sprzedając na całym świecie ponad 135 000 samochodów z logo M. Jednak na polskim rynku sytuacja wygląda inaczej, co potwierdza raport przygotowany przez ekspertów z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Przytoczone poniżej statystyki zostały opracowane na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów za okres od stycznia do lipca bieżącego roku. Pod uwagę były brane wyłącznie topowe odmiany Audi RS (bez słabszych wersji S), BMW M (z pominięciem modeli M Performance) oraz Mercedesów-AMG (w tym przypadku uwzględniono tylko najmocniejsze modele, czyli np. A 45 i E 63 tak, ale A 35 i E 53 już nie).
W analizowanym okresie zarejestrowano 983 auta z tej grupy. Mercedes wypracował wyraźną przewagę nad dwoma głównymi konkurentami. Od początku roku w naszym kraju zarejestrowano 447 egzemplarzy AMG, w tym aż 273 sztuki CLA i klasy A. Co więcej, zaledwie 13 samochodów sprzedano w „bazowej” wersji 45 (381 KM), pozostałe to mocniejszy wariant 45 S (421 KM).
Audi musiało zadowolić się drugą lokatą. Wynik producenta z Ingolstadt to 311 sprzedanych aut z gamy RS. W tym przypadku prym również wiedzie kompaktowy model. Audi RS3 znalazło 108 nabywców, z czego 62 osoby wybrały nadwozie typu hatchback, a 46 – sedan.
BMW znalazło się na najniższym stopniu podium – najmocniejsze wersje M wybrało tylko 225 klientów. Największym powodzeniem cieszyła się seria 2 Coupe (80 sztuk). Z tej liczby 5 egzemplarzy to 450-konne M2 CS, a pozostałe – 410-konne M2 Competition.
Zobacz również:
Audi RS4, BMW M3, Mercedes C63 AMG – pojedynek V8
Źródło: IBRM Samar