Mazda CX-5

Japoński producent wprowadza spore zmiany w ofercie na przyszły rok. Sprawdź, których modeli dotyczą.

Rok 2020 jest dla Mazdy szczególnie ważny. Japoński producent będzie świętować 100-lecie marki oraz debiut pierwszego elektrycznego MX-30. Przyszły rok przyniesie ze sobą również nowe, bardziej rygorystyczne normy emisji spalin, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia. Dla Mazdy i innych koncernów oznacza to konieczność wprowadzenia nowych rozwiązań, pozwalających obniżyć spalanie, lub podniesienia cen, żeby zrównoważyć kary nakładane przez Unię Europejską.

Największe zmiany objęły model CX-5. Japoński SUV otrzyma zmodernizowany silnik 2.0 Skyactiv-G, który w wersji z manualną skrzynią biegów będzie wyposażony w układ dezaktywacji cylindrów, wpływający na obniżenie spalania i emisji CO2 (redukcja o ok. 12 g/km). We wnętrzu auta zagości nowy, 8-calowy ekran systemu Mazda Connect, wyświetlający m.in. informacje o działaniu układu dezaktywacji cylindrów, a do oświetlenia kabiny posłużą diody LED. Wzrośnie także komfort akustyczny podróżnych, a to za sprawą poprawionego wygłuszenia. Cena tego modelu nie ulegnie zmianie – 165-konny CX-5 w podstawowej wersji SkyMOTION będzie kosztować 113 900 zł, czyli tyle samo, co obecnie. Produkcja odświeżonego SUV-a ruszy w marcu 2020 r., a pierwsze auta trafią do salonów w maju.

Natomiast z oferty znika najtańsza odmiana Mazdy 6, wyposażona w 145-konny silnik benzynowy 2.0 Skyactiv-G. Od 1 stycznia przyszłego roku cennik tego modelu będzie otwierać kwota 123 900 zł za auto w bazowej wersji SkyMOTION, silnikiem 2.0 Skyactiv-G (165 KM) i manualną skrzynią biegów. To o 14 000 zł więcej niż do tej pory (obecnie ten wariant kosztuje 109 900 zł). Wysoką cenę rekompensuje częściowo bogate wyposażenie seryjne obejmujące system nawigacji, kolorowy wyświetlacz Head-up na przedniej szybie, przednie reflektory LED, adaptacyjny tempomat, zestaw głośnomówiący Bluetooth, czujniki zmierzchu i deszczu czy system monitorowania martwego pola z systemem monitorującym ruch poprzeczny przy cofaniu (BSM & RCTA).

Zmian nie uniknął również kultowy roadster Mazdy – MX-5. W 2020 r. ten model będzie dostępny już tylko z jednym silnikiem, 2.0 Skyactiv-G o mocy 184 KM (wcześniej oferowano również wariant ze 132-konnym 1.5 Skyactiv-G). Gama wersji została okrojona do dwóch: topowej SkyFREEDOM (od 139 900 zł) oraz jubileuszowej edycji specjalnej „100” (od 149 900 zł). Ten rocznicowy model będzie się wyróżniać 17-calowymi obręczami BBS z kutego aluminium, tapicerką skórzaną Nappa w kolorze burgundowym, obudowami lusterek bocznych w kolorze Piano Black oraz (w wersji RF) dachem typu TwinTone (centralna część dachu w kolorze czarnym). Oprócz tego od przyszłego roku Mazda MX-5 dostępna będzie w nowym kolorze nadwozia — Polymetal Gray, dotychczas znanym wyłącznie z modeli nowej generacji – Mazdy 3 i Mazdy CX-30.

Oceny czytelników
[Głosów: 5 Średnia: 4.6]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here