Mazda MX-5 Cup Poland

W pierwszej połowie czerwca wystartuje pierwsza runda Mazda MX-5 Cup Poland, czyli zmagań lekkich roadsterów na torze. Nowy cykl uzupełni tegoroczne Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski.

Już za niecałe 2 tygodnie (11-13 czerwca) rusza tegoroczna edycja Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski – imprezy organizowanej przez Polski Związek Motorowy i Automobilklub Wielkopolski. Jednocześnie ta data stanie się premierą nowego jednomarkowego cyklu organizowanego w ramach owych Mistrzostw, czyli Mazda MX-5 Cup Poland. Wydarzenie odbędzie się na torze w Poznaniu i właśnie tam zobaczymy 10 specjalnie przygotowanych egzemplarzy japońskiego roadstera – w dużej mierze przez polskich mechaników. We wtorek 1 czerwca pokazano je na oficjalnej prezentacji przy torze w Słomczynie pod Warszawą.

Mazda MX-5 Cup Poland

W zmaganiach na torze wezmą udział fabrycznie nowe egzemplarze dostarczone kilka miesięcy temu przez Mazda Motor Poland. Dostosowaniem ich do wyścigów zajęła się warszawska firma TG Auto. Modyfikacje objęły m.in. silnik (2.0 Skyactiv-G z mocą podniesioną do 200 KM), układ hamulcowy (tarcze StopTech z kanałami chłodzącymi), zawieszenie (regulowane wahacze Hardrace i amortyzatory Ohlins) i, rzecz jasna, wnętrze (klatka bezpieczeństwa, fotele z pasami i zestaw gaśniczy). Po zdjęciu dodatków podwyższających masę auta udało się ją zbić do 970 kg. Według zapewnień organizatorów, wyścigowa Mazda MX-5 przejedzie jedno okrążenie Toru Poznań w 1 minutę i 47 sekund.

Mazda MX-5 Cup Poland
Silnik wraz z układem przeniesienia napędu wyścigowej Mazdy MX-5 pozostały niemal seryjne. Poza „podkręceniem” mocy do 200 KM zdecydowano się na większe modyfikacje zawieszenia i hamulców.

Oprócz tego w udoskonalanie projektu zaangażowani byli polscy kierowcy, m.in. Nikodem Wiśniewski – zwycięzca ubiegłorocznego wirtualnego wyścigu 24h Le Mans, zawodnik sim-racingowy Williams E-sports. Wystąpi on w premierowej edycji pucharu Mazda MX-5 Cup Poland. Organizatorzy zapowiedzieli też udział Marcina Feddera i Jakuba Wyszomirskiego. Dzięki obowiązującej formule wyścigu Arrive & Drive będą mogli w całości skupić się na rywalizacji, ponieważ na miejscu otrzymają samochód w pełni gotowy do startu (wraz z obsługą i częściami).

Mazda MX-5 Cup Poland
Poza deską rozdzielczą i tunelem środkowym, wnętrze „ogołocono” niemal do zera. Dodano wymagany przez regulamin osprzęt wyścigowy wraz z klatką bezpieczeństwa.

Pomysłodawca oraz podmiot odpowiedzialny za finansowanie pucharu wyścigowych Mazd MX-5, firma UNITEL Motorsport, nie wyklucza zorganizowania podobnych zmagań na torach poza granicami Polski. W przyszłości liczba wystawianych do startów samochodów ma przekroczyć 25 egzemplarzy.

Mazda MX-5 Cup PolandMazda MX-5 Cup Mazda MX-5 Cup PolandPoland

Polecamy również:

Nowa Mazda MX-5 (2021) – opis wersji i cennik

Używana Mazda MX-5 III (NC; 2005-2015) – opinie użytkowników

Mazda wznawia produkcję części do klasycznych generacji MX-5

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here